فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق صرفه جویی انرژی

اختصاصی از فی گوو دانلود تحقیق صرفه جویی انرژی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق صرفه جویی انرژی


دانلود تحقیق صرفه جویی انرژی

صرفه جویی انرژی

ما هر روزه به گونه های مختلف از انرژی استفاده می کنیم . با رشد جمعیت کره زمین ، نیاز به انرژی روز به روز افزایش می یابد.
سوختهای فسیلی مثل زغال سنگ و نفت ،یکی از منابع اصلی تامین انرژی بشر است. این مواد کربن دار در حال سوختن از خود انرژی آزاد می کند . همچنین از خود دی اکسید کربن رها می کنند ، که باعث بالا رفتن گرمای هوای زمین می گردد. همچنین مقدار زیادی از گازهای آلوده کننده دیگر نیز از خود رها می کنند.
انرژی اتمی ، یک منبع اصلی تامین انرژی دیگر است که نسبتاَ بدون الودگی محسوب می شود. اما هر چند کارخانه های دارای انرژی اتمی گازهای خطرناک از خود رها نمی کنند ، اما انها زباله های رادیو اکتیو تولید می کنند که قرنها به صورتی خطرناک ، باقی می مانند و از بین نمی روند.
همیشه به انرژی احتیاج خواهیم داشت ، و دانشمندان در حال حاضر مشغول تحقیق در زمینه تولید انرژی بدون ایجاد آلودگی هستند . بیشتر روشهای موفق در این زمینه روی منابع قابل بازیافت مثل باد یا نور خورشید ، تکیه کرده اند . هر روزه زمین 300 برابر انرژی مورد نیاز تمام ساکنان خود از خورشید ، انرژی دریافت می کند . بخشی از این انرژی خورشیدی در حال حاضر توسط تعداد محدودی از پایگاههای خورشید در مناطق افتابی کره زمین ، کنترل شده و مورد استفاده قرار می گیرد . مزارع بادی هم یکی از منابع معروف جایگزین برای انرژیهای فسیلی می باشند. امروزه مسابقه بر سر پیدا کردن منابع انرژی جدید است که بتواند به شکل بی خطرتر و موثرتر از سوختهای فسیلی عمل کند
 .
 
ارزیابی صرفه‌جویی انرژی    


    این مطالعه برای صرفه‌جویی انرژی در سطح اروپا قابل تعمیم نیست، چرا که راندمان وسایل برقی موجود در هر کشور متفاوت است. علاوه بر آن این موضوع چندان هم واضح نیست که پدیده‌هایی مانند تنظیم ناکافی و نامناسب دیگهای بخار را به سراسر اروپا بتوان تعمیم داد.

این پروژه که Ecodrome نامیده می‌شود تحت حمایت و سرمایه‌گذاری مدیریت انرژی ملی فرانسه و آژانس محیط‌زیست (ADEME) است و جزء برنامه کمیسیون اتحادیه اروپا است. در این پروژه از مزایای عناصر مهم الکتریکی خانگی (وسایل با راندمان بالا) در مقایسه با وسایل برقی معمولی که توسط سازندگان تولید شده، استفاده شده است.
پروژه مذکور توسط هیئت مشاور فرانسوی بنام SIDLER که مکان آن در Drom (بخش جنوبی فرانسه) است، انجام شده است.
● شرح پروژه، اهداف و روشها
پروژه ECODROME در ناحیه جنوبی فرانسه یعنی منطقه Drome انجام شده است و اندازه‌گیری مصارف وسایل الکتریکی ۲۰ مصرف‌کننده خانگی طی یک دوره ۲ ساله را شامل می‌شود. اندازه‌گیریها با استفاده از یک سیستم هوشمند و سیستم Novel بنام DIACE صورت گرفته است. با استفاده از این سیستم مصرف انرژی هر وسیله از طریق یک وسیله اندازه‌گیری حساس و دقیق که به صورت سری متصل شده است اندازه‌گیری شده است. اطلاعات اندازه‌گیری شده هر ۱۰ دقیقه یک بار به یک جمع‌کننده اطلاعات توسط فن‌آوری PLC (خط حامل انرژی الکتریکی) منتقل شده که به هیچ وجه به فعالیت یا اقدامی از سوی ساکنین نیاز ندارد. در هر شب دریافت‌کننده مرکزی اطلاعات مصرف‌کنندگان خانگی، به صورت خودکار (اتوماتیک) اطلاعات را از طریق مودم به کامپیوتری که بانک اطلاعاتی در آن مستقر است دریافت می‌کند.
این پروژه با دفتر HLM در Drome مرتبط شده و ۲۰ مصرف‌کننده خانگی انتخاب شده تحت راهنمایی این دفتر قرار دارند. کلیه بارهای متصل به سیستم و مدارهای روشنایی موجود در سال اول پایش و ثبت شده و در ابتدای سال دوم تمامی وسایل برقی مشترکین مورد مطالعه و لامپهای روشنایی با تجهیزاتی که بیشترین راندمان را دارند جایگزین شده‌اند، به طوری که همان سطح خدمات مورد نظر، مطابق بازار اروپا برقرار باشد.

 

 

شامل 9 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق صرفه جویی انرژی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.