فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله پی باسکولی - عمران - word

اختصاصی از فی گوو مقاله پی باسکولی - عمران - word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله پی باسکولی - عمران - word


مقاله پی باسکولی - عمران - word

مقاله پی باسکولی برای رشته عمران با فرمت word شامل 12 صفحه

 

پی های باسکولی

پس باسکولی (یا طره‌ای) برای اتصال یک پی ، که تحت بار خارج از مرکز قرار دارد ، به یک پی داخلی بکار می رود . بدین ترتیب یک پی باسکولی متشکل است از دوپی منفرد و یک تیر رابط . تیر رابط برای انتقال لنگر‌ناشی از خروج از مرکز ستون خارجی به پی ستون داخلی بکار می رود به طوری که در زیر هر دو پی تنش یکنواخت ایجاد شود .  در واقع تیر رابط همان نقشی را دارد که قسمت میانی یک پی دو ستون داراست ، اما برای صرفه جویی در مصالح بسیار باریکتر ساخته می شود .

از یک پی باسکولی می توان به جای یک پی دو ستون (مستطیل یا ذوزنقه شکل) استفاده کرد بشرطی که فاصلة بین دو ستون نسبتاً زیاد باشد و یا تنش مجاز خاک بزرگ باشد تا سطح اضافی بزرگی برای پی لازم نباشد . علاوه بر این ، سه عامل باید در طرح این پی ها موردتوجه قرار گیرند.

1-تیر رابط باید نسبتاً صلب باشد (نسبت ممان اینرسی تیر به ممان اینرسی هر پی در حدود 2 یا بیشتر) تا از دوران پی خارجی جلوگیری کند .

2-پس زیرستونها باید برای تنشهای مجاز یکسان طراحی شوند و از انتخاب مقادیر بسیار متفاوت برای عرض پی ها اجتناب شود تا نشست نامساوی پی ها به حداقل برسد .

3-تیر رابط باید با زمین در تماس نباشد تا فشاری از خاک برآن وارد نیاید و توزیع نیروها را در پی ها تغییر ندهد . معمولاً در طرح پی های باسکولی از وزن تیرهای رابط صرفنظر می شود . ضمناً باید توجه داشت که تیرهای رابط در صورت لزوم با ضوابط تیرهای عمیق طرح شوند .

پی های باسکولی معمولاً به عنوان آخرین راه حل در طرح پی های دو ستون مطرح می شوند زیرا مشکلاتی در اجرای این پی ها وجود دارد . لذا انتخاب این پی ها باید با یک مطالعه دقیق روی راه حلهای دیگر صورت گیرد . در اجرای پی های باسکولی باید توجه داشت که تیر رابط باید بوسیلة آرماتورهای ریشه‌به پی‌ها و ستونها اتصال یابد تا سیستم پی به صورت یکپارچه عمل کند .

مرحله بعدی در طرح پی باسکولی تعیین ضخامت پی ها و ابعاد تیر رابط است . برای این منظور باید با تبدیل بارهای بهره برداری به بارهای ضریبدار و تعیین تنشهای نهایی زیرپی ها (تحت بارهای ضریبدار) دیاگرامهای نیروی برشی و لنگرخمشی در سیستم پی ترسیم شود . تصویر ، این دیاگرامها را برای مثال فوق نشان می دهد .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله پی باسکولی - عمران - word
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.