فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران


تحقیق در مورد ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه10

 

بخشی از فهرست مطالب

خشم ملت

 

حکومت اسلامی

 

بهائی که ملت پرداخت

 

 

 

شیوه حکومت در اسلام

 

ولایت فقیه عادل

 

اقتصاد وسیله است نه هدف

 

ارتش مکتبی

 

قضاء در قانون اساسی

 

زن در قانون اساسی

 

وسائل ارتباط جمعی

 

قوه مجریه

 

نمایندگان

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

لقد ارسلنا بالبینات و انزلنا

 

معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط

 

مقدمه

 

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و شرایط اسلامی است که انعکاس خواست قبلی است اسلامی می‌باشد. ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران و روند مبازره مردم مسلمان از ابتدا تا پیروزی که در شعارهای قاطع و کوبنده همه‌ی قشرهای مردم تبلور می‌یافت این خواست اساسی را مشخص کرده و اکنون در طلیعه این پیروزی بزرگ، ملت ما با تمام وجود نیل به آن را می‌طلبد.

 

ویژگی بنیادی این انقلاب نسبت به دیگر نهضتهای ایران در سده‌ی اخیر مکتبی و اسلامی بودن آن است، ملت مسلمان ایران پس از گذر از نهضت ضد استبدادی مشروطه و نهضت ضد استعماری ملی شدن نفت به این تجربه گران بار دست یافت که علت اساسی مشخص عدم موفقیت این نهضتها مکتبی نبودن مبارزات بوده است. گر چه در نهضتهای اخیر، خط فکری اسلامی و رهبری روحانیت مبارز سهم اصلی و اساسی را بر عهده داشت ولی به دلیل دور شدن این مبارزات از مواضع اصیل اسلامی، جنبشها به سرعت به رکود کشانده شد از اینجا وجدان بیدار ملت به رهبری مرجع عالیقدر تقلید حضرت آیت الله العظمی امام خمینی ضرورت پیگیری خط نهضت اصیل مکتبی و اسلامی ر ا دریافت و این بار روحانیت مبارز کشور که همواره در صف مقدم نهضتهای مردمی بوده و نویسندگان و روشنفکران متعهد با رهبر ی ایشان تحرک نوینی یافت. ( آغاز نهضت اخیر ملت ایران در سال هزار و سیصد و هشتاد و دو هجری قمری برابر با هزار  سیصد و چهل و یک هجری شمسی می‌باشد. )

 

طلیعه نهضت

 

اعتراض در هم کوبنده امام خمینی به توطئه آمریکائی « انقلاب سفید » که گامی در جهت تثبیت پایه‌های حکومت استبداد و تحکیم وابسته‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران به امپریالیزم جهانی بود عامل حرکت یکپارچه ملت گشت و متعاقب آن انقلاب عظیم و خونبار امت اسلامی در خرداد ماه 42 که در حقیقت نقطه آغاز شکوفائی این قیام شکوهمند و گسترده بود مرکزیت اما را بعنوان رهبری اسلامی تثبیت و مستحکم نمود و علیرغم تبعید ایشان از ایران در پی اعتراض به قانون ننگین کاپیتولاسیون ( مصونیت مستشاران آمریکائی ) پیوند مستحکم امت با امام همچنان استمرار یافت و ملت مسلمان به ویژه روشنفکران متعهد و روحانیت مبارز راه خود را در میان تبعید و زندان، شکنجه و اعدام ادامه دادند.

 

 در این میان قشر آگاه و مسئول جامعه در سنگر مسجد حوزه‌های علمیه و دانشگاه به روشنفکری پرداخت و با الهام از مکتب انقلابی و پربار اسلام تلاش پی‌گیر ثمربخشی را در بالا بردن سطح آگاهی

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.