فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اصول کلی فرمان هیدرولیک

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله اصول کلی فرمان هیدرولیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اصول کلی فرمان هیدرولیک


دانلود مقاله اصول کلی فرمان هیدرولیک

فرمان هیدرولیک یکی از انواع تجهیزات هیدرولیکی برای استفاده از قدرت موتور در فرمانپذیری است. بنابراین موتور، پمپی که باعث تولید فشار سیالی میشود را به حرکت درآورده و این فشار به پیستونی که درون سیلندر قدرت قرار دارد اعمال فشار کرده و در نتیجه پینیون به چرخش چرخدنده کمک میکند. میزان این کمک بستگی به اندازة فشار اعمال شده روی پیستون دارد. بنابراین، اگر نیروی فرمان بیشتری مورد نیاز باشد، این فشار باید بیشتر شود. تغییرات فشار روغن بوسیلة یک سوپاپ کنترل که به شفت اصلی فرمان متصل است کنترل میشود.

وضعیت عادی (مستقیم)

روغن از پمپ به سوپاپ کنترل فرستاده میشود. اگر سوپاپ کنترل در وضعیت عادی باشد، تمام روغن از سوپاپ کنترل عبور کرده، وارد مجرای فشارشکن شده و به پمپ برمیگردد. در این هنگام هیچ فشاری تولید نمیشود و چون فشار روی دوطرف پیستون یکسان است، پیستون به هیچ جهتی حرکت نمیکند.

هنگام چرخش

هنگامی که شفت اصلی فرمان در یک جهت میچرخد، سوپاپ کنترل نیز چرخیده و یکی از مجراهای روغن بسته میشود. سپس مجرای دیگر بازتر شده و باعث تغییر در حجم روغن میشود. در همین لحظه فشار تولید میشود.

بنابراین یک اختلاف فشار بین دوطرف پیستون ایجاد شده و پیستون به طرفی که فشار کمتری دارد حرکت میکند و در نتیجه روغنِ درونِ آن سیلندر با فشار از میان سوپاپ کنترل عبور کرده و به پمپ برمیگردد.

نکات سرویس

اشکالات سیستم هیدرولیک معمولاً به صورت فرمانپذیری سخت بروز میکند، که در واقع نتیجة عدم کمکی است که در صفحة قبل به آن اشاره شد. در این حالت قبل از مبادرت به انجام تعمیرات، لازم است مشخص شود که اشکال موجود مربوط به پمپ است یا محفظة چرخدنده. برای انجام این کار، باید با استفاده از گیج فشار، بازدیدهای روی خودرو را انجام دهید.

بازدیدهای روی خودرو

فرمان هیدرولیکی یک وسیلة هیدرولیکی است و طبعاً هر عیبی در آن در نتیجه ضعف فشار اعمالی به پشت پیستون میباشد. این عیب میتواند به علت عدم اعمال فشار سیالی مناسب یا عدم عملکرد مناسب سوپاپ کنترل در محفظة چرخدنده بروز کند. بنابراین مقدار مناسب فشار سیال باید مشخص شود.

اگر عیب مربوط به پمپ باشد، دلیل آن همان است که گفته شد هرچند که غربیلک فرمان به طور کامل به چپ و راست بچرخد. از سوی دیگر اگر عیب مربوط به سوپاپ کنترل باشد، معمولاً اختلافی بین مقدار کمک در وضعیتهای چرخش غربیلک فرمان به چپ و راست وجود دارد که باعث فرمانپذیری سخت خواهد شد. البته اگر کاسهنمد روغن پیستون سیلندر قدرت فرسوده شده باشد، باعث کاهش فشار روغن میشود هرچند که غربیلک فرمان به چپ و راست بچرخد. دلیل این هر دو عیب یکی میباشد.

قبل از انجام بازدیدهای روی خودرو، باید ابتدا کنترل کنید که در سیستم فرمان هیدرولیک هوا وجود نداشته باشد. در صورت وجود هوا در سیستم، حجم این هوا به هنگام زیاد شدن فشار روغن تغییر کرده و باعث نوسان در فشار روغن و در نتیجه عدم عملکرد مناسب فرمان هیدرولیک خواهد شد. برای تشخیص وجود هوا در سیستم، کنترل کنید که آیا سطح روغن داخل مخزن هنگام چرخاندن کامل غربیلک فرمان به چپ و راست تغییر میکند یا نه.

همچنین وجود هوا در سیستم باعث ایجاد صدای غیرطبیعی در پمپ یا محفظة چرخدنده به هنگام

شامل 6 صفحه فایل  WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اصول کلی فرمان هیدرولیک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.