فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد پیوند شیمیایی و انواع آن

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد پیوند شیمیایی و انواع آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد پیوند شیمیایی و انواع آن


تحقیق در مورد پیوند شیمیایی و انواع آن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه16

فهرست مطالب

 

پیوند شیمیایی و انواع آن

 

دید کلی

 

پیوند شیمیایی در هیدروژن

 

اطلاعات اولیه

 

انرژی پیوند

 

پیوند هیدروژنی

 

نحوه تشکیل پیوند هیدروژنی

 

توجیه خواص غیرعادی برخی از مواد

 

شرایط تشکیل پیوند هیدروژنی

 

خواص ترکیبات دارای پیوند کووالانسی

 

علت شناور بودن یخ

 

کاربردهای پیوند هیدروژنی

 

چرا نقطه جوش آب بالا است؟

 

پیوند کووالانسی

 

هچنین  می‌تواند با یون  یون  تشکیل دهد که در آن هر چهار پیوند از نظر طول و انرژی یکسان هستند. کلرید آلومینیوم نیز با یون  ترکیب می‌شود و یون  تولید می‌کند که در آن هر چهار پیوند AL - Cl از نظر طول و انرژی یکسان هستند.

 

پیوند الکترووالانسی (یونی)

 

در اتم لیتیم ، 2 الکترون وجود دارد که یک الکترون ، در لایه والانس آن قرار دارد. به هنگام تشکیل پیوند ، چون این اتم در دومین سطح انرژی دارای جفت الکترون غیر پیوندی نیست و تفاوت سطح انرژی اول و دوم نیز بسیار زیاد است، نمی‌تواند الکترون خود را برانگیخته کند. بنابراین در خارجی‌ترین سطح انرژی ، تنها یک الکترون خواهد داشت. هرگاه این اتم بخواهد پیوند کووالانسی تشکیل دهد، باید یک اتم تک الکترونی دیگر مانند فلوئور پیوند تشکیل دهد و  را تولید کند.

 

واقعیت آن است که از پیوند بین لیتیم و فلوئور ، فلورید لیتیم  پدید می‌آید، ولی هرگاه بخواهیم این دو اتم را از نظر آرایش الکترونی بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که اتم فلوئور با اشتراک گذاشتن الکترون ، ممکن است به آرایش الکترونی گاز بی‌اثر برسد، ولی لیتیم آرایش الکترونی گاز بی‌اثر پیدا نکرده است.

 

لیتیم هر گاه بخواهد به آرایش الکترونی گاز بی‌اثر بعد از خود برسد، باید روی هم رفته هفت الکترون بگیرد که اگر بخواهد این هفت الکترون را با پیوند کووالانسی بدست آورد، خود نیز باید هفت الکترون در خارجی‌ترین سطح انرژی خود داشته باشد که این کار به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

 

ولی هر گاه این عنصر بخواهد آرایش الکترونی گاز بی‌اثر قبل خود را پیدا کند، کافی است که یک الکترون موجود در اوربیتال  خود را از دست بدهد تا آرایش الکترونی آن به صورت  در آید و آرایش الکترونی گاز بی‌اثر هلیم پیدا کند. یعنی اتم لیتیم به یون  تبدیل می‌شود و به آرایش گاز هلیم می‌رسد.

 

اتم فلوئور نیز می‌تواند با گرفتن یک الکترون و تبدیل شدن به یون  خود را به آرایش الکترونی گاز بی اثر نئون برساند. یعنی به هنگام تشکیل پیوند بین لیتیم و فلوئور ، لیتیم یک الکترون به فلوئور می‌دهد و با این عمل هر دو به آرایش الکترونی گاز بی‌اثر می‌رسند. به این ترتیب اتم فلوئور به یون منفی (آنیون) و اتم لیتیم به یون مثبت (کاتیون) تبدیل می‌شود. این نوع پیوند را پیوند الکترووالانسی یا یونی می‌نامند که بین یک فلز و یک غیرفلز رخ می‌دهد

 

پیوند داتیو ، در حقیقت همان پیوند کووالانسی است، فقط با کووالانسی این تفاوت را دارد که

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد پیوند شیمیایی و انواع آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.