فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کاشی کاری و سفالگری

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله کاشی کاری و سفالگری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کاشی کاری و سفالگری


دانلود مقاله کاشی کاری و سفالگری

 

مشخصات این فایل
عنوان:کاشی کاری و سفالگری
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:17

این مقاله در مورد کاشی کاری و سفالگری می باشد.

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله کاشی کاری و سفالگری

مقبره ها و کاخ ها
بدیهی است که کاشی های تولید شده کاشان بسیار گسترده بوده زیرا کاشی های این قرن که بیشتر بدون منشا بوده پیوسته در بازارهای هنری عرضه می گردیده و به سرعت نایاب می شده اند . البته از این گروه کاشی ها هنوز با همان موقعیت و شرایط به تعداد کافی باقی مانده که به هر حال این مساله به سبک و نوع ساختمان هایی که کاشی کاری می شده اشاره می کند این آثار بیشتر به بنای مقبره های برجای مانده به ویژه بناهایی که صرفا به فرقه شیعه اختصاص می یابند مربوط هستند. شیعیان که گاهی اوقات توسط سلجوقیان مورد آزار و اذیت واقع می شده تحت حاکمیت ایلخانان مغول از آزادی زیادی در انجام عبادات و فرایض دینی برخوردار بودند. مهمترین مقبره های شیعیان در قم نجف و مشهد بوده و البته دیگر شهرها نیز از جمله خود کاشان از مراکز مهم شیعه بوده اند....(ادامه دارد)

تکنیک ها و طرح ها
تعداد زیاد کاشی های زرین فام برجای مانده از کاشان و علاقه محققان غربی به آنها به دلیل کتیبه ها و تصویرسازی های شان بیانگر این حقیقت است که کاشی های زرین فام تنها یک قسمت نسبتا کوچک و اختصاصی از محصولات کاشی در این دوره بوده است. بخش اعظم آنها کاشی کاری تکرنگ و عمدتا به رنگ فیروزه ای یا آبی بوده است. در میان کاشی های آبی که در مجموعه موزه بریتانیا موجود بوده نمونه ای جالب توجه وجود دارد که به شکل یک محراب است همچنین تعداد دیگری از تکنیک ها از جمله تکنیک های نقاشی زیر لعاب و روی لعاب مینایی و لاجورد نیز در کاشی کاری ها به کار رفته اند....(ادامه دارد)

در نیمه اول سده سیزدهم / هفتم کاشی های مینایی تولید می شدند که به وضوح در تعداد اندکی از ساختمان ها کاربرد داشته که البته بیشتر آنها متعلق به آناتولی اند. بعضی اوقات در نیمه سده چهاردهم / هشتم سفالگری وسیع و گسترده کاشان روبه زوال نهاد. اما تکنیک زرین فام از بین نرفت و نمونه های منفردی از کاشی های زرین فام متعلق به سده های چهاردهم / هشتم و هفدهم / یازدهم . به ویژه نمونه هایی نفیس از عصر سلطان ابوسعید تیموری یافت شده اند. در سده هفدهم / یازدهم استفاده از تکنیک زرین فام دوباره رونق گرفت و به نحو گسترده ای در ظرف ها خودنمایی کرد. تنها نمونه ای که تاکنون ازکاشی های زرین فام دوره صفویه شناخته شده دو تکه است و احتمالا متعلق به یک رگچین آب بوده یک تکه در موزه بریتانیا و تکه دیگری در موزه ویکتوریا و آلبرت نگهداری می شود . این نمونه ها به سبک پر مانندی نقاشی شده اند. ضمن آنکه این تکنیک در ظرف های زرین فام همعصر نیز به کار برده می شد. بعدها در سده نوزدهم / سیزدهم سفالگران ایرانی شروع به تولید احیاگرانه کاشی های زرین فام در سبک کاشان کردند....(ادامه دارد)

سلجوقیان آناتولی وسوریه
در نیمه اول سده یازدهم / پنجم ترکان سلجوقی به وسیله گروه هایی از ترکمن ها حمایت شده و در نتیجه تهاجم خود را به مستعمره های تحت سیطره بیزانس در آناتولی آغاز کردند. مهمترین شکست ارتش بیزانس در سال 1071/464 درنبرد مانزی کرت بود. چند سال بعد حکومت سلاجقه روم تاسیس شد که پایتخت شان در قونیه بود. این تمدن در نیمه اول سده سیزدهم / هفتم هجری با رونق یافتن بازرگانی که حاصل تصرف بندرهای سینوب در ایتالیا 1215/612 در دریای سیاه و بندر آنتالیا 1226/624 در دریای مدیترانه بود به اوج عظمت خود رسید ....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله کاشی کاری و سفالگری

افزایش زیاد کاشی های ایران آناتولی و سوریه
سده های دوازدهم / ششم الی چهاردهم / هشتم
مقبره ها و کاخ ها
تکنیک ها و طرح ها
دنیای شرق اسلامی
سلجوقیان آناتولی وسوریه 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کاشی کاری و سفالگری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.