فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مجموعه سوالات حقوق تجارت

اختصاصی از فی گوو دانلود مجموعه سوالات حقوق تجارت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مجموعه سوالات حقوق تجارت


دانلود مجموعه سوالات حقوق تجارت

۱- شرکت سهامی خاص الف دارای ۵شریک و سرمایه ثبت شده یکصد میلیون ریال می باشد هیات مدیره سه نفره شرکت در تاریخ ۱۰/۸/۸۵تصمیم می گیرد مجمع عمومی فوق العاده شرکت تا دویست میلیون ریال دعوت نماید. رئیس هیات مدیره همه سهامداران را به صورت تلفنی جهت حضور در جلسه مجمع عمومی فوق العاده در مورخ ۳۰/۸/۸۵با ذکر مکان و زمان و دستور جلسه، دعوت می نماید. یکی از سهامداران به نام آقای xکه دارای ۳۰۰سهم از یک هزار سهام شرکت است، علیرغم اطلاع قبلی در جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت نمی کند. مجمع عمومی فوق العاده در موعد مقرر تشکیل و افزایش سرمایه شرکت را تا مبلغ دویست میلیون ریال از طریق بالا بردن مبلغ اسمی سهام موجود تصویب می کند. اعتبار مصوبه مزبور را از نظر قانونی بررسی نموده و به عنوان وکیل آقای xچه راه حلی به او پیشنهاد می کنید؟
۲در تاریخ ۱۲/۹/۸۵متعاقب معامله اتومبیلی ، آقای الف چکی را بابت ثمن معامله با تاریخ ۱/۱۰/۸۵در وجه آقای ب صادر می کند. در تاریخ مقرر در چک آقای ب به بانک محال علیه مراجعه و به علت عدم موجودی کافی چک را برگشت می زند در حالیکه در ظهر چک امضاء شخص دیگری به نام xهم وجود دارد. شما به عنوان وکیل آقای ب (دارنده چک ) چه اقداماتی علیه الف و xمی توانید انجام دهید. اگر آقای الف در مقام دفاع در دادگاه مدعی شود چک مزبور را بابت ثمن معامله اتومبیلی به آقای ب داده که ثابت شده سرقتی و مستحق للغیر است ، آیا دفاع و ایراد او در برابر دارنده چک (آقای ب ) پذیرفته است ؟ چرا ؟
۳آقای الف که شریک یک شرکت با مسئولیت محدود و ۳۰درصد سهم الشرکه آن شرکت را دارد، از تیر ماه ۸۵در پرداخت دیون خود به طلبکاران شخصی خویش دچار وقفه شده است. اگر دارایی شخصی او کفاف پرداخت دیون او را نکند، طلبکاران وی چه اقداماتی می توانند انجام دخند. در صورتی که در تاریخ ۱۰/۱۰/۸۵حکم ورشکستگی شخص الف صادر شود، این امر چه تاثیری در وضعیت شرکت با مسئولیت محدود دارد؟
مسئله اول:
شرکت با مسئولیت محدود
xدر سال ۱۳۶۵با سرمایه یکصد میلیون ریال تشکیل گردیده و به تولید فرش ماشینی می ورزد. شرکای شرکت آقای الف با سهم الشرکه ۳۰۰۰۰۰۰۰ریال آقای ب با سهم الشرکه.
۳۰۰۰۰۰۰۰ریال آقای جیم با سهم الشرکه ۴۰۰۰۰۰۰۰ریال بوده اند در طول فعالیت ۲۰ساله شرکت رشد مالی قابل توجهی داشته اما به علت اختلاف بین شرکا و پایین بودن کیفیت محصولات و کسادی بازار دچار مشکل مالی می شود. در دی ماه ۸۵شرکت با تصمیم آقایان الف و ب منحل اعلام می شود و خود نامبردگان به عنوان مدیر تصفیه اقدام به تصفیه اموال شرکت می کنند و در سال ۸۶با اقامه دعوی یکی از طلبکاران (به خواسته صدور حکم ورشکستگی شرکت) معلوم می شود که شرکت مزبور قبل از انحلال فی الواقع متوقف بوده است با در نظر گفتن فرض مساله به سوالات زیر به طور مستدل و مستند پاسخ دهید:
۱آیا دادگاه می تواند حکم ورشکستگی چنین شرکتی را صادر نماید؟چرا؟
۲اگر صاحبان حق امضا شرکت آقای الف (مدیرعامل) و آقای جیم (رئیس هیات مدیره) بوده اند و در تاریخ ۱/۸/۸۶آقای جیم بابت بدهی شرکت را در برابر دارنده ی چک (طلبکار) توضیح دهید.
۳–اگر دادگاه حکم ورشکستگی شرکت را در تاریخ ۱۰/۱۰/۸۶صادره نموده و تاریخ توقف شرکت را ۱۵/۸/۸۵تعیین نموده باشد، اگر بعضی طلبکاران شرکت از آذر ۸۵به بعد بابت مطالبات خود برخی اموال شرکت را توقیف کرده باشند و یکی از آن ها مال توقیف شده را پس از تشریفاتی قانونی از طریق اجرای احکام دادگستری به نام خود انتقال داده باشد، وضعیت اموال توقیف شده و انتقال یافته و حقوق یافته و حقوق طلبکاران را در رابطه با آن ها توضیح دهید.
۴اگر پس از تصفیه اموال شرکت معلوم شود، شرکت مبلغ پانصد میلیون ریال بدهی پرداخت نشده دارد، مسئولیت هر یک از شرکای شرکت در قبال دیون پرداخت نشده شرکت چقدر است؟
مساله دوم:
اگر دارنده چکی آن را گم نماید شما به عنوان وکیل او چه اقدامات قانونی را برای وی انجام می دهید؟ (دعاوی کیفری و حقوقی مورد نیاز را توضیح دهید.)
الف) در تاریخ
۱۵/۶/۸۷آقای الف چک وعده داری در وجه آقای ب صادر نموده و آقای ب قبل از سر رسید آن را به صورت سفید امضا ظهرنویسی نموده و به آقای جیم تسلیم می کند. آقای جیم نیز بدون ظهرنویسی و امضای ظهر چک آن را بابت معامله ای به آقای دال می دهد. تاریخ مندرج در چک ۲۵/۶/۸۷بوده و شخصی به نام xپشت چک را به عنوان ضامن امضا نموده است. اگر آقای دال (دارنده چک) در مورخ ۵/۷/۸۷با مراجعه به بانک محال علیه چک را برگشت زده باشد، به تفضیل و مستندا توضیح دهید :
۱از لحاظ قانونی چه اقداماتی می تواند علیه صادر کننده و آقایان ب، جیم و نیز آقای xانجام دهد.
۲اگر آقای الف در پاسخ به دعوی دارنده چک مدعی شود چک مزبور را بابت پرداخت ثمن معامله ملکی به آقای ب داده و اکنون معلوم شده ملک مزبور متعلق به دیگری بوده و آقای ب مرتکب فروش مال غیر شده است و طبق ماده ۱۴قانون صدور چک شکایت نموده است، چه تاثیری بر حقوق دارنده چک دارد.

ب ) آقای ایمانی در تهران محموله کالایی را جهت ارسال به رشت تحویل شرکت باربری جهان می دهد. شرکت مزبور به دلیل کمی وسیله نقلیه عملا حمل بار مزبور را به شرکت خاور پیما می دهد. اگر کامیون حاوی محموله در جاده قزوین –رشت به علت بارش شدید باران و لغزندگی جاده واژگون شود و محموله تلف شود مالک محموله علیه چه شخص یا اشخاصی می تواند اقامه دعوی نماید؟ اگر شرکت باربری در پاسخ دعوی ادعا نماید از بین رفتن محموله و واژگونی کامیون ناشی از قوه قاهره بوده است، این دفاع را چگونه تجزیه و تحلیل می کنید.

۱-شرکت سهامی خاص بوشهر سرام با سرمایه یک میلیون ریال تشکیل وسه سال بعد با بدهی سی میلیون ریال متوقف گردیده است به نحویکه دارایی آن برای تادیه دیونش کافی نمی باشد . یکی از طلبکاران شرکت با در دست داشتن قراردادی به مبلغ مطالبه یک میلیون ریال به شما مراجعه می کند تا برای اوطرح دعوی نماید .
شما چه دعوی یا دعاوی وعلیه چه شخص یااشخاصی طرح خواهید کردتا موکلتان بتواند به طلب خود برسد . استدلال خود را توضیح دهید ؟(
۲نمره)
۲-یکی ازمدیران شرکت سهامی که حق امضاء ذیل قراردادهای شرکت با اشخاص ثالث ندارد ، قراردادی به ارزش یکصد میلیون ریال برای خرید یکدستگاه خودرو بنام شرکت وبامهر شرکت که بصورت غیرمجاز نزد اوست منعقد می کند . بامراجعه فروشنده به شرکت برای دریافت طلب خود (ثمن) باعذر عدم اختیار نماینده شرکت مواجه می شود . بامراجعه فروشنده به شما ، چه دعوا یا دعاوی طرح خواهید کرد. استدلال خود را درهردعوی که طرح می کنید بیان نمایید ؟(۳نمره)
۳-چکی به مبلغ سی میلیون ریال صادره از آقای الف نزد «ب» امانت است و«ب» باخیانت آن را مصروف خرید لوازم خانه در مغازه «ج» می کند . بامراجعه «ج» به بانک وعدم موجودی حساب ، علیه «الف» طرح دعوی می کند . چنانچه شما وکیل «الف» باشید طرح (یادعاوی) یا دفاع خود را مختصراً توضیح دهید . (۲نمره)
۴-وضعیت سرقفلی وحق کسب وپیشه در وضعیت قانون قدیم وجدید را مختصراً توضیح دهید ؟(۳نمره)
(مستدل پاسخ دهید)
مسئله) شرکت تعاونی مصرف الف ضمن معامله ای که با مدیر عامل شرکت سهامی عام ج می نماید بواسطه ی تدلیس دچار ضرر فاحش می گردد.اگر شما نماینده ی حقوقی شرکت تعاونی مصرف مذکور باشید:
الف)چه اقداماتی را می توانید برای احقاق حق شرکت بنمائید؟
ب)چه دادگاهی صالح برای رسیدگی به دعاوی مذکور می باشد؟
ج)آیا می توانید درخواست عزل مدیرعامل و اعضای هیات مدیره را بنمائید؟در این صورت چه دادگاهی صالح برای رسیدگی است و چه اشخاصی می بایستی طرف دعوا قرار گیرند؟(فرض بر این است که محل انجام معامله و تحویل مبیع محلی غیر از اقامتگاه دو شرکت می باشد)
د)اگرهیات مدیره اقدام این مدیرعامل را تنفیذ ننماید آیا مسئولیتی در این خصوص متوجه هیات مدیره می باشد؟(
۱۰نمره)
پاسخ سوالات را مفید و مختصر بنویسید:
۱ـ اخذ مبلغ چک از طریق اجرای ثبت مفیدتر است یا از طریق دادگستری؟چرا؟ (۲نمره)
۲ـ تفاوت مدیر موظف با مدیر غیرموظف در چیست؟و آیا در حقوق ایران مدیر غیر موظف شناخته شده است؟(۲نمره)
۳ـ آیا درخواست ورشکستگی شرکت بعد از انحلال آن امکانپذیر است؟چرا؟نفیاً یا اثباتاً دلیل ارائه نمائید.(۲نمره)
۴ـ در ماده ی ۳۲۳قانون تجارت آمده است که«مدعی باید در محکمه محل اقامت مدیون معلوم نماید سند در تصرف او بوده است...»منظور از مدیون کیست؟ (۲نمره)
۵ـ آیا دلال دراثناء انجام وظیفه در زمانی که کارش تمام نشده است،می تواند استعفاء دهد؟چرا؟در صورتی که پاسخ مثبت است وضعیت خسارات احتمالی وارد شده به طرف دیگرچگونه خواهد بود و اجرت دلال چگونه پرداخت می شود؟ (۲نمره)
۱- اگردریک شرکت سهامی کلیه سهام شرکت پذیره نویسی شودواساسنامه نیز تصویب گرددومدیران و بازرسان شرکت نیز انتخاب گردند ولی هنوز شرکت ثبت نشده باشد
- آیا شرکت دارای شخصیت حقوقی است؟ چرا
- وجود شرکت دربرابر چه اشخاصی قابل استناد نیست ؟چرا

۲- اگردرمتن چک شرطی برای پرداخت مبلغ آن ذکر شده باشد
- این شرط درچه حدی معتبراست؟
- درصورت اعتبارشرط چه ضمانت اجرایی قابل تصور است؟
۳- آیادردوران ورشکستگی تهاترحتی ازنوع قهری محقق می شود یاخیر؟توضیح دهید

۴- آیا ید متصدی حمل ونقل امانی است یا ضمانی یا هیچکدام؟توضیح دهید

مسئله:
الف –ماده
۵۳۳قانون تجارت ( (هرگاه کسی مال التجاره به تاجرورشکسته فروخته ولیکن هنوز آن جنس نه به خودتاجرورشکسته تسلیم شده ونه به کسی که به حساب او بیاوردآن کس می تواند به اندازه ای که وجه آن رانگرفته ازتسلیم مال التجاره امتناع کند.))
باتوجه به ماده فوق وسایرادله پذیرفته شده درحقوق تجارت وحقوق مدنی بیان کنید

-درصورتی که شخصی به تاجرالف پنج قطعه فرش برای مصارف شخصیش بفروشد ولی هنوزمبیع راتسلیم نکرده باشدآیا می تواند ازتسلیم مبیع به وی خودداری کند؟ توضیح دهید

ب –هیات مدیره شرکت سهامی عام البرز جهت بررسی موضوعات زیرتشکیل خواهد گشت ازشما بعنوان وکیل شرکت درخواست می شود تا نسبت به موضوعات دردستورکارهیات مدیره مستدل ومستند اظهارنظر نمایید

-به جای طلب شرکت رفاه ده هزار سهم شرکت سهامی عام البرز به شرکت رفاه داده شود .
-عمل مدیران قبلی شرکت مبنی برخرید سهم الشرکه شرکت تضامنی ارس ابطال گردد و برای استرداد وجوه پرداختی بابت خریدسهم الشرکه وکیل شرکت باید همزمان علیه شرکت ارس و شرکای آن اقامه دعوا نماید
۱- آیا مدیرعامل شرکت در زمان مدیریت خود می تواند به خواسته مطالبه وجه به طرفیت همان شرکت اقامه دعوا کند؟چرا؟
۲- آیا هیات مدیره شرکت سهامی می توانند مانع بهره مندی صاحبان سهام وثیقه از امتیازات این سهام گردند؟چرا؟ ضمناً بیان کنید چه ارتباطی بین سهام وثیقه و مسئولیت تضامنی مدیران شرکت سهامی وجود دارد؟
۳- در صورتی که صادر کننده چک قبل از ارائه آن به بانک توسط دارنده چک، فوت نماید، بانک می تواند وجه آنرا پرداخت کند یا این امر نیاز به اجازه ورثه دارد؟شرح دهید.
۴- در حال حاضر، وضعیت ماده ۳۱۸قانون تجارت در خصوص دعاوی راجع به برات و فته طلب و چک که از طرف تجار یا برای امور تجارتی صادر شده و پس از پنج سال از تاریخ صدور اعتراض نامه و یا آخرین تعقیب قضائی پیگیری نشده است چگونه می باشد؟
۵- اگر پس از تصدیق شدن قرارداد ارفاقی مدیون فوت کند تکلیف این قرارداد ارفاقی چیست؟ با استدلال توضیح دهید.
مسئله:
۶-شرکت تعاونی مصرف الف اقدام به فروش سرقفلی مغازه متعلق به شرکت می نماید و در این راستا هیات مدیره شرکت مبادرت به نشر آگهی مزایده می نماید و آقای ب حسب ظاهر در مزایده برنده می شود، ولی اداره کل تعاون قزوین خواستار برگزاری مجدد مزایده می گردد و مالک ملک نیز به انتقال سرقفلی به آقای ب رضایت نمی دهد. ضمناً شرایط مزایده عملاً بطور کامل انجام نمی شود.
-مستنداً و مستدلاً بیان کنید انتقال سرقفلی چه حکمی دارد؟ و یا اصولاً انجام مزایده در این انتقال لازم است یا خیر؟
۷-هیات مدیره شرکت سهامی عام الف در تاریخ ۵/۲/۸۶تشکیل جلسه می دهد و مقرر می کنند:
- جهت بدست آوردن تابعیت کشور بل‍‍ژیک اقامتگاه شرکت به پایتخت این کشور منتقل شود.
- شرکت می تواند در قرارداد اخذ وام از بانکها از مدیران میانی شرکت ضمانت کند.
بطور مستدل نظر خود را راجع به این اقدامات هیات مدیره بیان کنید.
۱-        آیا سهامک شرکتهای تجاری را می توان در قبال بدهی شرکت توقیف کرد ؟ نفیا یا اثباتا دلیل جواب را ارائه کنید .
۲-آیا شرکت می تواند سهام شرکای خود را به عنوان حقوقی خریداری کند؟ نفیا یا اثباتا جواب را ذکر کنید .
۳-در چه شرکتهایی آورده غیر نقدی می بایستی توسط کارشناس رسمی دادگستری تقویم گردد و چرا ؟
۴-تفاوتهای شرکت تجاری را با شرکت مدنی بیان کنید .
۵-تفاوت مجمع عمومی فوق العاده با مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده چیست ؟
۶-ذکر عبارت بازگشت بدون مخارج در برات چه نتیجه ای دارد ، ضمنا آیا برات در حکم اسناد لازم الاجرا می باشد یا خیر ؟
۷-اینکه گفته می شود حکم ورشکستگی حکمی تاسیسی است به چه معنا است و چه آثاری دارد ؟
۸-دعوای استرداد به چه معنا است و در چه مواقع باید اقامه شود و خوانده این دعوا چه کسی است ؟
مسئله :
شخص الف بر علیه شرکت سهامی عام ج اقامه دعوی می کند ، با توجه به محتویات پرونده ، دادگاه سوگند را متوجه مدیر شرکت کرده و مدیر هم سوگند می خورد ، اگر شخص الف به استناد تبصره
۲ماده ۳۵قانون آیین دادرسی مدنی که بیان می دارد «سوگند ... قابل توکیل نمی باشد ...» اظهار نماید سوگند مدیر شرکت اعتبار ندارد چون مدیر در حکم وکیل شرکت است .شما به عنوان وکیل مدافع شرکت چه دفاعی خواهید داشت ؟
؟ اجرای احکام کیفری یا مدنی ؟

 

آیین دادرسی مدنی :
به سوالات زیر بر اساس موازین قانونی و حقوقی با استدلال پاسخ دهید:
۱-        با توجه به مفاد آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۹قانون برنامه سوم و سایر قوانین آیا از دادگاههای ایران در موارد مصرح در ماده هفتم آیین نامه، سلب صلاحیت گردیده است یا اینکه صلاحیت شوراها و دادگاهها در عرض یکدیگر هستند؟ چنانچه دادگاههای عمومی حقوقی به شایستگی شوراها (بر فرض نفی صلاحیت از دادگاهها )قرار عدم صلاحیت صادر کنند آیا روش حل اختلاف در هر دو مورد یکسان است یا متفاوت؟ اگر متفاوت است وجه تفاوت آن را شرح دهید.
۲-        با توجه به مفاد ماده ۴۳۳قانون آیین دادرسی مدنی اگر رای دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر تایید گردد، مرجع پذیرش دادخواست اعاده دادرسی اصلی، دادگاه بدوی است یا تجدید نظر، چرا؟
۳-        اگر شما به عنوان وکیل خواهان عین مال موضوع تعهد و خواسته دعوی را در اجرای قرار تامین خواسته توقیف نمایید، بر فرض که ارزش واقعی و معاملاتی خواسته توقیف شده حداکثر نه(۹) میلیون تومان باشد، چنانچه خوانده از دادگاه درخواست کند به جای مال توقیف شده مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰تومان وجه نقد تودیع کند، اولا اگر شما دادرس دادگاه باشید نسبت به این تقاضا چه خواهید کرد؟ ثانیا به عنوان وکیل خواهان حق دخالت در تصمیم دادگاه را دارید یا خیر؟ ثالثا بر فرض که به نوعی حق دخالت داشته باشید آیا با این تقاضای خوانده موافقت می کنید یا مخالفت، چرا؟
۴-        حکمی بر اساس شهادت شهود به نفع خواهان صادر و قطعی می گردد. بعد از قطعیت حکم مشخص می گردد که شهادت شهود به دلیل فقدان یکی از شرایط اصلی بی اعتبار است(مثل آنکه شهود اهلیت قانونی را دارا نبوده و دادگاه نیز از این مسئله غفلت نموده است)چنانچه خوانده محکوم علیه از شما مساعدت حقوقی درخواست کند، دعوی او را می پذیرد یا خیر، اگر می پذیرید چه دعوایی مطرح می نمائید، با چه عنوانی، دقیقا توضیح دهید.

۱دعوایی به خواسته الزام خوانده به تنظیم سند رسمی یک باب آپارتمان مقوم به ۵۰۰۰ریال در دادگستری قم مطرح می گردد خوانده دعوی قبل از اولین جلسه دادرسی با تقدیم لایحه به تقویم خواهان ایراد نموده و ارزش ملک را دو میلیون ریال اعلام می نماید.
قاضی پرونده در اولین جلسه دادرسی با ایراد خوانده نسبت به تقویم خواهان مواجه می گردد.
تکلیف قاضی در برخورد با این ایراد را شرح دهید.

۲تاجر ورشکسته دعوایی مالی به طرفیت خوانده مطرح نموده که با ایراد خوانده دائر بر عدم اهلیت خواهان منجر به صدور قرار رد دعوا می گردد. بعد از صدور قرار مذکور دوره ورشکستگی خواهان خاتمه می یابد و متعاقب آن در مهلت قانونی نسبت به قرار رد دعوا تجدید نظر خواهی می گردد.
با توجه به این که جهتی که منجر به صدور قرار شده است در موقع رسیدگی تجدید نظر وجود ندارد قرار معترض عنه نقض یا تایید خواهد شد؟

۳طرفین دعوایی که موضوع آن مال غیر منقولی است که در یزد قرار دارد توافق می نمایند تا دعوای خود را در دادگستری قم مطرح نمایند.
با توجه به این که توافق نامه طرفین پیوست دادخواست است آیا دادگاه قم صلاحیت رسیدگی به این دعوا را دارد یا خیر؟
وجود یا عدم وجود اقامتگاه هر یک از طرفین یا هر دو طرف در شهر قم چه تاثیری در اتخاذ تصمیم دادگاه می تواند داشته باشد؟
۴در دعاوی غیر منقول مبنای محاسبه و پرداخت هزینه های تکلیفی وکلای دادگستری (تمبر) تقویم خواهان است یا ارزش معاملاتی املاک؟

۱ در دعوائی که خواسته آن مطالبه وجه چک به مبلغ ۹۵۰۰۰۰۰۰ریال است. در صورتی که قرار رد دعوی صادر شود هزینه دادرسی مرحله تجدید نظر چقدر است؟
۲ بیعنامه ای بین دو نفر تنظیم می شود و در آن قید می شود که ثمن معامله طبق نظر داور مرضی الطرفین ۲تا ۵در صد کمتر از قیمت کارشناسی تعیین می کند. اینک به نظر شما رای داور قانونا صحیح و قابل اجراست یا خیر؟ مستدلا پاسخ دهید.
۳ آیا صدور رای غیابی از دادگاه تجدیدنظر به نحوی که قابل واخواهی و رسیدگی مجدد در همان دادگاه باشد قابل تصور است یا خیر؟ چگونگی را توضیح دهید.
۴ ۱ در دعوائی قرار رد دعوی صادر شده در حالیکه خواهان و خوانده در هیچ یک از جلسات دادرسی حاضر نبوده و لایحه هم نداده اند و اخطاریه ها هم ابلاغ واقعی نشده آیا چنین رائی قابل واخواهی هست یا خیر؟ توضیح دهید.
۴ ۲ حال اگر بعد از نقض قرار مزبور حکم بر بی حقی خواهان دعوی صادر شود و خواهان در هیچ یک از جلسات دادرسی حاضر نبوده و لایحه هم نداده و اخطاریه ها ابلاغ واقعی نشده آیا چنین حکمی قابل واخواهی می باشد یا خیر؟ توضیح دهید.
۵ رای دادگاه بدوی در دعوائی بر محکومیت خواهان صادر می شود و این رای در مرحله تجدید نظر عینا تائید می شود. مرجع صالح برا ی اعاده دادرسی کجاست و آیا رای دادگاه پس از رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی قابل واخواهی و یا تجدیدنظر و یا فرجام می باشد یا خیر؟
۶ دادگاه بدوی به ضرر جالب ثالث قرار رد دادخواست جلب شخص ثالث را همراه با حکم راجع به اصل دعوی صادر می نماید، محکوم علیه(جالب ثالث) هم راجع به اصل محکومیت خود و هم راجع به قرار رد درخواست جلب ثالث تجدیدنظر خواهی می نماید. آیا دادگاه تجدیدنظر پس از فسخ قرار مزبور می تواند همراه با دعوای اصلی ماهیت به دعوای جلب ثالث هم رسیدگی کند یا اینکه باید پس از نقض قرار مزبور رسیدگی را به دادگاه بدوی محول نماید؟
۷ یک نمونه از دعوایی را نام ببرید که با آنکه قابل تجدیدنظر است قبل از قطعیت و حتی علیرغم تجدیدنظر خواهی قابل اجراست.
۸ خواسته دعوی خلع ید از ملک غیر منقول است. ضابطه دریافت هزینه دادرسی و ملاک قابل تجدیدنظر و فرجام بودن رای صادره چیست و آیا بهای خواسته از طرف خوانده قابل اعتراض است یا خیر و شرایط اعتراض به آن چیست؟
۹ در چه موردی قرار سقوط دعوی صادر می شود و آثار آن چیست؟
۱۰ خواهان خواسته خود را مطالبه سهم الشرکه اعلام می کند و به استناد بند ۱۴ماده ۳قانون وصول برخی از درآمدهای دولت.... به لحاظ اینکه در زمان تقدیم دادخواست مبلغ آن معلوم نیست ۲۰۰۰ریال تمبر هزینه دادرسی الصاق می کند. آیا درخواست قرار تامین خواسته پذیرفته می شود یا خیر؟ توضیح دهید.

شامل 47 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مجموعه سوالات حقوق تجارت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.