فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت نماد و نشانه شناسی در معماری

اختصاصی از فی گوو پاورپوینت نماد و نشانه شناسی در معماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
پاورپوینت  نماد و نشانه شناسی در معماری

پاورپوینت  نماد و نشانه شناسی در معماری

40 اسلاید

درس مبانی نظری معماری کارشناسی

در موقع عبوراز خیابان وقتی به چراغ قرمزبرخورد می کنیم ‌،می دانیم که چراغ قرمزبه معنـــــای  « ایست! » است.
موسیقی دانی که دفترچه نت خودرا باز می کند،نشانه های خاصی را می بیند که می داند هریک چه معنایی دارد.
آن چراغ قرمز واین نت موسیقایی « نشانه» ها یی هستند که ما را درجریان اطلاعات شخصی قرارمی دهند.اما وقتی شاعر می گوید :«محبوب من چنانچون گلی سرخ سرخ است »،با این که ما ممکن است معنای هریک ازاین واژه ها را به طور مستقل بدانیم، متوجه هستیم که همنشینی آنها با یکدیگر،در بردارندهُ معنایی است که فراتراز مجموع معانی این واژه هاست.رابطهً یک به یک این واژه های مستقل با یکدیگرو چیزی که از بافت آن ها معلوم می شود، دیگر«نشانه »نیست ،بلکه «نماد» است. بازشناسی این دواز یکدیگر،در فهم هنر اهمیت زیادی دارد .
«نشانه »دارای کیفیتی حقیقی است . «نمــاد» این نشانه ها را با مفاهیم ضمنی یا تلویحی در هم می آمیزد. به بیان دیگر،میتوان گفت که مفهوم نماد،فراتر ازآن چیزی است که بیان میکند. «بوته آزمایش» در قرون وسطی به ظرفی گفته می شد که درآن فلزرا ازغیرفلز و زواید بی ارزش جـدا  می کردند. «بوتهً آزمایش» دراین مفهوم نوعی«نشانه» است. اما وقتی آرتورمیلر نمایشنامه ای  در بارهً فشارهای اجتماعی وارد شده بر افرادی می نویسد که با وهم و جنون به چالش برخاسته اند، ونام این نمایشنامه را« بوتهً آزمایش» می گذارند، این نام به یقین معنای«نمادین » می یابد.
اگر نماد طراوات خود راازدست بدهد وچندان به تکرار مورد استفاده قراربگیرد که یافتن معنای آن نیازمند چالشی از سوی مخاطب نباشد ، دیگر نماد نیست، بلکه به جایگاه کلیشه فرو می غلتد.

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت نماد و نشانه شناسی در معماری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.