فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره پرستاری

اختصاصی از فی گوو تحقیق درباره پرستاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره پرستاری


تحقیق درباره پرستاری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:5
فهرست و توضیحات:

روانپرستاری و پرستاری بهداشت روانی

 اهمیت و ارزش پرستارى‏

      عظمت مقام پرستارى‏

    اخلاق پرستارى‏

مهرورزى و عطوفت‏

      مواظبت از بیمار

      تلاش براى رفع نیاز بیمار

      انجام امور درمانى‏

      رعایت موازین شرعى‏

      مواظبت از بیمار

      تلاش براى رفع نیاز بیمار

     انجام امور درمانى‏

      رعایت موازین شرعى‏

پزشکان و پرستاران که به عناوین مختلف با بیمار سر کار دارند و ناچارند او را معاینه،مراقبت و احیانا مورد عمل جرّاحى قرار دهند و به نحوى با بیمار برخورد و تماس‏درمانى دارند، باید بیش از سایرین حدود و موازین و ارزشهاى الهى را مراعات کنند.زیرا وضعیت بیمارى، زمینه نگاه‏هاى حرام و گناه را بیش از پیش براى دست اندر کاران‏مداواى بیماران، فراهم مى‏سازد و اینان بیش از دیگران نیازمند مراعات تقوا وخویشتندارى از گناه و محرمات هستند.
بنابراین، پرهیز از نگاه‏هاى حرام و نیز خوددارى از تماس بیش از حدِ ضرورت با اندام‏بیماران )غیر همجنس( باید همواره سرلوحه کار پزشکان و پرستاران باشد.
از دیدگاه اسلام، فعّالیت زنان در اجتماع و حضور آنان در عرصه‏هاى اجتماعى تا آنجاآزاد است که منافات و اصطکاکى با عفت و پاکدامنى آنان نداشته باشد و عفت عمومى‏را به خطر نیندازد. بر این مبنا آنچه بیش از همه باید مورد اهتمام زنان پرستار قرار گیرد،مراعات عفت و حفظ حیثیت و شئونات زن در جامعه است. اصل جدا سازى زن و مرددر جامعه اسلامى هم همین هدف را دنبال مى‏کند. استاد شهید مرتضى مطهرى چنین‏مى‏نویسد:
اسلام در عین این که به زنان اجازه شرکت در مساجد و حضور در عرصه‏هاى اجتماعى مى‏دهد،دستور مى‏دهد که به صورت مختلط نباشد، محل‏ها از یکدیگر جدا باشد. مى‏گویند پیامبر اکرم درزمان حیات خویش اشاره کرد که در ورودى زنان به مسجد از در ورودى مردان مجزا باشد... و نیزمى‏گویند: پیغمبر اکرم دستور داد که شب هنگام که نماز تمام مى‏شود، اول زن‏ها بیرون روند، بعدمردها. رسول خدا خوش نمى‏داشت که زن و مرد در حال اختلاط از مسجد بیرون روند. زیرا فتنه‏هااز همین اختلاطها برمى‏خیزد. رسول خدا براى این که برخورد و اصطکاکى رخ ندهد دستور مى‏دادمردان از وسط و زنان از کنار کوچه و خیابان بروند.
از این رو، اصل جداسازى مرد و زن در عرصه‏هاى فعالیت اجتماعى‏ایجاب مى‏کند که در صورت امکان و فراهم بودن شرایط، پرستارى از زنان را بانوان‏پرستار و پرستارى از مردان را مردان، به عهد بگیرند. تا مرزها حفظ و موازین و ارزشهاپاسدارى شود.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره پرستاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.