فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله متابولیسم

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله متابولیسم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله متابولیسم


دانلود مقاله متابولیسم

 

مشخصات این فایل
عنوان:متابولیسم
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 19

این مقاله در مورد متابولیسم می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله متابولیسم

فتوسنتز
فتوسنتز عبارت است از پدیده‌ای که گیاهان سبز در حضور نور و CO2 ، مواد قندی می‌سازند و اکسیژن را به محیط بیرون دفع می‌کنند. در گروه ارگانیزمهای پست به موجوداتی از گروه باکتریها برخورد می‌کنیم که دارای توان فتوسنتزی هستند. فتوسنتز شامل دو گروه از واکنشهاست: واکنشهای نیازمند به نور که در غشاهای تیلاکوئیدی کلروپلاستها انجام می‌شوند...(ادامه دارد)

 چه عواملی می توانند منجر به کاهش سرعت متابولیسم گردند؟
 رژیم های طولانی مدت:
 بدن انسان در طول دوران تکاملی خود، قادر بوده تا خود را به بهترین نحو به محیط اطراف وفق داده، و بدین واسطه شانس زنده ماندن خود را افزایش دهد. بدیهی است که در طول دوران تکامل فیزیولوژیکی انسانها، آب، مواد غذایی و نیز دیگر مایحتاج انسانها همیشه به مقدار مورد نیاز آنها فراهم نبوده است. در طول دوران تکامل فیزیولوژیکی، بدن انسان این توانایی را...(ادامه دارد)

ساختار - نقش زیستی
لیپازها نوعی گلیکوپروتئین هستند که در بدن اغلب جانداران (از جمله بسیاری از ویروس‌ها) یافت می‌شوند. این آنزیم‌های محلول در آب در متابولیسم تری‌گلیسریدها نقش دارند و موجب گوارش آن‌ها در بدن می‌شوند....(ادامه دارد)

آشنایی با متابولیسم آهن در بدن انسان
متابولیسم آهن
چون آهن برای تشکیل هموگلوبین ، میوگلوبین و مواد دیگر از قبیل سیتوکرومها ، سیتوکروم اکسیداز ، پرکسیداز و کاتالاز اهمیت دارد، لذا ضروری است که روش مورد استفاده قرار گرفتن آن در بدن درک شود.مقدار کل آهن بدن بطور متوسط ۴ تا ۵ گرم است که حدود ۶۵ درصد آن به شکل هموگلوبین وجود دارد. حدود ۴ درصد دیگر آهن به شکل میوگلوبین ، ۱ درصد به شکل ...(ادامه دارد)

جذب آهن از لوله گوارش
آهن از تمام قسمتهای روده کوچک بطور عمده با مکانیسم زیر جذب می‌شود. کبد مقادیر متوسطی از آپوترانسفرین را به داخل صفرا ترشح می‌کند که از این طریق مجرای صفراوی به داخل دوازدهه جریان می‌یابد. آپوترانسفرین در روده کوچک با آهن آزاد و نیز با بعضی ترکیبات آهن دار از قبیل هموگلوبین و میوگلوبین گوشت یعنی دو تا از مهمترین منابع آهن در رژیم ترکیب می‌شود. این ترکیب موسوم به ترانسفرین است....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله متابولیسم در پایین آمده است.

مقدمه :صفحه 1
فرایندهای آنابولیسمی صفحه 1
فتوسنتز، شیموسنتز صفحه 2
فرایندهای کاتابولیسمی صفحه 2
تنفس ، تخمیر صفحه 3
تنفس نوریصفحه 3
چه عواملی می توانند منجر به کاهش سرعت متابولیسم گردد صفحه 5
متابولیسم آنزیم صفحه 7
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله متابولیسم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.