فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت تئاتر درمانی

اختصاصی از فی گوو دانلود پاورپوینت تئاتر درمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تئاتر درمانی


دانلود پاورپوینت تئاتر درمانی

 

مشخصات این فایل
عنوان:پاورپوینت تئاتر درمانی
فرمت فایل: powerpoint(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:68

این پاورپوینت در مورد تئاتر درمانی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات پاورپوینت تئاتر درمانی

تعریف هنر:
هنر مفهوم وسیع و پر رمز و رازی دارد. جنبه‌ای از تعریف هنر، آسمانی و ذهنی است مانند احساسات و افکار خوب داشتن، عاشق بودن، مهر ورزیدن به زیبائی‌ها، لذت بردن از خدمت به دیگران، نوع دوستی و بخشیدن دیگران و...
اما جنبه ای از آن نیز عینی و قابل لمس است. مانند یک انجام خوب؛ مثلاً مهارت در ساختن چیزی، خلاقیت یافتن در امری، شعر خوبی نوشتن، صدای دلنوازی داشتن، نگاه زیبا کردن، حرکت لطیف کردن، خوب راه رفتن، دلنشین بودن و توانایی در برقراری ارتباط. اما مهم‌تر آن که از طریق زبان هنر می توان دیگران را درک کرد؛ البته دامنه هنر بسیار گسترده است و شامل انواع فعالیتهای شخصی می‌باشد. که افراد می‌توانند از طریق آن با جهان رابطه برقرار سازند از جمله تئاتر درمانی....(ادامه دارد)

تعریف تئاتر درمانی:
به نظر یالوم نمایش روانی، روش درمانی است که در آن اعضاء به عمل و فعالیت اقدام می‌کنند. از طریق ایفای نقش و فعالیت در موقعیتی شبیه زندگی بیانی دیگر، از طریق نمایش روانی فرد به خودشناسی بهتر نایل می‌آید.
ناپیر و جرشنفلد نمایش روانی را روش عملی می‌داند که برای آن قوانین نوشته شده قبلی وجود ندارد. در یک گروه نمایش روانی، به افراد داوطلبانه به بیان مشکلاتی می‌پردازند که درصدد رفع آنها هستند....(ادامه دارد)

تفاوت سوسیودرام و سایکودرام
سوسیودرام روشی که درآن به بازگشایی مشکل گروهی از افراد می‌پردازند و «نقش» با «رابطه نقش» آفرینی اهمیت دارد. مورنو در نوشته‌های خود بدین صورت به آن اشاره کرده است. «مردمانی از نژادهای متفاوت، با شیوه‌های متفاوت زندگی در گرد هم آیی تلاش می‌کرده‌اند که اختلافات خود را حل و فصل کنند.» برخی دیگر از مثال های آن عبارتند از:
-    گروهی از پرستاران که در همایشی سعی می‌کنند که درباره احساس خود به بیمار مبتلا به ایدز آشنایی بیشتری کسب کنند
-    جوانان پسر و دختر که در همایشی با انتظارات متفاوت از قرار ملاقات‌ها و نگرش‌های متفاوت درباره روابط جنسی آشنا می‌شوند.
...(ادامه دارد)

ویژگیهای تئاتر درمانی
1- هنر تئاتر باعث برون ریزی خلاقیت و خودجوشی می شود.
2- تئاتر فضایی است که در آن تصاویر درونی، تجسم پیدا می کنند و به شکل عینی نمودمی یابند.
3- در تئاتر همه چیز ممکن است و همین امکانات فراواقع به شخصیت محوری اجازه می دهد که چیزهایی را تجربه کند که در زندگی واقعی هرگز تجربه نکرده است و به این ترتیب واقعیات جدیدی را بیافریند.
4- تئاتر ورای زبان حرکت می کند، زبان تئاتر، زبان عمل و احساس است و موقعیتی را برای فرد می آفریند که هم بازیگر و هم تماشاگر باشد و به این ترتیب خود مشاهده گر را تقویت می کند.
...(ادامه دارد)

جایگاه تئاتردرمانی در ایران
تئاتردرمانی تلفیقی از هنر تئاتر و دانش روان‌شناسی است که در کشور ما به عنوان یک رشته نو و تا حدی لوکس به آن نگاه می‌کنند؛ ولی در کشورهای پیشرفته از اوایل قرن بیستم، به این رشته که بیشتر در حیطه علم روان‌کاوی و روان‌شناسی جای می‌گیرد، توجه خاصی می‌شود و شاید بتوان گفت یکی از شیوهای شناخت و درمان است. در واقع در ایران فقط یک‌سری کارهای داوطلبانه، توسط بعضی از متخصصین و علاقمندان به این رشته انجام شده است. مثلاً دکتر حق‌شناس در شیراز در این زمینه تجربیاتی داشت یا در بیمارستان امین‌آباد و بیمارستان روزبه، افرادی به طور داوطلبانه تئاتردرمانی کار می‌کنند. سال 70 هم در بهزیستی یک واحدی ایجاد شد به نام اتاق آینه که البته تا سال 72 بیشتر دوام نیاورد، به این دلیل که تئاتردرمانی یک مسأله تفننی محسوب می‌شد و نمی‌توانست پول‌ساز باشد...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب پاورپوینت تئاتر درمانی

مقدمه:
تعریف هنر:
هنر و درمان از طریق هنر:
تعریف تئاتر درمانی:
نگاهی به محدودة تئاتر درمانی
کاهش هیجانی (catharsis)
 تئاتر درمانی چیست ؟
تفاوت سوسیودرام و سایکودرام
ارکان تئاتر درمانی
یاور:
انواع نقش‌های یاور
عملکردهای یاور
یاور دوبل یا مضاعف
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تئاتر درمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.