فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله روش تدریس تربیت بدنی در مدارس

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله روش تدریس تربیت بدنی در مدارس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله روش تدریس تربیت بدنی در مدارس


دانلود مقاله روش تدریس تربیت بدنی در مدارس

تربیت بدنی فرایندی است آموزشی – تربیتی که هدف آن بهبود بخشیدن به اجرا و رشد انسان از طریق فعالیتهای جسمانی است . تعریف فوق برداشتی است کلی از تعلیم و تربیت که نشاندهنده فرآیند مستمر یادگیری و تکامل کلی در طول زندگی است . تربیت بدنی شامل کسب و پردازش مهارت های حرکتی ، توسعه و نگهداری آمادگی جسمانی برای تندرستی و سلامت ، کسب دانش علمی درباره فعالیتهای جسمانی و تمرین و توسعه تصور ذهنیت از فعالیتهای جسمانی به عنوان وسیله ای برای بهبود اجرا و عملکرد انسان است .

تربیت بدنی نه تنها به فواید جسمانی حاصل از شرکت در فعالیتهای بدنی توجه دارد بلکه بالا بردن دانش و آگاهی و ایجاد موقعیت های مناسب برای یادگیری و فعالیت مداوم را نیز مورد توجه قرار می دهد . برای عینیت بخشیدن به فواید تربیت بدنی ، مربیان باید در تدوین برنامه های کامل و انتخاب آگاهانه فعالیتها کوشا باشند تا از طریق نهایت استفاده نصیب دانش آموزان گردد .

امروزه برنامه های کامل تربیت بدنی ، در رده های سنی آموزشگاهی قابل برنامه ریزی هستند . برنامه تربیت بدنی با نظارت و هدایت افراد و مربیان ورزش زندگی دانش آموزان را پربار می سازد . توجه اساسی تربیت بدنی و ورزش به فعالیتهای جسمانی توام با قوانین و مقررات است که افراد به وسیله آن با یکدیگر به رقابت می پردازند .
اصطلاح غنی سازی تربیت بدنی و ورزش تمام برنامه ها از برنامه های آموزشگاهی تا برنامه های مدرن در موقعیت ها و رده های سنی مختلف را در بر می گیرد و به عوامل موثر بر کسب و اجرای مهارتهای حرکتی سازمان یافته ، مراحل یادگیری و روش تسهیل یاد گیری و عوامل موثر بر تکامل قابلیتهای حرکتی پایه می پردازند .

 تعریف مسئله

در این پژوهش برای رسیدن به شیوه های مطلوب جهت غنی سازی درس تربیت بدنی پرسشنامه ای در خصوص نحوه اجرای برنامه های درس تربیت بدنی در بین دبیران ورزش و دانش آموزان توزیع گردید .

این پرشش نامه حاوی سئوالاتی در خصوص شیوه ها و مراحل اجرای برنامه های تربیت بدنی در ساعت ورزش ، حضور فیزیکی ، داوری ، انضباط ، مشاهده ، اجرا ، تربیت بدنی ، ارزشها و زیانها موجود ، کیفیت و پیشرفت را مورد بررسی قرار داده موفقیت و هدف آموزش را با تجزیه و تحلیل عوامل همچون سن ، میزان تجربه دانش موزان ، مراحل یادگیری ، محتوای درس ، سطح فعالیت منابع در دسترس مانند وسایل تجهیزات و فضا ، تعداد دانش آموزان ، زمان در دسترس و ویژگی ها و نگرش معلمان تربیت بدنی  مورد کندو کاش قرار داده تا در نهایت به نتیجه گیری معقول و منطقی در خصوص نحوه برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای ورزشی در مدارس برسیم .

 ضرورت و اهمیت تحقیق

برنامه های ورزشی آموزشگاهها بخش عمده تجارت آموزشی هزاران دانش آموز در دبیرستانها است ، با این حال در اغلب موارد این برنامه ها باید اصلاح شوند . بعضی از این برنامه ها ارتباط بسیار ضعیفی با فرایند تعلیم و تربیت دارند . برای اجرای صحیح برنامه ها و اهداف تربیت بدنی در آموزشگاهها با امکانات و بودجه بسیار ناچیز و تعداد زیاد دانش آموزان چه روشهایی مناسب است ؟ و چگونه باید برنامه ریزی نمود ؟ مربیان تربیت بدنی در پست های ورزشی مدارس باید از چه شیوه هایی برای گسترش امر ورزش استفاده نمایند ؟

تغییراتی که در تربیت بدنی امروزی مشهود است نتیجه نظریه های جدید و شگفت انگیز نیست بلکه حاصل رویدادهای سه ایده تربیتی است که روانشناسی نوین تاکید زیادی بر آنها دارد . این سه ایده عبارتند از : کمال شخصیت ویژه دانش آموز ، تاثیر فعالیت و تجربه در روند فراگیری می باشند که این امر هیچگاه حادث نخواهد شد جز آنکه در برنامه ریزی و اجرای درس تربیت بدنی در مدارس تغییرات اساسی به وجود آوریم .

درس تربیت بدنی در زنگ ورزش زمانی با ارزش است که ایده مشخصی از هدف فعالیت را در ازهان به وجود آورد . پس در غنی سازی برنامه های تربیت بدنی در آموزشگاهها باید دید که در ساعات درس ورزش روش تدریسی خاصی ارائه می گردد ؟ در انتخاب روش تدریس و غنی سازی ساعت ورزش به هدف کلی آموزش توجه      می شود ؟ و در انتخاب شیوه تدریس به نظرات دانش آموزان توجه دارند .

در این تحقیق سعی می شود با استفاده از یافته های قبلی بررسی های دقیقی بر روی این موضوع صورت گیرد ، با اجرای صحیح برنامه های غنی سازی درس ورزش در مدارس طوری که دانش آموزان بازخورد اجرای آن را دریافت نمایند ، می توان به اهداف اصلی شیوه های غنی سازی درس تربیت بدنی در ساعات ورزش با همکاری مربیان و ایجاد یک وضعیت ذهنی صحیح در متعلم ، وجود تسهیلات مناسب و ایجاد

شامل 33 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله روش تدریس تربیت بدنی در مدارس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.