فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بهبود سازمان ها

اختصاصی از فی گوو دانلود تحقیق بهبود سازمان ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بهبود سازمان ها


دانلود تحقیق بهبود سازمان ها

 

تعداد صفحات : 15 صفحه       -      

قالب بندی : word            

 

 

 

بهبود سازمان ها

مقدمه

تعریف پروژههای بهبود تا حصول نتیجه  فرآیندی منحصر به فرد و متشکل از مجموعه‌ای فعالیتهای هماهنگ و کنترل شده همراه با تاریخهای شروع و پایان، که جهت دستیابی به هدفی منطبق با الزامات معین انجام می‌گیرد و محدودیتهای زمان، هزینه و منابع را شامل می‌گردد. به عبارت دیگر پروژه‌های بهبود ابزاری جهت تبدیل توانمندی‌های سازمانی جهت حصول  نتایج مورد نظر در مدت زمان معین و منابع مشخص می‌باشد. به شرط آنکه سازمان با رویکرد فرآیند‌گرایی و فرآیندنگری استقرار یافته و نهادینه شده، استراتژی و اهداف کلان صنعت مدون و شفاف باشد. آنگاه می‌توان با مدلی که در این مقاله ارائه می‌شود در سازمان خود پروژه‌های بهبود را تعریف، تصویب، اجراء، کنترل و از نتایج حاصل سازمان خود را بهره مند ساخت. این مدل بر اساس اهدافی که دنبال می‌کند سازمان را به سمت اندازه‌گیری پارامترهایی سوق می‌دهد که بر افزایش کیفیت، کاهش هزینه، افزایش رضایتمندی مشتری تمرکز دارند. 

تعریف  اصطلاحات

  • رویکرد ماتریسی: انجام فعالیت‌ها و فرآیندهای سازمانی در کنار هم به صورت پروژه‌های مستقل که هریک قابلیت تعریف در فرآیند بهبود به صورت پروژه‌ای را داراست.
  • پروژه‌ بهبود: برنامه، طرح و پروژه‌ای که حداقل به یکی از اهداف افزایش کیفیت محصول، کاهش هزینه و افزایش رضایت مشتری دست یابد.
  • کیفیت : معیاری که مجموعه‌ای از ویژگیهای ماهیتی، الزامات و یا خواسته‌ها را برآورده می‌سازد.
  • اثر بخش: میزانی که فعالیتهای برنامه‌ریزی شده تحقق یافته و نتایج برنامه ریزی شده بدست آمده است.
  • استراتژی: اقدامات کلی مرتبط به هم که برای رسیدن به هدف طی میشود و با توجه به تهدیدات و فرصتهای محیطی و مقدورات سازمان تدوین میگردد.
  • محصولات کلیدی: آن دسته از محصولات اصلی صنعت که دارای اهمیت استراتژیک یا اقتصادی بالایی بوده و برای آن صنعت جنبه حیاتی داشته باشند.

اهمیت مدیریت پروژه‌های بهبود در سازمان

سازمانی که فعالیت‌‌های آن براساس مدل تعریف شده و مشخص طرح‌ریزی و انجام می‌شود و منابع سازمان در جهت نیل به اهداف برنامه‌ریزی شده قرار می‌گیرند و می‌توان توقع داشت که هر سال بر بهبود (افزایش) عملکرد سازمان اضافه شود. در راستای رسیدن به این افق، تجارب زیر کسب خواهد شد:

×        تحویل با کیفیت‌ترین محصول (محصولات و خدمات بدون  ایراد)،

×        تحویل به‌ موقع (‌کاهش سیکل زمانی)

×        قیمت مناسب (که متأثر از هزینه‌های تولید و فروش می‌باشد).

×        بهبود هزینه‌های جاری.

×        افزایش ظرفیت تولید و توزیع.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بهبود سازمان ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.