فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره امام علی و ایرانیان و خوزستان

اختصاصی از فی گوو تحقیق درباره امام علی و ایرانیان و خوزستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره امام علی و ایرانیان و خوزستان


تحقیق درباره امام علی و ایرانیان  و خوزستان

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 5

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

 

خوزستان

 

جمعیت شیعیان در خوزستان قابل ملاحظه بود. شاید این امر به سبب همجواری آن با عراق بوده باشد. نیمی از ساکنان اهواز را که از بزرگترین شهرهای این ایالت بود- شیعیان تشکیل می دادند. اینان که (( مروشیین )) نامیده می شدند ، همواره با سنیان شهر ، که به (( فضلیین )) معروف بودند ، نزاع داشتند . در اهواز ، چهره های شاخصی از شیعیان و اصحاب امامان (ع) زندگی می کردند ، مانند علی بن مهزیار اهوازی که از اصحاب امام دهم و یازدهم بود و تالیفات بسیاری- بیش از سی جلد- داشت. همچنین نام عده ای از وکیلان امام دوازدهم در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان در منابع ذکر شده است که برخی از ایشان موفق گردیدند با آن حضرت دیدار کنند. وجود برخی خاندان های بزرگ شیعه مذهب در این ناحیه نیز حاکی از انتشار شیعیان در خوزستان است . یکی از این خاندان ها ، که از نفوذ سیاسی و اجتماعی زیادی هم در منطقه برخوردار بود ، (( بریدیان )) می باشد که در تحولات سیاسی غیبت صغرا نیز نقش بسزایی ایفا کرد و برخی از اعضای این خانواده تا مناصب بالای دولتی در حکومتی عباسیان پیش رفتند

 

 

 

 

خوزستان” عرصه ی ظهور تمدن های بزرگ ایران زمین ، هماره و در تمامی اعصار و ادوار موجد تاثیر و تحول در کشور بوده است . وجود یک سوم از آب های جاری ایران در این گسترده خود پیش از هرچیز باعث گردیده تا جماعات و اقوام بسیاری از دیرباز در این دیار سکنی برگزینند .

 

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره امام علی و ایرانیان و خوزستان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.