فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

اختصاصی از فی گوو دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری


دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

سازمان‌ها جهت دستیابی به موقعیت پایدار به سیستم‌های اطلاعاتی کارآمد نیاز دارند. آنچه برای مدیران بانک‌ها و شرکت‌ها و موسسه‌ها دارای اهمیت است، آگاهی از رخدادهای شرکت و رسیدگی سریع‌تر به مشکلات و شناسایی فرصتهاست. در این میان، سیستم اطلاعاتی حسابداری ابزاری قدرتمند است که پیشرفت، کارایی و اثربخشی فرآیند گزارش‌گیری را آسان می‌کند. از این‌رو در این مقاله به بررسی وضعیت سیستم اطلاعاتی بانک‌ها و موسسات مالی در ایران می‌پردازیم.در این مقاله به بررسی وضعیت سیسستم‌های اطلاعاتی حسابداری در بانک‌ها ، موسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه می‌پردازیم. نتایج تحقیق نشان می‌دهد رویکرد کنونی سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری در موسسات مالی وضعیت مطلوبی دارند، با این حال همسویی با تکنولوژی روز می‌تواند این وضعیت را بهبود بخشد. همچنین تاکید بیشتر بر سیستم کنترل داخلی و حفاظت از دارایی‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

کنترل های اجرایی :

که شامل سازماندهی طرح های مختلف ( به عنوان مثال، تنظیم یک حساب سازماندهی شده تا در خصوص ارائه گزارشات ) و در همه روش ها و شیوه های اجرایی مدیریت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

مثال هایی نیز در خصوص مراحل بودجه بندی و برآورد هزینه ارائه شده است و گزارشاتی نیز در خصوص حساب های مشتریان داشته باشند.

2-کنترل حساب ها و دخل و تصرف

که شامل روش ها و مراحلی است که نقل و انتقال وجه چک ها باشد و ...

همه حساب ها رسیدگی کند. با کنترل صحیح حساب ها می توان راندمان کار را بالا برد و باعث کاهش خطاها تا حداقل مقدارشان می شود و همین طور خطاها را هم کاهش    می دهد.

ما کنترلمان را به روی حساب های ورودی متمرکز می کنیم که باید بر روی موضوعات زیر نیز تمرکز داشته باشیم.

1- دادو ستدهای معمولی که انجام می شود احتیاج به یک مدیریت خاص در این زمینه دارد.

2- ثبت و ضبط کردن همه داد و ستدها که انجام می شود و چک کردن آنها، هیچ معامله ای نباید فراموش شود.

3- محافظت کردن : همه این عملکردهای معاملاتی را باید نزد خودتان حفظ کنید.

4- تطبیق دادن و برابر اصل کردن : همه مدارک ضبط شده باید با دیگر مدارک ثبت شده تطبیق داشته باشد همین طور از لحاظ پولی و غیره که این به شما کمک خواهد کرد تا کنترل کاملی بر دیگر مسائل حاشیه ای داشته باشید.

5- ارزشیابی کردن و قیمت گذاری : مقادیر ثبت شده بالا همه کمک می کند جهت ارزش گذاشتن بر روی اجناس مختلف.

سه موضوع اول، داد و ستدها و معاملات، ثبت کردن آنها، و محافظت کردن از آنها، مربوط به کارهایی می باشد که با کمک سیستم انجام می شود و هدف از انجام این سه مرحله، جلوگیری از ایجاد خطا و کسر بودجه می شود.

و ششمین مورد را نیز باید به این 5 مورد اضافه کنیم. آنها هم بالا برده بازده و راندمان کاری می باشد.

مدیران باید شناسایی کنند این سیستم ها را تا به نتایج مثبتی در این خصوص نائل شوند (بازده بارزگانی) و یک علت آن جلوگیری از ایجاد خطا و نقص در حساب ها می شود.

سیستم حسابداری

در سیستم حسابداری اولین تعریفی که لازم و ضروری به نظر می آید این است که ابزار و تجهیزاتی است که به صورت روزانه وقایع مالی و وضعیت مالی را چک می کند این سیستم خود باید حساب های ورودی و خروجی را به صورت روزانه بررسی کند.

در بخش 3 و 4 یک بازنگری کلی در خصوص سیستم حسابداری انجام دادیم و یک سری منابع را هم که در مجلات مختلف بود را معرفی کردیم و آنها را برای بعضی افراد پست کردیم و درخصوص تعادل آزمایشی، قضاوت ها و گزارش های مالی مطالبی را ارائه کرده بودیم. اکنون این سیستم را متمرکز می کنیم بر روی تکرار و پی در پی بودن آن مقدار انتقال وجه که به چهار گروه عمده تقسیم می شوند.

  • تضمین ودجه
  • مبلغ دریافتی
  • خرید کالا و خدمات که شامل فهرست حقوق بگیران می باشد.
  • فروش و مقدار پولی که از فروش کالا و خدمات به دست می آید.

کنترل فیزیکی و حفظ کردن این مدارک و اغلب به صورت مرحله به مرحله است. به عنوان مثال : تلفن شرکت ها و کارت اعتباری شرکت ها ممکن است روزانه میلیون ها تومان هزینه صرف کنند بدون اینکه کامپیوترها و سیستم اطلاعاتی آن ها دخیل باشند.

در بیشتر روش های پیشرفته ممکن است از این ابزارها استفاده کنند.

در سیستم حسابرسی پیشرفته که بسیار مدرن طراحی شده است بسیار جهت سازماندهی و مسائل اقتصادی مفید می باشد کارت اعتباری شرکت ها در سیستم های قلابی به کار برده می شوند جهت محاسبه ی انتقال وجه در کارت اعتبای شما و همچنین ممکن است کارت اعتباری شما به صورت تقلبی مورد استفاده شخص دیگری قرار گرفته شده باشد در حالی که گاهی اوقات دستگاه این کارت ها را قبول نمی کند آنها باید همچنین در مواقع زیاد جهت زدن سوخت به ماشینشان از این کارت استفاده کنند همین طور جهت انتقال وجه در مغازه ها به کمک یک سیستم پیشرفته انجام بگیرد.

وال ماتریکس به موفقیت های قابل توجهی در خصوص قیمت کم خرده فروش ها دست یافته است و آنها را کنترل می کند با کنترل فهرست موجودی و دفتر دارایی و سیستم های کامپیوتری خود به صورت اتوماتیک این اطلاعات را به کار می برند و به کمک این روش که توسط پرکته و گامبل ابداع شده است زمان انتقال وجه را کاهش می دهد.

مسئولیت و مدیریت ها :

اگرچه حسابرسی خارجی و حسابداران گزارش های مالی خود را به مدیر شرکت می دهند و آنها را از وضعیت مالی شرکت آگاه می کنند و اکثر گزارش های شرکت های آمریکایی بدین صورت است این گزارش های مدیریتی برای مدیر این امکان را فراهم می آورد تا اطلاعاتی در خصوص حساب کتاب ها داشته باشد و این ها شامل ایجاد یک کنترل نامحسوس توسط مدیر می شود و آن ها همچنین ممکن است شامل موقعیت و وضعیت کمیته حسابرسی باشد که توسط حسابداران ارائه می شود.

شما می توانید یک بازنگری در یک مثال به عنوان شاخص در این متن انجام دهید.


 

کمیته حسابرسی :

مسئولیت اولیه مدیران بسط و گسترش وضعیت مالی شرکت به طرق مختلف می باشند که اکثراً این کار توسط کمیته ممیزی انجام می شود که با کنترل حساب های اولیه، وضعیت مالی و مقدار بودجه شرکت یا موسسه دارای شخصیت حقوقی را برررسی می کنند.

کمیته حسابرسی اساساً دارای نیروهایی است که در شرکت نقش مهمی ندارند بلکه آن ها مستقیماً کارهای شرکت را زیر نظر دارند و نیروها را در بخش های مختلف استخدام     می کنند از جمله شرکت ارتباطات سیار و شرکت نفت بدین صورت می باشد.

از دهه ی چهارم در سال 1997 ، همچنین وجود دارند اعضایی از مدیران که در خارج نیز فعالیت های دارند پنج نمونه از این ها در کمیته های حسابرسی می باشند این کمیته ارتباطی بین حسابرسان خارجی و حسابرسان داخلی، مدیران مالی و مراحل اجرایی برقرار می کند.

کنترل داخلی چک لیست ها :

همه سیستم های پیشرفته و خوب که دارای کنترل اولیه هستند این شرکت ها می توانند چک لیست های خلاصه شده را کنترل کنند و می توانند از آن ها در کارهای مختلف از جمله خرید، فروش، فهرست حقوق کاربگیران و کارهای مشابه این انجام داد. متعاقب چک لیست ها و خلاصه ی آن ها می توانیم راهکارهایی در خصوص این سیستم و حسابداران آن به دست آوریم.

1) اطمینان شخصی با مسئولیت های واضح :

مهم ترین عنصر در کنترل موفقیت آمیز کنترل اشخاص می باشد با ارزیابی میزان راستگویی و یا دروغگویی افراد می توانیم این سیستم را ادامه دهیم.

شامل 23 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.