فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد راه حل های کلیدی آرام سازی روان و دستیابی به موفقیت

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد راه حل های کلیدی آرام سازی روان و دستیابی به موفقیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد راه حل های کلیدی آرام سازی روان و دستیابی به موفقیت


تحقیق در مورد راه حل های کلیدی آرام سازی روان و دستیابی به موفقیت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه10

 

در زندگی روزمره هر انسانی از ابتدای صبح تا پایان روز همواره اتفاقات گوناگونی روی می دهد  و آدمی در طول آن با موارد متعدد ومتفاوتی سر و کار دارد. یکی از موارد که بسیار ممکن است در طول روز و حتی روزها و هفته ها و یا در بعضی موارد ماهها برای هر انسانی اتفّاق افتاده و یا با آن سر و کار داشته باشد، استرس میباشد بسیاری از مردم بر این باورند که استرس یک بیماری است و مشکلی است که نباید اصلاً بوجود بیاید.

در حالیکه اصلاً اینطور نیست. استرس در لغت به معنای فشار است. و اگر بخواهیم گسترده تر به آن بنگریم به معنای در هم تنیدن است. هر انسان در طول روز با هزاران مسئله چه در خانه و چه در محیط کار بر خورد دارد که همه اینها می تواند بطور طبیعی برای او ایجاد استرس کند و این انسان می تواند زن ، مرد ، پسر ، جوان ، کودک ، بزرگ سا ل ، دختر ، پسر ، دانش آموز ، دانشجو، شاغل ، خانه دار .... و .... باشد ، پس استرس مورد دور از ذهن و خاصی نیست که فقط برای افراد خاص یا در مورد و زمان و مکان خاصی ایجاد شود بلکه موردی است که برای همه افراد و در هر زمان مکانی امکان بروز دارد و میتوان گفت هر فردی آنرا حداقل برای یک بار هم که شده در زندگی خود تجربه کرده است.

استرس یک واکنش طبیعی بدن در بر خورد با هر عامل بیرونی است که باید یاد بگیریم چطور آن را کنترل و اداره کنیم نه اینکه با آن به مقابله و نزاع بپردازیم. در مثال اگر شما به دیدار بتنی برسید ، آیا برای گذر از آن سعی در تخریب آن دارید؟ یا اینکه برای گذشتن از آن باید فکر کرده و بهترین راه حل را یافته و از کنار آن بگذاریم و به سلامت به سر منزل برسیم. اگر استرس کنترل بشود حتّی میتوان گفت بسیار مفید است و باعث هوشیاری و بیداری انسان در بر خورد و مواجه با موارد مختلف زندگی است.

و نبودن آن نه تنها خوب نبوده بلکه باعث رخوت و سستی در شخص می گردد . بسیاری از اشخاص استرس را با اضطراب اشتباه گرفته و یا یکی فرض می کنند و بر این باورند که استرس همان اضطراب است .در حالیکه چنین نیست. استرس واکنش طبیعی بدن به عوامل بیرونی است که اصلاً بیماری به حساب نمی آید و اداره آن باعث رشد و تعالی در انسان میشود در حالیکه اضطراب یک نوع بیماری است و نه تنها باعث رشد نمی شود.بلکه به انسان از لحاظ جسمی و روحی صدمات جبران نا پذیری میزند. یعنی در واقع میتوان گفت استرس منطقی که در فرد وجود دارد اگر کنترل نشود و گسترش بیاید بدنبال خود اضطراب و بیماری رابه همراه می آورد که دیگر مطلوب  نبوده و صدمات ویرانگری را چه از لحاظ شخصیتی و چه از لحاظ روحی و فکری ایجاد می کند.

استرس بدنبال خود حالت هایی را ایجاد میکند که به 3 مرحله تقسیم میشود:

 1 ) اوّلین مرحله  هشدار است و آن ،آمادگی است که بدن برای مقابله با مورد پیش آمده ایجاد میکند.مثل : تعرق که در اکثر اعضای بدن در این حالت ایجاد میشود و یا تحریکی که در پیاز موها ایجاد میشود –  و یا با بالا رفتن ضربان قلب و تعداد نبض و یا تغییر صدا و یا لرزش دستها.

2 ) دومین مرحله، خون رسانی است که بدن ، اتوماتیک وار در این مرحله ، کار خون رسانی بیشتر به اعضاء را انجام میدهد که از جمله آن میتوان به بر افروختگی صورت و چشمها و گوشها اشاره کرد و یا طبش قلبی که در افراد ایجاد میشود. به عبارت دیگر در این مرحله بدن بطور عمومی بسیج میشود تا تمامی اعضا را در جهت مقابله با مشکل روی داده آماده نگه دارد.

 3 ) سوّمین و آخرین حالت، فرسودگی و خستگی است. در این مرحله است که بدن بواسطه انرژی زیادی که در دو مرحله قبلی صرف کرده کم کم حالت خستگی یافته و مقاومت خود را نیز به مرور از دست می دهد. چنانچه می بینیم در موارد استرسها ئیکه طولانی مدّت و ا


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد راه حل های کلیدی آرام سازی روان و دستیابی به موفقیت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.