فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد ویروس اچ آی وی HIV و بیماری ایدز AIDS

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد ویروس اچ آی وی HIV و بیماری ایدز AIDS دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ویروس اچ آی وی HIV و بیماری ایدز AIDS


تحقیق در مورد ویروس اچ آی وی HIV و بیماری ایدز AIDS

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه12

ویروس اچ آی وی HIV و بیماری ایدز AIDS؛ تاکنون چند بار این عبارات و واژگان به گوشتان خورده‌اند؟ کجا در موردشان خوانده‌اید یا شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید فرق بین شخصی که اچ آی وی مثبت است با کسی که بیماری ایدز دارد چیست؟ آیا تا به حال بروشوری استاندارد و تایید شده توسط مسئولین بهداشتی کشور به دستتان رسیده که حاوی اطلاعات مطمئن در مورد این بیماری، نحوهء انتقالش و پیامدهایش باشد؟ آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که تا به چه حد در معرض خطرید و آیا سعی کرده‌اید اطلاعات موثق از منبعی قابل اعتماد به دست آورید؟ برنامه‌ای مفید در این رابطه از رادیو و تلویزیون دیده یا شنیده‌اید؟ آیا احساس می‌کنید به اندازهء کافی از این بیماری کشنده می‌دانید که بتوانید از آلوده شدنِ خود جلوگیری کنید؟ مطمئنید؟ آیا می‌دانید که ندانستن و داشتن اطلاعات ناقص و غلط می‌تواند به آسانی منتهی به مرگتان شود؟

اچ آی وی و ایدز در جهان

هنگامی که برای اولین بار فردی از بیماری ایدز مُرد هنوز عمق فاجعه به درستی درک نشده بود. هنوز علل این بیماری به درستی شناسایی نشده بود و بسیاری به همین علت ندانسته آلوده به ویروسش شدند. پس از مطالعاتی که روی مبتلایان صورت گرفت از رمز این بیماری مهلک پرده برداشته شد و دُوَلِ کشورهای درگیر متوجهِ خطر اپیدمی‌ای شدند که در صورت سهل‌انگاری می‌توانست فاجعه‌ای انسانی به بار آورد. و از آنجا بود که مقابله و پیشگیری آغاز شد. بدیهی است که اولین قدم در این راه شناسایی این بیماری است.

 

اچ آی وی و ایدز چه هستند؟

ویروس اچ آی وی یا Human Immunodeficiency Virus همان طور که از اسمش پیداست به سیستم امنیت بدن وارد می شود و در آن لانه می‌کند. در این حالت می‌گویند که شخص اچ آی وی مثبت است. این شخص هنوز ایدز ندارد. ممکن است کسی سال‌ها این ویروس را در بدن داشته باشد اما مبتلا به ایدز نشود. اما پس از اینکه بالاخره این ویروس سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرد و از کار انداخت است که شخص مبتلا به ایدز یا Acquired Immune Deficiency Syndrome می‌شود و اینجاست که پس از تحمل درد و رنج فراوان به واسطهء بی‌دفاع بودن بدن در مقابل هرگونه میکرب و باکتری یا ویروسی فرد جان خود را از دست خواهد داد. ایدز بیماری کشنده و غیر قابل درمانی است که قابل پیشگیری است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ویروس اچ آی وی HIV و بیماری ایدز AIDS
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.