فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ارائه بررسی تأثیر پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده بر روی حیات وحش آن

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله ارائه بررسی تأثیر پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده بر روی حیات وحش آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ارائه بررسی تأثیر پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده بر روی حیات وحش آن


دانلود مقاله  ارائه بررسی تأثیر پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده بر روی حیات وحش آن

دانلود مقاله  ارائه بررسی تأثیر پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده بر روی حیات وحش آن

ص189

فرمت ورد

سند چشم انداز بلند مدت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با منابع طبیعی و محیط زیست:

1- پایدارسازی فرآیند توسعه با تکیه به حفاظت از محیط زیست و بهره برداری از منابع

2- تحقق توسعه پایدار مبتنی بر دانایی در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی کشور به نحوی که ضعف ارتقاء و کیفیت زندگی- حقوق نسل های کنونی و آینده نیز محفوظ بماند.

3- آمایش سرزمین برمبنای مزیت های نسبی مناطق به نحوی که هر ایرانی به منطقه ای که در آن با عزت و آرامش زندگی می کند افتخار نماید.

4- آمایش سرزمین- امور زیست محیطی و توسعه پایدار- شناخت عناصر سازنده فرهنگ- هنر- دانش و تمدن اسلامی و ایرانی به عنوان ناظر هویت ملی و بهره گیری از مزیت های تاریخی، فرهنگ مناطق مختلف کشور برای مشارکت فعال مناطق در توسعه پایدار.

5- سازماندهی فضای ملی- ایجاد تعادل منطقه ای و تقویت نقش منطقه ای کشور با بهره گیری از قابلیت ها و مزیت های اجتماعی- فرهنگی- اقتصادی و طبیعی سرزمین با هدف ارتقاء جایگاه بین المللی کشور.

من الله التوفیق

 

 

 

1- کلیات

1-1- پیشینه حفاظت محیط زیست در ایران

تصویب قانون حفاظت و تشکیل کانون شکار ایران در سال 1335، نخستین اقدام مدون در راستای حفظ جمعیت و تنوع جانوران در ایران به شمار می آید. وظیفه اصلی کانون شکار به عنوان یک نهاد مستقل، حفظ نسل حیوانات قابل شکار و نظارت بر اجرای مقررات آن بود. نخستین تجربه های حاصل از اجرای قانون یاد شده، روشن ساخت که حفظ جانوران وحشی تنها از راه حفاظت از زیستگاه های آنها می تواند میسر شود. از این رو زمینه تأسیس یک نهاد دولتی جدید به نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، در سال 1346 فراهم شد. در این سال، سازمان یاد شده به عنوان یک دستگاه مستقل دولتی و زیرنظر شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید، جایگزین کانون شکار شد. در قانون های مربوط به این سازمان، امکان اختصاص بخش هایی از کشور به پارک های ملی (که در آن زمان پارک حیات وحش نامیده می شد) و منطقه های حفاظت شده با تعریف های معین فراهم شد. به این ترتیب اولین سنگ بنای مناطق حفاظت شده ایران در سال 1346، یعنی 95 سال پس از احداث اولین پارک ملی جهان (پارک ملی یلواستون در آمریکا) و 19 سال پس از بنیان گذاری اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت و منابع (I.U.C.N) نهاده شد. در این سال، پیشنهاد تأسیس دو پارک ملی و پانزده منطقه حفاظت شده به عنوان نخستین گروه از مناطق حفاظت شده ایران به تصویب شورای عالی شکاربانی و نظارت برصید رسید. از دیگر وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، می توان به انجام پژوهش های علمی مرتبط با حیات وحش و تکثیر و پرورش جانوران وحشی اشاره کرد. درک جایگاه محیط زیست با مفهوم فراگیر و ضرورت توجه هر چه بیشتر به حفاظت آن، به تشکیل سازمان حفاظت محیط زیست ایران در سال 1351 و ادغام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید در آن منجر شد. با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در سال 1353، اختیارات و صلاحیت های قانونی جدیدی، که تا حدی با ضرورت های رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی آن زمان متناسب بود، به سازمان حفاظت محیط زیست ایران داده شد. در همین سال، عنوان پارک حیات وحش به طور رسمی به پارک ملی تغییر یافت. همچنین ایجاد دو طبقه جدید از مناطق حفاظت شده با عنوان های پناهگاه حیات وحش و اثر طبیعی ملی نیز، مورد تصویب قرار گرفت. پس از پیروی انقلاب اسلامی و به هنگام تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی، یک اقدام مترقیانه در حفاظت محیط زیست صورت پذیرفت و اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ارائه بررسی تأثیر پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده بر روی حیات وحش آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.