فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سردخانه ها

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله سردخانه ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سردخانه ها


دانلود مقاله سردخانه ها

 

مشخصات این فایل
عنوان : سردخانه ها
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:54

این مقاله در مورد سردخانه ها می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله سردخانه ها

تاریخچه و وضعیت سردخانه در ایران:
ایران از جمله کشورهای پیشکسوت در امر استفاده از سرما به منظور نگهداری مواد غذایی است. مواد غذایی از دیرباز به کمک روش‌هایی نظیر چال کردن در زمین و قرار دادن محصولات در زیرزمین‌های خنک و دور از نور رایج بوده است. شواهد نشان می‌دهد که استفاده از زیرزمین‌ها در ذخیره مواد غذایی در زمان هخامنشیان در ایران رواج داشته است. از جمله مدارک موجود می‌توان به زاغه های نگهداری پنیر در آذربایجان اشاره نمود. اولین سردخانه صنعتی با اعتبار وزارت صنایع و معادن به وسیله دولت روسیه در بندر انزلی برای شیلات شمال ساخته شد....(ادامه دارد)

تجهیزات، ساختمان و تأسیسات سردخانه
برای احداث سردخانه باید به نکاتی توجه داشت که عبارتند از:
1- موقعیت محل سردخانه: محل سردخانه باید در مرکز منطقه تولید و مجاور راههای اصلی بوده و راههایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند باید مناسب باشند به طوری که رفت و آمد وسایل سنگین در فصل‌های مختلف سال در آنها امکان‌پذیر باشد. زمین سردخانه باید مستحکم باشد، آب در سطح آن جمع نشود، زه‌کش خوبی داشته باشد و بتواند به راحتی سنگینی ساختمان و تجهیزات را تحمل کند. دسترسی به منابع آب و برق هم در آن آسان باشد.
...(ادامه دارد)

عوامل کاهش دهنده کیفیت مواد غذایی که در سرما نگهداری می‌شوند
کیفیت ماده غذایی در طی نگهداری در سرما ممکن است توسط عواملی مانند فعالیت‌های میکروبی، فعالیت‌های فیزیولوژیکی و شیمیایی و همچنین صدمات فیزیکی دچار تغییر شوند.
فعالیت‌های میکروبی:
یکی از مهمترین عوامل ایجاد فساد مواد غذایی رشد میکروارگانیسم‌ها می‌باشد از میان مواد غذایی، بافت‌های گیاهی دارای حساسیت متوسطی نسبت به فساد میکروبی‌اند و معمولاً بیشتر به وسیله قارچ ها فاسد می شوند اما بافت‌های حیوانی نسبت به فساد میکروبی و به ویژه باکتری ها حساس‌تر می‌باشند حساسیت این بافت‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دلایل:
1- ذبح حیوانات قابلیت مقابله بافت را با میکروارگانیسم‌ها از بین می برد.
...(ادامه دارد)

عوامل مؤثر همراه با سرما
الف) نور:
به عنوان یک قانون کلی، سالن نگهداری سردخانه به جز در موارد ورود و خروج محصول، باید تاریک باشد. تاریک بودن سالن باعث تأخیر در جوانه زدن سیب‌زمینی و پیاز و در مورد برخی از محصولات ممکن است سبب کاهش به وجود آمدن بوهای بد و رنگ‌ پریدگی آنها شود. اشعه ماوراء بنفش (UV) قادر است رشد باکتری‌ها و کپک‌ها را بر روی سطوح صاف کاهش دهد و به همین دلیل در برخی از مواقع در درجه حرارتهای بالای انجماد مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً برای بیات کردن گوشت گوساله از آن استفاده می‌کنند از آنجا که این اشعه سبب...(ادامه دارد)

انبار
ساختمان انبار محصولات کشاورزی

به طور کلی انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:
1-توان نگهداری گازهای سمی:
انبارهای محصولات باید به گونه‌ای باشند که بتوانند برای مدت زمان نسبتاً زیاد یعنی حداقل 24 ساعت گاز سمی را بدون نشت به بیرون، نگهداری کنند. برای این منظور در، پنجره و بدنه ساختمان باید غیرقابل نفوذ به گاز باشد. در انبارهای بزرگ که معمولاً محصولات را در بسته‌های معین و در مکان‌های مشخصی قرار می‌دهند، گاهی هنگام مبارزه با آفات و استفاده از سموم گازی، می‌توان از چادرهای پلاستیکی استفاده کرد....(ادامه دارد)

 

بخشی از فهرست مطالب مقاله سردخانه ها

تاریخچه
تاریخچه و وضعیت سردخانه در ایران:
آشنایی با مفاهیم مورد استفاده در سرما
1)درجه حرارت:
2)گرمای ویژة مادة غذایی:
3)گرمای نهان (Latent heat):
4)گرمای محسوس (sensible heat):
5)درجه حرارت بحرانی (Critical Temprature):
6)ذوب:
7)انجماد:
8)تبخیر:
9)میعان:
10)تصعید:
واحدهای حرارتی:
تجهیزات، ساختمان و تأسیسات سردخانه
1-موقعیت محل سردخانه:
2-طرح ساختمان:
3-اندازه انبار
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سردخانه ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.