فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره سند توسعه زیست محیطی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ایران

اختصاصی از فی گوو پاورپوینت درباره سند توسعه زیست محیطی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره سند توسعه زیست محیطی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ایران


پاورپوینت درباره سند توسعه زیست محیطی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی  اجتماعی و فرهنگی  ایران

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 22 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

پیشگفتار :

—چشم انداز آمیزه ای از داوری های  مبتنی بر ایدئولوژی نظام و واقعیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی جامعه است که تهیه و تنظیم چشم انداز آینده، از آن رو که قادر به پیش بینی و ترسیم روندهای ممکن و مطلوب آینده است می تواند به اتخاذ موضع و تعیین شیوه های برخورد با حوادث و اتفاقات کمک شایانی نموده و بهره برداری درست و بهینه از منابع و فرصت ها را امکان پذیر نماید. چشم انداز توسعه کشور در افق 1404 که تصویری از آینده مطلوب ایران را ترسیم نموده ، بستر مناسبی برای تهیه و تنظیم سند ملی توسعه در بخش های مختلف جامعه پدید آورده است.
—بدون شک اصلاح زیرساخت‌های فکری و نگرش برنامه‌ریزان نسبت به جایگاه و اهمیت محیط زیست در روند توسعه پایدار کشورها، از اولویت بالایی برخوردار است و، لذا تحقق این امر با ورود به نظام برنامه ریزی جامع و تعریف شاخص‌های ملی برای محیط زیست امکان پذیر خواهد شد. بر این اساس و از این منظر، مقوله حفاظت محیط زیست همانطور که به صراحت در اصل 50 قانون اساسی آمده است، مختص سازمان حفاظت محیط زیست نیست و کلیه افراد و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در آن سهیم هستند تا به ندای وجدان بیدار بشری که پیوسته در افقی بلند مدت به حیات پایدار انسان بر کره مسکون می‌اندیشد، پاسخ گویند .
—امید است با عنایت مسئولین و آحاد مردم بستر مناسبی جهت بهینه سازی و احیا محیط زیست کشور به گونه ای فراهم آید تا در سریعترین زمان ضمن دستیابی به مراحل پیشرفت علم و صنعت، بتوانیم در محیط زیستی سالم زندگی کرده و آن را به عنوان میراثی جاودان به نسل های آتی واگذار نماییم.
 
 
 
 



مهم ترین تحول در زمینه تقویت مقررات و تضمین اقدامات زیست محیطی پس از انقلاب اسلامی، تصویب اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است .
 
 
—سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک دستگاه حاکمیتی متولی حفاظت و بهسازی محیط زیست بوده و نظارت بر کلیه فعالیت‌های مرتبط با آب، هوا، خاک، تنوع زیستی و منابع طبیعی را بر عهده دارد با توجه به نقش حاکمیتی و نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست، ‌این دستگاه با هدف نظارت بر عملکرد سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تاثیرگذار بر محیط زیست در جایگاه سازمانی مستقل به عنوان معاون ریاست جمهور، بالاتر از سایر وزارتخانه‌ها قرار گرفته است. این جایگاه امکان تحقق حاکمیت دولت در حفظ محیط زیست را فراهم نموده است.
—در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی ، اهمیت محیط زیست در قالب عبارت "‌بهره‌مندی از محیط زیست مطلوب" برای جامعه ایرانی درج شده است. با توجه به اهداف دیگر سند مانند توسعه اقتصادی، ارتقاء فرهنگ و اخلاق و..... می‌توان رویکرد ایجاد تناسب، میان نهادهای اجتماعی، اقتصادی و تعادل بوم شناختی را از این چشم‌انداز استنتاج کرد.
—متعاقبا در سیاست‌های کلی نظام نیز به طور مستقیم به محیط زیست پرداخته شده است.
—

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره سند توسعه زیست محیطی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.