فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

متن آثار (دو کتاب شهریار و گفتارها) زندگی، زمانه و بررسی اندیشه های ماکیاولی

اختصاصی از فی گوو متن آثار (دو کتاب شهریار و گفتارها) زندگی، زمانه و بررسی اندیشه های ماکیاولی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

متن آثار (دو کتاب شهریار و گفتارها) زندگی، زمانه و بررسی اندیشه های ماکیاولی


متن آثار (دو کتاب شهریار و گفتارها)  زندگی، زمانه و بررسی اندیشه های ماکیاولی

 

 

 

 

 

 

قالب فایل   pdf , word  تعداد فایل : 6 عدد 

(آماده سازی شده برای سیاستمداران ، اساتید و دانشجویان رشته های علوم سیاسی و حقوق)

  • 1- کتاب«شهریار» اثر نیکولو ماکیاولی، نویسنده و سیاستمدار ایتالیایی،(متن فارسی ، انگلیسی  و ایتالیایی):
  • بی‌گمان پرخواننده‌ترین، بحث‌انگیزترین و بدنام‌ترین اثر سیاسی همه زمان‌هاست. کتاب شهریار ماکیاولی را از جمله کتابهای بدنام تاریخ می‌دانند. در حقیقت، آن‌چه ماکیاولی را صاحب شهرت ساخت، اندیشه‌های متفاوت اوست که وی را به روشنی اندیشمندی مبلغ و پشتیبان سیاست تمرکز قدرت نشان می‌دهد، همان اندیشه‌هایی که موجب شد به معلم اهریمنی، آموزگار شرارت، فیلسوف شیطانی لقب داده شود و همان باورها و تفکراتی که سبب شد از سویی، برخی متدینان و الهیون، نوشتارهای او را موعظه‌های شیطانی بخوانند و از دیگر سوی، شماری از فلاسفه و اندیشمندان، آرای او را توجیه‌گر منافع قدرتمندان، زورمداران و توجیه‌کننده کاربرد هر وسیله ممکن برای رسیدن به هدف بدانند. هدف ماکیاولی از نگارش کتاب شهریار، کمک به حفظ قدرت و غلبه بر سایر حکومت‌ ها بوده است و او در این کتاب به مقوله قدرت و ساز و کار حفظ آن نگریسته و تاکید کرده که هدف ایجاد حکومت قدرتمند، وسیله را توجیه می‌کند.

در بخشی از اندرزهای ماکیاولی به پادشاه دورانش در کتاب شهریار می‌خوانیم:

"داشتن صفات خوب چندان مهم نیست. مهم این است که پادشاه فن تظاهر به داشتن این صفات را خوب بلد باشد. حتی از این هم فراتر می‌روم و می‌گویم که اگر او حقیقتا دارای صفات نیک باشد و به آن‌ها عمل کند به ضررش تمام خواهد شد. در حالی‌که تظاهر به داشتن این گونه صفات نیک برایش سودآور است. مثلا خیلی خوب است که انسان دلسوز، وفادار، باعاطفه، معتقد به مذهب و درستکار جلوه کند و باطنا هم چنین باشد. اما فکر انسان همیشه باید طوری معقول و مخیر بماند که اگر روزی به کار بردن عکس این صفات لازم شد به راحتی بتواند از خوی انسانی به خوی حیوانی برگردد و بی‌رحم و بی‌عاطفه و بی‌وفا و بی‌عقیده و نادرست باشد".

  • 2- کتاب «گفتارها »اثر ماکیاولی در کنار «شهریار» مهم‌ترین اثر اندیشمند سیاسی قرن شانزدهم ایتالیاست. ماکیاولی در این کتاب رابطه قدرت و سیاست را بررسی و به استقلال قوانین سیاست از قواعد اخلاقی تصریح کرده است.

او در این کتاب به شرح اندیشه‌ها و عقایدش در باره تمامی موضوعات سیاست نظیر سیاست داخلی و خارجی و نظام حکومت، زمینه‌های قدرت حاکمه، قانون اساسی و جنگ پرداخته است.

ماکیاولی در این کتاب با ذکر مثال‌های تاریخی و واقعیات روزمره، به نقش قدرت در سیاست پرداخته، استقلال قوانین سیاست از قواعد اخلاقی را از امور ضروری معرفی می‌کند.

 


دانلود با لینک مستقیم


متن آثار (دو کتاب شهریار و گفتارها) زندگی، زمانه و بررسی اندیشه های ماکیاولی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.