فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درمورد اکسیدها

اختصاصی از فی گوو دانلود تحقیق درمورد اکسیدها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درمورد اکسیدها


دانلود تحقیق درمورد اکسیدها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 3

 

اکسیدها

موادّی هستند که از ترکیب شیمیایی اکسیژن با عنصرهای دیگر پدید می‌آیند. مثلاً، هنگام سوختن زغال ، کربن موجود در آن با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود و به دو گونه اکسید کربن تشکیل می‌دهد:

یکی دی اکسید کربن یا گازکربنیک (CO2) و دیگر مونوکسیدکربن (CO). سوختن معمولاً ترکیب شدن سریع مادّه‌ی سوختنی با اکسیژن است. تقریباً تمام عنصرها می‌توانند با اکسیژن ترکیب شوند و اکسیدهایی با خواص  متفاوت تشکیل دهند. اکسید بسیاری از عنصرهای فلزی مواد جامدی هستند که می‌توانند با آب ترکیب شوند و هیدروکسید، که عامل تشکیل دهنده‌ی بازهاست، به وجود بیاورند. از ترکیب این اکسیدها با اسیدها ، نمک به دست می‌ آید. مثلاً، اکسید کلسیم، که آهک زنده نیز نام دارد، با آب ترکیب می‌شود و هیدروکسید کلسیم [ Ca (OH)2 ]  تولید می‌کند، که آن را آهک کشته می‌نامند.از ترکیب اکسید کلسیم با اسید هیدروکلریک، نمک کلریدکلسیم به دست می‌آید . بیشتر اکسیدهای عنصرهای غیر فلزی ترکیبهایی فرّار هستند که از ترکیب آنها با آب اسید حاصل می‌شود. از ترکیب این اسیدها با بازها نمک به دست می‌آید . مثلاً، تری اکسید گوگرد ( S O3) و دی اکسید نیتروژن (NO2) با آب ترکیب می‌شوند و اسیدهای سولفوریک و نیتریک تشکیل می‌دهند از ترکیب تری اکسید گوگرد با هیدروکسید سدیم سود سوزآور ( Na OH )، نمک سولفات سدیم به دست می‌آید. بعضی از اکسیدها می‌توانند هم با اسیدها ترکیب شوند و هم با بازها، و نمک تولید کنند. این گونه اکسیدها را اکسیدهای آمفوتر (بی تفاوت) می‌نامند. اکسیدهای روی، آلومینیوم، قلع از این گونه‌اند.

اکسیدها هم در طبیعت و هم در صنعت تولید می‌شوند، و آثار و کاربردهای گوناگونی دارند. در بدن بیشتر جانداران، اکسیژن از راه دستگاه تنفس و گردش خون به سلولها می‌رسد و در آنجا با موادّ جذب شده از غذا ترکیب می‌شود. حاصل این ترکیب آزاد شدن انرژی و گاز دی اکسید کربن است که این گاز در هنگام بازدم از بدن خارج می‌شود . زنگ زدن اشیای آهنی نیز اکسید شدن آهن در حضور رطوبت است. در زنگ آهن یکی از اکسیدهای آهن وجود دارد که اکسید فریک یا اکسید آهن I I I  (Fe2O3) نامیده می‌شود.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درمورد اکسیدها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.