فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مفهوم صنایع فرهنگی و صنعت گردشگری, همه چیز در مورد ابهر

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد مفهوم صنایع فرهنگی و صنعت گردشگری, همه چیز در مورد ابهر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد مفهوم صنایع فرهنگی و صنعت گردشگری, همه چیز در مورد ابهر


تحقیق در مورد مفهوم صنایع فرهنگی و صنعت گردشگری, همه چیز در مورد ابهر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه19

بخشی از فهرست مطالب

 مقدمه

 

مفهوم صنایع فرهنگی و صنعت گردشگری

 

صنایع فرهنگی  حافظ هویت ملی و موتور آینده توسعه اقتصادی

 

   صنایع فرهنگی گردشگری  و شاهراه‌های اطلاعاتی

 

پارک تحقیقات فرهنگی پردیس ابهر:

 

  تحقیقات بنیادی

 

    تحقیقات توسعه ای

 

توسعه صنعت گردشگری در ابهر

 

توسعه صنعت گردشگری در ایران؛ موانع و راهکارها

 

نعمتی که سپاسگزاری نشود، مانند گناهی است که آمرزیده نشود.

 

 «امام جواد (ع)»

 

یکی از زمینه های حرکت اقتصاد متکی به نفت به اقتصاد غیرنفتی، تغییر ساختار اقتصادی کشور است و برای چنین تغییری، نگرشی یکپارچه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و مدیریتی ضروری به نظر می رسد تا با شناخت عمیق امکانات و ظرفیت های کشور از یک سو و شناخت تجربیات جهان در مورد شیوه های تنوع بخشی اقتصادی و روابط بین الملل و بازارهای جهانی – منطقه ای از سوی دیگر، بتواند به تصمیم سازی و تصمیم گیری های خردمندانه در چارچوب قانون اساسی کشور و با حفظ عزتمندی دست یازد و در این میان اطلاع رسانی به موقع علمی و فرهنگی از طریق انتشار تجربیات جهان می تواند تسهیل کننده این مهم باشد تا با شکستن انحصار اطلاعات علمی، فرهنگ تنوع بخشی در اقتصاد را توسعه دهد. یکی از عرصه های تنوع بخشی اقتصاد کشور با توجه به گونه گونی محیطی و مزیتهای نسبی به شمار می رود، تا جایی که در این کشورها گردشگری بیش از سایر برنامه های توسعه در اولویت قرار گرفته است.

 

 تنوع بخشی به اقتصاد، بالا بردن شاخص های توسعه انسانی، مشکلات ناشی از صنعتی شدن و آلودگی بیش از استاندارد شهرها به ویژه شهرهای بزرگ، افزایش بهره وری و کارآمدی نیروی انسانی، اشتغال زدایی، تعامل فرهنگها و گفتمانها و حفظ محیط زیست و در مجموع توسعۀ پایدار از دغدغه هایی است که جهان امروز با آن روبروست و هر یک از کشورها در سطحی از توسعه در تلاش هستند که پاسخ لازم به دغدغه های مذکور را بیابند. در این میان کشورهایی که به تنوع بخشی اقتصاد روی آورده اند و می خواهند خود را از اقتصاد تک پایه ای برهانند در جستجوی شناخت مزیتها و یا خلق جدید مزیتها هستند. یکی از این مزیتها گردشگری است که اغلب کشورها به ویژه کشورهایی که به لحاظ موقعیت مکانی از این مزیت برخوردار هستند، آن را در برنامه های توسعۀ ملی خود گنجانده اند تا از این طریق بتوانند فرایند توسعه ملی خود را تکامل بخشند.

 

 در این میان کشور ما نیز به لحاظ موقعیت مکانی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگری چون مناظر طبیعی، آثار باستانی، تنوع اقلیمی و تمدن ریشه دار و انقلاب کلامی (انقلاب فرهنگی که پیام آور صلح، داشتن استدلال و منطق بر ایجاد ارتباطات و ... است) در تلاش است تا از اقتصاد تک پایه به سمت اقتصاد متنوع و با ثبات حرکت نماید و در این چارچوب علاوه بر تنوع بخشی به اقتصاد خود، پیام فرهنگی و سیاسی خویش را که بر محور گفتگوی تمدنهاست به صورت جریان آزاد مبادلات فرهنگی و ارتباطی در معرض افکار جهانیان قرار دهد.

 

 بدون شک دستیابی به چنین اهدافی مستلزم شناخت فرایند گردشگری (طبقه بندی، رویکردها، سیاست ها و آثار اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و اقتصادی و ... ) می باشد تا با یک پشتوانۀ علمی و آگاهی از

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مفهوم صنایع فرهنگی و صنعت گردشگری, همه چیز در مورد ابهر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.