فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق پردازش پیوسته و بلادرنگ اطلاعات ورودى

اختصاصی از فی گوو دانلود تحقیق پردازش پیوسته و بلادرنگ اطلاعات ورودى دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق پردازش پیوسته و بلادرنگ اطلاعات ورودى


دانلود تحقیق پردازش پیوسته و بلادرنگ اطلاعات ورودى

در این روش پردازش اطلاعات، اطلاعات ورودى از طریق صفحه کلید پایانه‌هاى پیوسته وارد و ویرایش مى‌شود و بلافاصله پس از اجراء کنترل‌هاى ویرایشى پردازش نهائى صورت گرفته و فایل اصلى یا بانک اطلاعاتى به هنگام‌ مى‌رسد و گزارش به هنگام‌رسانى پیش‌بینى شده نیز روى صفحه تلویزیونى پایانه نمایان مى‌گردد. در این روش، اطلاعات ورودى مى‌تواند با استفاده از اطلاعات فایل اصلى و کنترل‌هاى منطقی، به‌طور کامل ویرایش شود و اصلاحات لازم توسط وارد کننده اطلاعات انجام گیرد.   
 
 
 سادهَ‌ترین نوع پردازش بلادرنگ اطلاعات، حالتى است که اطلاعات ورودى نیازى به ویرایش ندارد. براى مثال محاسبه استهلاک ماشین‌آلات براى یک دوره معین بر اساس اطلاعات موجود در فایل اموال و دارائى‌هاى منقول. میزان یا نرخ استهلاک بر اساس جداول موجود در برنامه یا فایل مشخص است و دوره زمانى نیز در اول کار به برنامه داده مى‌شود.   
 
 
 در برخى از موارد، اگرچه اطلاعات بلادرنگ ویرایش و پردازش مى‌شود اما فایل اصلى به هنگام نمى‌رسد. اطلاعات جاری، پس از پردازش، بدون دسته‌بندى شدن و کنترل دسته‌اى در انباره‌هاى اطلاعات نگهدارى مى‌شود و در زمان‌هاى مشخص براى به هنگام رساندن فایل اصلى مورد استفاده قرار مى‌گیرد.   
 
 
 به هنگام‌رسانى فایل اصلى ممکن است هم‌زمان با پردازش اطلاعات جارى نیز صورت پذیرد اما نسخه اصلى فایل اصلی، به هنگام نرسد، بلکه یک نسخه دیگر از فایل اصلى به‌طور موقت به هنگام برسد و تمام اطلاعات جارى ورودى براى به هنگام‌رسانى نسخه اصلى فایل اصلى نگهدارى و در زمان‌هاى مشخصى از آن استفاده شود. پس از تطبیق دو نسخه به هنگام شده فایل اصلى با یکدیگر و بررسى مغایرات احتمالی، اطمینان بیشترى در مورد عملیات به‌دست مى‌آید و کار با نسخه جدیدى از فایل اصلى ادامه مى‌یابد. پردازش پیوسته بلادرنگ کامل اطلاعات، حالتى است که نه تنها اطلاعات ورودى بلافاصله ویرایش و پردازش شود بلکه اطلاعات فایل‌هاى اصلى نیز بلادرنگ به هنگام برسد.   
 
 
 (در این روش پردازش، اگر پیش‌بینى‌هاى مناسبى به‌عمل نیاید نه تنها جنبه کنترل و حفاظت اطلاعات در مخاطره است بلکه زنجیره عطف اسناد نیز قابل ردیابى نخواهد بود. براى نمونه اگر در یک سیستم ساده کنترل موجود یانبار بتوان از طریق پایانه‌ها اطلاعات ورود و خروج کالا را وارد و اطلاعات اصلى را بدون اینکه سوابقى از اطلاعات ورودى باقى بماند به هنگام رساند، راه سوءاستفاده کاملاً باز خواهد بود. به‌علاوه اگر اشکالى در فایل اصلى به‌وجود آید (مثلاً دیسک خراب شود) هیچ سابقه‌اى از موجودى‌ها وجود ندارد و بازسازى فایل اصلى غیرممکن خواهد بود. در روش پردازش بلادرنگ اطلاعات، در مرحله پذیرش اطلاعات ورودى کنترل‌هاى مناسبى باید در مورد مجاز بودن وارد کننده اطلاعات و تکمیل بودن اطلاعات ورودى به‌عمل آید.   
 
 
 (اطلاعات پذیرفته شده باید به‌صورت مستقل و با حفظ مشخصات وارد کننده اطلاعات و تاریخ و زنجیره عطف لازم نگهدارى شود. براى اطمینان از ایمنى اطلاعات باید رد فواصل زمانى مشخص، از فایل اصلی، نسخه‌بردارى شود. بعد از هر نسخه‌برداری، اطلاعات ورودى که براى به هنگام‌رسانى فایل اصلى استفاده مى‌شود. باید روى فایل مستقلى ثبت شود تا در صورت ایجاد اشکال یا اختلال در فایل اصلی، بتوان (با استفاده از نسخه قبلى و اطلاعات ورودى از زمان اخذ آن نسخه تا زمان بروز اشکال) فایل اصلى را مجدداً بازسازى کرد. اطلاعات ورودى باید شامل اطلاعات لازم براى کنترل اساسى باشد. براى مثال، باید بتوان مجموع کالاى صادره از انبار را با مجموع فروش یا مصرف، و مجموع خرید کالا را با جمع کالاى وارد به انبار تطبیق کرد.   
 

 

 

 

شامل 17 صفحه Wrod


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق پردازش پیوسته و بلادرنگ اطلاعات ورودى
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.