فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد فیبر نوری

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد فیبر نوری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فیبر نوری


تحقیق در مورد فیبر نوری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه18

بخشی از فهرست مطالب

q       فیبرنوری چیست؟

 

q       مزایای فیبرنوری در مقایسه با کابل مسی:

 

q       تاریخچه فیبرنوری در تهران:

 

q       فیبرنوری در ایران:

 

داخل کشور به شرح ذیل می باشد:

فیبرنوری :

تعریف فیبرنوری :  فیبرنوری به عنوان محیط انتقال امواج نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از تارشیشه ای  (SIO2 ) ساخته می‌شود  که سطح مقطع آن شامل دو ناحیه هسته و غلاف با ضریب شکست متفاوت می‌باشد.

تفاوت فیبرنوری و کابل مسی : از جمله مزایای استفاده از فیبرنوری در قبال کابل مسی می توان به موارد زیر اشاره کرد: فیبرنوری سبکتر و ارزانتر از کابل مسی است و حجم کمتری را اشغال می‌کند. علاوه بر آن ظرفیت انتقال فیبرنوری چندین هزار برابر کابل مسی و فاقد اثرات نویز محیطی است ، ضمن آنکه طول عمر بیشتر و تلفات کمتری دارد.

طبق آمار موجود در حال حاضر در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن از یک تار فیبرنوری حدود 9500خط تلفن و در ایران نیز با استفاده از یک تار فیبرنوری 4000 خط تلفن عبور داده می‌شود .

مرحله اول اجرای پروژه فیبرنوری شهری در تهران بزرگ در سال 1370 با بکارگیری 5200 کیلومتر فیبرنوری برای تأمین توسعه ارتباطات 42 مرکز تلفن آغاز و با 176 سیستم 140 مگابیت برثانیه بکار گرفته شد و در شهرستانها اجرای پروژه فیبرنوری در هفت شهر بابل ، اصفهان ، تبریز ، مشهد ، اهواز ، شیراز و همدان آغاز و به 30 شهر دیگر تعمیم داده شد. در این راستا 850 کیلومتر فیبر برای توسعه کمی و کیفی ارتباطات بین مراکز در شهرهای مذکور مورد استفاده قرار گرفته است.

اولین فیبرنوری بین شهری به طول 54 کیلومتر بین تهران و کرج اجرا گردید و در ادامه آن طرح فیبرنوری چهار مسیر با طول 516 کیلومتر در چهار مسیر تهران ساوه ، تهران گرمسار، تهران قزوین و ارتباط بین ساختمان میدان امام خمینی و مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی به اجرا گذاشته است.

بخشی از شبکه اصلی فیبرنوری بالغ بر 2200 کیلومتر مربوط به پروژه فیبرنوری بین‌المللی TAE است که با نصب و راه‌اندازی این پروژه آسیا و اروپا از طریق کابل نوری به یکدیگر مرتبط شده و ایران در این مسیر یکی از مراکز مهم ترانزیت مخابراتی است

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فیبر نوری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.