فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق سلامت روانی

اختصاصی از فی گوو دانلود تحقیق سلامت روانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق سلامت روانی در 68 صفحه با فرمت ورد بسیار کامل شامل بخش های زیر می باشد:

مقدمه

بیان مسئله

اهداف تحقیق

اهمیت موضوع تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعریف متغیرها

تعریف نظری سلامت روان

تعریف نظری ارتباطات اثربخش

تعریف عملیاتی ارتباطات اثربخش

تعریف نظری بهره وری فردی

تعریف عملیاتی بهره وری فردی

تاریخچه سلامت روان

سلامت روان و ابعاد آن

مفهوم سلامت روان

الف: سلامت روانی به معنای رفتار بهنجار (عادی)

اهمیت و تعاریف سلامت روان 

نظریه های در زمینه‌ی شخصیت سالم

نظریه‌ی انسان بالغ یا الگوی پیشنهادی آلپورت

نظریة انسان با کنش کامل یا الگوی پیشنهادی راجرز

نظریه انسان بارور یا مولد یا الگوی پیشنهادی فروم

نظریه انسان خواستار تحقق خویشتن یا الگوی پیشنهادی مزلو  

نظریه انسان فردیت یافته یا الگوی پیشنهادی یونگ

نظریه انسان از خود فرا رونده یا الگوی پیشنهادی فرانکل

نظریه انسان این مکانی و این زمانی، الگوی پیشنهادی پرلز

نظریه انسان غیر محدود، الگوی پیشنهادی دایر

نظریه مربوط به سلامت روانی

نظریه فروید:

نظریه موری

نظریه‌ی آبراهام مازلو

نظریه جورج کِلی

نظریه فرانکل

نظریه اسکینر

نظریه اریکسون

مروری بر تحقیقات در زمینه تاثیر سلامت روان بر بهره‌وری فردی (کارکنان)

مختصری در خصوص ارتباطات اثربخش بر سازمانها

تعاریف ارتباطات از دیدگاههای مختلف

مفهوم ارتباطات

ارتباطات اثر بخش سازمانی

مدیران و ارتباطات اثر بخش سازمانی

ماهیت ارتباطات

ارتباطات یک فراگرد یا جریان مداوم است .

فراگرد ارتباطی میان کنشی است.

ارتباطات می‌تواند ارادی باشد یا غیر ارادی 

فراگرد ارتباطی می‌تواند تعاملی یا مراوده‌ای باشد

کارکردهای ارتباطات

شبکه‌های ارتباطی در سازمان

ارتباطات رو به پایین

ارتباطات روبه بالا

ارتباطات افقی

ارتباط متقاطع

شبکه های رسمی و غیر رسمی

  شبکه ارتباطات غیر رسمی

الگوهای ارتباطات غیر رسمی

تمرکز قدرت

سرعت ارتباطات

صحت اطلاعات

احساس اعضای شبکه

سرعت تصمیم‌گیری

تعهد گروه‌ها در برابر تصمیمات

مروری بر تحقیقات در زمینه‌ی ارتباطات اثربخش

منابع و مأخذ

 

 

 

 

مقدمه

بیمارهای روانی از آغاز پیدایش بشر وجود داشته است و هیچ انسانی در مقابل این بیماریها مصونیت ندارد این خطر همیشه بشر را تهدید می‌کند. (احمدوند، 1382، ص 2)

عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهود و فراوان است. در هر طبقه و صنفی در هرگروه و جمعی، اشخاص نامتعادلی زندگی می‌کنند بنابراین در مورد همه افراد، اعم از کارگر، دانش‌پژوه، پزشک و مهندس، زارع، استاد دانشگاه و غیره، خطر ابتلاء به ناراحتی‌های روانی وجود دارد به عبارت دیگر، هیچ فرد انسانی در برابر امراض مصونیت ندارد (شاملو 1381،ص10)

سلامت جسم و روان، انبساط خاطر و در نهایت شادکامی و تن آرامی پدیده‌هایی هستند که در ارتباط محیط زیست انسانها تحقق می‌پذیرند کارکرد نامناسب نهادها، نظام‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهداشتی، درمانی در یک جامعه در ارتباط مستقیم با بهداشت روانی و جسمی مردم آن جامعه است و سلامت افراد را دچار مخاطره می‌کند، در اجتماعاتی که انسانها تحت تأثیر عوامل نامساعد محیطی باشد حوادث طبیعی (سیل و زلزله و ...) بیماری‌های اپیدمیک، نارساناییهای ناشی از گسترش شهرهای بزرگ (آلودگی هوا، ترافیک، محیط پرهیاهو) بی‌عدالتی‌های اقتصادی، جنگ، بحرانهای اجتماعی، از هم گسیختگی خانوادگی، تضادهای درون گروهی و برون گروهی فرهنگی و مسائلی از این قبیل نمی‌توان از این قبیل قرار‌ دارند نمی‌توان انتظار سلامت جسمی و روانی را داشت هریک از پدیده‌های اجتماعی و طبیعی بالا می‌تواند زندگی عادی یک شخصیت سالم را تحت تأثیر قرار داده و آن را از حالت طبیعی خارج کند.

صاحبنظران معتقدند تا زمانی که مفهوم عدالت، تساوی، حقوق اجتماعی و اقتصادی، بهداشتی و درمانی در جهان به نحو مطلوبی پیاده نشود و توزیع عادلانه وسائل و امکانات درمانی و پیشگیری بیماریها به طور منصفانه صورت نگیرد امکان سلامت جسمی و روانی مطلوب برای جامعه بشری میسر نیست (احمدوند،1382، ص2 ).

ارتباط یک فرایند دوطرفه است، ارتباط رفتار خاصی است که شکل آن از آدمی سر می‌زند و او را از سایر موجودات زنده متمایز می‌کند(ساعتچی،1382، ص283 )

برقراری ارتباط یکی از مسائلی است که اغلب مواقع ضمن بحث از رفتار سازمانی مطرح می‌شود و این امر هنوز یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت نوین است.

ارتباطات مبحثی بسیار گسترده است و بی شک به قلمروی رفتار سازمانی محدود نمی‌شود. برآورد می‌شود که این اصطلاح تقریباً سه چهارم حیات انسان را در می‌گیرد و هرگاه پای مدیران در میان باشد این عدد بازهم بزرگتر خواهد شد (لوتانز[1]، مترجم سرمدی، 1374 ، ص67)

تمام صاحبنظران سازمان و مدیریت و علمای علوم اجتماعی بر این عقیده‌اند که ارتباطات یکی از مهم‌ترین فعالیتهای بشری است. انسان‌ها در تمامی احوال احتیاج به برقراری ارتباط با دیگران دارند و بدون برقراری ارتباط با دیگران نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.(فرهنگی،1379، شماره 2)...

.

.

.

مدیران و ارتباطات اثر بخش سازمانی

سازمان به عنوان یک نهاد اجتماعی، به دلیل اهداف بنیانی فراتر از ارتباطات روزمره، نوعی ارتباطات سازمانی بین افراد برقرار می‌سازد و بدیهی  است که در این راستا ارتباطات و چگونگی جهت‌گیری آنها به سمت اهداف سازمانی از مسائل ضروری مورد توجه مدیران است و این توجه ناشی از آن است که مدیران دریافته اند ارتباط موثر با کارکنان، درک انگیزه‌های ارتباطی آن در توفیق مدیران در دستیابی به اهداف طراحی شده سازمان  عامل موثری است (رضائیان،1373،ص197)

مدیران می‌دانند که ارتباطات یکی ار فرآیندهای حیاتی در اداره سازمانهاست. ماهیت تصمیماتی که مدیران اتخاذ می‌کنند. دقیقاً به صحت و میزان اطلاعاتی بستگی دارد که از کارکنان و محیط خارجی دریافت می‌دارند.

اطلاعات دقیق و به موقع، امکان اتخاذ تصمیمات صحیح را فراهم می‌آورد. انواع مختلف ارتباطات در محیط سازمانی به کار می‌آید، مدیری که با انواع مختلف آنها آشناست از توانایی‌های بیشتری برخوردار خواهد بود.

هم‌چنین استراتژی‌های مختلفی برای بهبود صحت و انتقال ارتباطات در محل کار وجود دارد مدیران می‌توانند یاد بگیرند تا چگونه پیام‌های خود را منتقل کنند و اطلاعات صحیح را از دیگران دریافت دارند. سرانجام اینکه ، آگاهی از اختلال در ارتباطات سودمند است. زمانی که مدیران از موانع ارتباطات مطلع باشند از طرف دیگر می توان گفت که ارتباطات موثر به دو دلیل برای مدیران حائز اهمیت است.  می‌توانند اقداماتی در وضع یا تقلیل آن انجام دهند(محمدزاده، 1375،ص242-241)

 

ماهیت ارتباطات

ارتباطات با رمزگذاری  (Ecoding ) و رمزخوانی (Decoding) سروکار دارد.

رمزگذاری توسط متخصصان ارتباطات چنین تعریف می‌شود که عبارت است از «عملی که توسط آن پیامی به رمز تبدیل و یا پیامی از طریق رمز فرستاده می‌شود»

رمزخوانی در مقابل عبارت است از « استخراج معنی از پیام‌های فرستاده شده یا دریافت شده»

رابطه بین رمزگذاری و رمزخوانی تا حد برای بسیاری از محققان ارتباطات چندان روشن نیست. در میان محققان علوم ارتباطات 3 نظریه و دیدگاه در این زمینه وجود دارد:

  1. رمزگذاری و رمزخوانی دو عمل کاملاً مجزا از یکدیگر در هر فرد است یعنی عمل رمزگذاری کاملاً از عمل رمزخوانی منفک است معنی که فردی پیام را می‌فرستد (رمزگذاری) و فرد دیگری پیام را دریافت می‌دارد (رمزخوانی) که این عمل یک جریان یکسیویه می‌باشد.
  2. رمزگذاری و روخوانی پیامدهای یک جریان یا فراگردواحداند که به طور مداوم در گردش است و توفقی بر آن وجود ندارد....

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق سلامت روانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.