فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد تولیــد ســورگـوم دانـه‌ای دیم و آبی

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد تولیــد ســورگـوم دانـه‌ای دیم و آبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد تولیــد ســورگـوم دانـه‌ای دیم و آبی


تحقیق در مورد تولیــد ســورگـوم دانـه‌ای دیم و آبی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:21

 

  

 فهرست مطالب

 

 

تولیــد ســورگـوم دانـه‌ای دیم و آبی

 

جنــوب و جنــوب غربــی تگــزاس

 

رشــد و تکـامــل

 

رشــد و نمــو گیــاهچــه یا نهــال بــذری

 

رشــد ســریع

 

تولیـــد مثـــل

 

کــاشـــت

 

چگــالــی گیــاه

 

بــاروری یـا حـاصلخیــزی

 

نیتــروژن (ازت)

 

فسفـــر

 

پتــاسیـــم

 

مــواد غــذایی دیگــر

 

 

 

 

 

 

بسیاری از مردم سعی می‌کنند رشد، تکامل و تولید نهایی گیاه سورگوم دانه‌ای را به صورت فرمول و قاعدة ساده‌ای بیان کنند، در حالیکه آن مجموعة پیچیده‌ای از واکنش‌ها یا فعل و انفعالات و فرآیندهای زیادی است. تنها بعد از دهها سال تحقیق، تأثیرات و واکنشهای متقابل باروری، ردیف و فاصله‌گذاری گیاه، زمان کاشت، شرایط محیطی و آب، دماو غیره، حشرات، بیماریها و هیبریدها بهتر فهمیده می‌شوند. همة اینها عوامل مهمی در تعیین تولید محصول هستند. چکیدة مختصری از فرآیندهای اساسی رشد و واکنشهای متقابل مهم برای کمک به تصمیم‌گیریهای تولدی بهتر به صورت شرایطی در تغییر مزرعه‌ای در پی می‌آیند. اطلاعات مربوط به کنترل و مهار حشرات و علفهای هرز در این مقاله مورد توجه و بررسی قرار نمی‌گیرند، ولی در قسمت توصیه‌ها و پیشنهادهایی برای کنترل و مهار علف‌های هرز در سورگوم (5045-B) و کنترل حشرات و آفات مایت در سورگوم (1220-B) می‌توان آنها را یافت.

رشــد و تکـامــل

تولید بذر در سورگوم، مثل محصولات دیگر، یک رویداد پیشین است و تمام رشد و تکامل
ریشه، برگ و ساقه در جهت تکمیل چرخة تولید مثلی است. چون هم تعداد و هم وزن بذر، تولید محصول را تعیین می‌کنند، بنابراین شناخت فرآیندهای گیاهی که رشد و تکامل بذر را تحت تأثیر قرار می‌دهند، مهم است. رشد گیاه در هر مرحله رشد و نمو به مرحلة قبلی بستگی دارد. تنش یا فشار در هر مرحله از رشد و نمو، پناسیل تولیدی را کاهش خواهد داد.

بسیاری از تولید کنندگان به اشتباه معتقدند که سورگوم “پرطاقت”  است و نیاز به مدیریت یا کنتر کمتری دارد. گرچه سورگوم می‌تواند تحت شرایط نامساعد بقاء یافته و بذر تولید کند، ولی تولید بذر بواسطة تنش یا فشار محیطی و کنترل ضعیف بسیار کاهش می‌یابد. مثل هر محصول
 دیگری، سورگوم به شرایط رشدی مطلوب و کنترل خوب واکنش نشان می‌دهد.

رشــد و نمــو گیــاهچــه یا نهــال بــذری

مرحلة رشد و نمو گیاهچه در مرحلة جوانه‌زنی آغاز می‌شود و 30 تا 35 روز بعداز ظهور جوانه از خاک که گیاهان 5 تا 6 برگ رسیده (کاملاً گسترده) دارند، پایان می‌یابد. ظهور جوانه و رشد اولیة گیاه عمدتاً به شرایط رشدی بستگی دارد. رشد گیاه نیاز به انرژی دارد، ولی تولید کربوهیدرات‌ها با چند برگ کوچکی که بواسطة باد، تگرگ، یخبندان، حشرات و آفات در معرض نابودی قرار می‌گیرند، نیاز به زمان دارد.

وقتی گیاهان بطور آهسته سیستم‌های ریشه‌ای خود را تکامل می‌بخشند و آب و مواد غذایی را جذب می‌کنند، بافت برگ توسعه می‌یابد و انرژی کربوهیدرات برای رشد آتی را تولید می‌کند. در طول این مدت از رشد و نمو، جذب آب و مواد غذایی پایین است و فقط 25 درصد از کل نیاز غذایی گیاه جذب خواهد شد.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تولیــد ســورگـوم دانـه‌ای دیم و آبی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.