فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی خصوصیات کمی و کیفی ارقام پسته

اختصاصی از فی گوو پروژه بررسی خصوصیات کمی و کیفی ارقام پسته دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی خصوصیات کمی و کیفی ارقام پسته


پروژه بررسی خصوصیات کمی و کیفی ارقام پسته
دانلود پروژه بررسی خصوصیات کمی و کیفی ارقام پسته
این پروژه در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
 
قالب: Word
 
تعداد صفحات: 62

توضیحات:

چکیده:
بدون شک امروزه بهترین و اقتصادی ترین راه دستیابی به افزایش تولید در واحد سطح استفاده از ارقام اصلاح شده با عملکرد کمی و کیفی بالاتر و سازگار به تنشهای محیطی مانند کم آبی، گرما، سرما، شوری، فقر غذایی خاک، بیماریها و آفات می باشد. به منظور شناسایی ارقام پسته موجود درکلکسیون و بررسی خصوصیات کمی و کیفی میوه آنها، در زمان برداشت، میوه ده رقم پسته جمع آوری و به آزمایشگاه منتقل گردید. خصوصیات مورفولوژیکی و صفات کمی و کیفی میوه ارقام و فنوتیپها با استفاده از توصیف نامه پسته ثبت گردید. پس از اندازه گیری صفات و جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آماری داده ها با استفاده از نرم افزار آماری mstatc انجام شد و مقایسه میانگین ها به روش دانکن انجام شد. نتایج نشان داد که ارقام مورد بررسی از نظر صفات بررسی شده در بسیاری موارد با یکدیگر از لحاظ آماری تفاوت معنی دار داشتند. بیشترین تعداد پسته در خوشه در رقم بادامی کج وجود داشت. بیشترین درصد خندانی و کمترین درصد پوکی مربوط به رقم ابراهیم آبادی بود. درشت ترین پسته (کمترین اونس) در رقم هراتی مشاهده شد.

مقدمه:
پسته گیاهی است که از دیر باز در نقاط مختلف ایران مورد کشت و پرورش قرار می گرفته است. جنگل های وحشی و خودروی پسته در ناحیه شمال شرقی ایران و نواحی هم مرز با ترکمنستان و افغانستان پیشینه ای باستانی دارد. و تصور می رود که درخت پسته حدود 4_3 هزار سال قبل در ایران اهلی شده و مورد کشت و کار قرار می گرفته است. اولین ارقام پسته در ایران حاصل پرورش و اهلی کردن درختان پسته وحشی بوده است که تعداد این ارقام بسیار محدود و شکل ظاهری آن با محصول پسته خودرو شباهت داشته است کم کم بر اثر پیوند و جابجایی این ارقام و توجه باغداران از نظر درشتی دانه های پسته تا حدودی تحول ایجاد شده و ارقام جدیدی به وجود آمده است. نامگذاری ارقام پسته بر اساس نام مکان، شهرها و افراد بوده است.

گیاه شناسی پسته:
درخت پسته اهلی (Pistacia vera L.) متعلق به تیره سماق (Anacardiaceae) است. جنس Pistacia دارای 11 گونه است که همگی آن ها از خود، تربانتین یا سقز ترشح می کنند. گیاهان این تیره به صورت درخت یا درختچه هستند. جنس های مهم این تیره شامل: سماق(Rhus) ، پسته (Pistacia) ، گل پرCotinus) ، انبه (MAGNIFERA) و بادام هندی (Anacardium) می باشند.

دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی خصوصیات کمی و کیفی ارقام پسته
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.