فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رونـــد کلی انــتقـــال کـــودکـــان نـــاتـــوان در یـــادگیــــری به کلاســـهای معــــمولی

اختصاصی از فی گوو رونـــد کلی انــتقـــال کـــودکـــان نـــاتـــوان در یـــادگیــــری به کلاســـهای معــــمولی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  Image result for word doc ( با ویرایش 
حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده)
تعداد صفحات فایل:  17

 

روند کلی انتقال کودکان ناتوان در یادگیری به کلاسهای معمولی

روند کلی آن است که دانش آموزان ناتوان در یادگیری ، در کلاسهای عادی ، در کنار دانش آموزان معمولی به تحصیل بپردازند . در بسیاری از مدارس ، چنین روندی کاملاً عادی است . دانش آموزان با توانهای متفاوت ذهنی ، رفتاری ، فراگیری و بدنی یا کمبود توجه در کنار همسالان خود که هیچ گونه مشکل ناتوانی ندارند ، به تحصیل مشغول هستند .[1]

به همین طریق اکثر دانش آموزانی که در یادگیری ناتوان هستند ، در کلاسهای عادی تحت آموزش قرار می گیرند و در عین حال از خدمات پشتیبانی استفاده می کنند . استفاده از مفهوم « محیطی که کمترین میزان محدودکنندگی را دارد » در ارائه مناسب ترین سطح آموزشی برای تمام دانش آموزانی که نیازهای خاص دارند ، از اهمیت زیادی برخوردار است . در این بخش از کتاب ، نکات اصلی در هدایت کردن دانش آموزانی که در یادگیری ناتوان هستند ، به سوی این روند کلی بررسی می شود .

 

نگرانی های والدین

بعضی از والدین نگران هستند که شاید نیازهای فرزندانشان در کلاسهای عادی تأمین نشود . اما دنبال کردن این روند کلی به آن معنی نیست که دانش آموزان تحت تعلیم آموزش استثنائی ، به یکباره و بدون هدف در کلاسها رها شوند . بلکه توجه خاصی مبذول می گردد تا دانش آموزانی که در کلاسهای عادی عملکرد رضایت بخشی داشته باشند . به عنوان مثال ، ممکن است از « اتاق منبع » استفاده کند . ممکن است او به علت علاقه به موسیقی یا توانایی در فراگرفتن آن در کلاسهای موسیقی قرار بگیرد . آموزگار موسیقی و آموزگار آموزش استثنائی می توانند در مورد پیشرفت این دانش آموز با یکدیگر تشریک مساعی نمایند .

مفهوم روند کلی آن است که دانش آموزانی که مشکل یادگیری ندارند از کلاسهای عادی استفاده کنند و در عین حال از مساعدتهایی در راستای آموزش استثنائی نیز بی نصب نمانند . این مساعدتها شامل تعدیل آموزش ، استفاده از فرصت اضافی یا مشاوره و ارتباط برقرار کردن با آموزگار کلاس عادی می باشد .

والدین همچنین نگران هستند که فرزندشان در کلاس عادی مورد تمسخر و اذیت همکلاسان خود قرار گیرد . چنین پیش آمدی را می توان با یاری گرفتن از کارکنان دلسوز تصحیح کرد . دانش آموزان و کارکنان باید دورة آموزشی را در ارتباط با نیازها و طبیعت کودکان و نوجوانان ناتوان طی کنند تا بتوانند رفتاری همانند دیگران با آنها داشته باشند .

اولیای کودکان عادی اغلب شکایت می کنند که کودکانی که دچار ناتوانی هستند ، کلاس را مختل می نمایند و آموزگار زمان قابل توجهی را صرف آنها می کند . البته این نگرانیها معقول است . چنانچه هر کودکی - توانا یا ناتوان آنچنان اخلال گر باشد که نظم کلاس را برهم نزند ، لازم است در این مورد مداخله شود . تجربه نشان داده است که چنین دانش آموزانی معمولاً مسیر عادی انتقال به کلاسهای عادی را طی نمی کنند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد ، باید برنامة نظارت رفتاری برقرار شود . این گونه اخلالها در هر کلاسی روی می دهد و همان اندازه در مورد دانش آموزان ناتوان در یادگیری متداول است که در مورد دانش آموزان عادی .


1- این موضوع در کشور ما هم جای تحقیق و بررسی دارد تا شاید دانش آموزان ناتوان در یادگیری در این کشور نیز از شانس بهتری برای پیشرفت برخوردار باشند .


دانلود با لینک مستقیم


رونـــد کلی انــتقـــال کـــودکـــان نـــاتـــوان در یـــادگیــــری به کلاســـهای معــــمولی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.