فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نقش قصه گویی در پرورش سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کودکان و نوجوانان

اختصاصی از فی گوو نقش قصه گویی در پرورش سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کودکان و نوجوانان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نقش قصه گویی در پرورش سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کودکان و نوجوانان


نقش قصه گویی در پرورش سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کودکان و نوجوانان

دانلود مقاله نقش قصه گویی در پرورش سبک زندگی ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان با فرمت ورد و قابل ویرایش در 10 صفحه

مقاله نقش قصه گویی در پرورش سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کودکان و نوجوانان بسیار کامل و دقیق طراحی و تدوین گردیده است و خدمت شما تقدیم می گردد.

با هم چکیده مقاله نقش قصه گویی در پرورش سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کودکان و نوجوانان را مشاهده می کنیم.

چکیده

در شرایطی که این روزها با توسعه تکنولوژی و تغییر سبک‌های زندگی، کودکان و نوجوانان هم از این تغییرات برحذر نبوده‌اند، ضرورت قصه‌گویی برای فرزندان ایران‌زمین بیش از گذشته احساس می‌شود. اظهار نظر اغلب کارشناسان ادبیات کودکان و نوجوانان این است که قصه‌گویی به عنوان یک سنت دیرینه که جایگاه والایی در فرهنگ ایرانی دارد، می‌تواند سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را از همان اوان کودکی ترویج کند.

قصه‌گویی چون از بن، ریشه، مایه و ذات خودش با روح و روان انسان ارتباط مستقیم دارد، هیچ زمانی کهنه نمی‌شود. قصه‌گویی در حقیقت یادگار ماندگار نیاکان نیک‌اندیش و خردمند ماست و از جمله هنرهایی است که از آغاز پیدایش آن تاکنون به شکل ناب و خالص در اختیار نسل‌های گوناگون قرار گرفته است.

و با توجه به این‌که یکی از ویژگی‌های ناب و منحصربه‌فرد قصه‌گویی این است که هنری بسیار کم‌هزینه است و تقریبا هرکسی اگر علاقه‌مند باشد، می‌تواند در حد خانواده و حتی برای نزدیکان خودش قصه بگوید، این ویژگی‌ها زمینه‌ گسترش هنر قصه‌گویی را بسیار گسترده کرده است.یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در آموزش و پرورش برای ترویج قصه‌گویی انجام داد، این است که در کنار درس انشا یا بخشی از این کلاس، قصه‌گویی توسط مربیان و معلمان علاقه‌مند اجرا شود.

برای ترویج سبک اسلامی ایرانی باید قصه‌گویی را به مدارس انتقال داد و قصه‌گو می‌تواند میل به خواندن، نوشتن و فعالیت‌های هنری (نمایش، نقاشی و...) را در کودکان ایجاد کند و قصه‌گویی به کودک یاد می‌دهد چگونه تفکر و احساس خود را بیان کند.قصه‌ها سنت، فولکلور و فرهنگ عامه را در بردارند که باید آنها را شناخت، زیرا باعث یکپارچگی فردی و صداقت می‌شوند. از طرفی قصه‌گویی به فرد کمک می‌کند به زندگی‌اش معنی و مفهوم بخشیده، با مسائل سخت درونی‌اش به مقابله بپردازد و هنگام برخورد با حوادث برای تسکین و سازش خود از آن بهره‌مند شود.

در مقاله حاضر برآنیم به نقش قصه گویی در پرورش سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کودکان و نوجوانان بپردازیم.

کلیدواژه : قصه گویی،سبک زندگی،ایرانی،اسلامی،کودکان،نوجوانان


دانلود با لینک مستقیم


نقش قصه گویی در پرورش سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کودکان و نوجوانان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.