فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی تطبیقی اقتصاد ایران و ترکیه

اختصاصی از فی گوو دانلود تحقیق بررسی تطبیقی اقتصاد ایران و ترکیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی تطبیقی اقتصاد ایران و ترکیه


دانلود تحقیق بررسی تطبیقی اقتصاد ایران و ترکیه

دو کشور ایران و ترکیه  را می توان اثرگذار ترین  کشورها در خاورمیانه دانست. کشور ترکیه به واسطه موقعیت حساس ژئوپولتیکی خود، که به عنوان دروازه بین شرق و غرب از آن یاد می شود از دیرباز مورد توجه کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای آسیایی بالاخص کشورهای حوزه ی آسیای جنوب غربی بوده است. ایران نیز با توجه به منابع سرشار انرژی و همچنین فراوانی گونه های متعدد مواد معدنی در آن از یکسو و دسترسی آن به دریا های آزاد به عنوان یکی از حساس ترین و پر اهمیت ترین کشورها، همواره مورد توجه جهانیان بوده است.

جالب است بدانید از قرن ها گذشته (می توان گفت از دوران حکومت صفویان در ایران که همزمان با حکومت امپراتوری عثمانی در ترکیه است) نوعی تقابل یا رقابت بین این دو کشور همسایه وجود داشته است. این تقابل بعضاً خود را در قالب جنگ (جنگ های خونین بین ایران و امپراتوری عثمانی) و گاهی خود را در قالب روابط دوستانه و برادرانه ( روابط دوستانه زبان زد بین رضا شاه پهلوی و مصطفی کمال آتاتورک بنیان گذار جمهوری ترکیه) نمایان ساخته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تعاملات بین ایران و ترکیه بسته به حزب حاکم در ترکیه، از نوسانات زیادی برخوردار بوده است.

در سالهای اخیر با روی کار آمدن حزب اسلام گرای عدالت و توسعه در ترکیه، روابط دوستانه و برادرانه ای بین این دو کشور همسایه برقرار است و می توان گفت در حال حاضر ترکیه یکی از شرکای استرتژیک ایران در جهان می باشد؛ اما کماکان نوعی رقابت بین این دو کشور همسایه و دوست در کسب مقام اول در منطقه در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی وجود دارد. جمهوری اسلامی ایران بر اساس برنامه چشم انداز بیست ساله، افق 1404 خود را اینگونه تعریف می کند: ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان

شامل 27 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی تطبیقی اقتصاد ایران و ترکیه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.