فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد دوستی و قوانین آن

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد دوستی و قوانین آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد دوستی و قوانین آن


تحقیق در مورد دوستی و  قوانین آن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه18

 

بخشی از فهرست مطالب

خانه دوست کجاست؟

 

دوستی چیست؟

 

دوستی حقیقی

 

دوستی مجازی

 

بهترین دوستان

 

معیار دوستی

 

جوان و دوستی افراطی

 

« با دوستیهای افراطی چگونه برخورد کنیم ؟»

 

« علل دوستیهای افراطی »

 

 

 

 

 

خانه دوست کجاست؟

 

در بسیاری از کتاب ها، حکایت ها و اشعار گذشتگان، روزنامه ها و برنامه های رادیو و تلویزیون امروز، از دوستی و ضرورت آن نکته ها می توان یافت. دوست داشتن و با دوستان بودن نیاز حیاتی انسان است و زندگی بدون دیگران امکان پذیر نیست، چون هیچ کس به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای مادی و معنوی خویش را جوابگو باشد. زندگی بدون پدر، مادر، دوستان و آشنایان ، زندگی مطلوب و شادی بخشی نخواهد بود. تنهایی و غربت برای انسان غیرقابل تحمل است و فقط با دیگران بودن و با محبت و عشق ورزیدن است که زندگی انسان نشاط آمیز خواهد بود. «دوستی» نزدیک ترین راه برای تسکین قلب هاست.
«دوستی» اعتماد به نفس می آورد و آینده را اطمینان بخش می کند. در تمام دوران ها و در همه فرهنگ ها، همواره انس و الفتی که در زندگی اجتماعی وجود داشته، مایه آرامش و کامیابی انسان ها بوده است. «دوستی» یک ضرورت است، اما مهم این است که پایه و اساس دوستی ها بر ارزش های معنوی استوار باشد. چه بسا مشکلات و گرفتاری هایی که به خاطر ارتباط و همنشینی با افراد فاسد و گاه نادان، دامنگیر جوانان می شود. بسیاری از جرایم و بزهکاری ها در جامعه ناشی از همنشین بد و افتادن در دام دشمنان دوست نماست.
برای همین است که پدران و مادران نباید در این زمینه فرزندان خود را تنها بگذارند. این وظیفه آنها است که با هوشیاری و توجه به دوستی ها و عواقب آن، سلامت و امنیت فرزندان خود را در جامعه تضمین کنند. راستی، ویژگی های یک دوست خوب چیست؟ و چه کسانی دوستان واقعی ما هستند؟ خانه دوست کجاست؟ و راز و رمز دوستی ها در چیست؟

 

دین مبین اسلام و فرهنگ غنی و کهن ایران زمین، سرشار از راهکارها و راهنمایی های بسیار برای دستیابی به پاسخی روشن به این سوالات است.
سخن گهربار امام «علی» (ع) که فرمود:

 

ناتوان ترین مردم کسی است که نتواند دوستی بیابد و از او ناتوان تر کسی که دوستان به دست آمده را رها سازد.» و شعر «سعدی» که می گوید:

 

«با بدان کم نشین که صحبت بد گرچه پاکی ، تو را پلید کند» و صدها و هزاران نمونه دیگر که در متون و نوشته های بزرگان و اندیشمندان یافت می شود، راهی است برای شناختن دوست واقعی و هشداری است برای یافتن راهی درست تا یک زندگی سالم، زیبا و روح افزا داشته باشیم.

 

زندگی؛ تجربه کوتاهی است که تکرار نمی شود: چه خوب که ما در این فرصت کوتاه با دوستان واقعی خود در راهی درست گام بگذاریم.

 

 

 

 

 

دوستی چیست؟

 

اگر اندکی دقت کنید، متوجه خواهید شد که شما آگاهانه و یا ناخود آگاه به دنبال دوست هستید. اما آیا تا کنون فکر کرده اید که دوستی چیست و دوستی حقیقی کدام است؟ از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است، صرف نظر از اینکه در چه جامعه ای زندگی می کند طبعاً به دنبال یافتن یاران و دوستان و همراهانی برای خود است . البته چون این گزینش در میان اقوام و ملل مختلف، شکل های متنوعی پیدا می کند و با انگیزه های گوناگون یا بر اساس احساسات متفاوت عقلانی، عاطفی و غیر از آن به وجود می آید ، تعاریف مختلفی نیز از این واژه ارائه شده است. گروهی دوستی را صرفاً به معنای " معاشرت" دانسته اند. گروهی دیگربراین باورند که دوستی عبارت است از یک نوع ارتباط خاص که درمقاطع مختلف و یا در زمانی خاص، میان افراد پیدا می شود. برخی دیگر نیز معتقدند که دوستی یک نوع قرار داد اخلاقی است که با انگیزه های خاص دنیوی و اخروی بین افراد به وجود می آید.

 

دوستی یعنی چه ؟

 

درتفسیرالمیزان

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد دوستی و قوانین آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.