فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی ارتباط سرطان پستان با شایعترین عوامل خطر بیماریهای غیر واگیردار

اختصاصی از فی گوو مقاله بررسی ارتباط سرطان پستان با شایعترین عوامل خطر بیماریهای غیر واگیردار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی ارتباط سرطان پستان با شایعترین عوامل خطر بیماریهای غیر واگیردار


تحقیق درباره بررسی ارتباط سرطان پستان با شایعترین عوامل خطر بیماریهای غیر واگیردار

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 22 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:

سابقه و اهداف:

 سرطان پستان شایعترین عامل مرگ مرتبط با سرطان در زنان دنیا است، بطوریکه سالیانه بیش از 1/1 میلیون مورد جدید سرطان پستان درجمعیت زنان جهان رخ می دهد. با توجه به اهمیت موضوع این مطالعه با هدف تعیین نقش فاکتورهای غذایی از قبیل مصرف سبزیجات و میوه جات، لبنیات، غذاهای سرخ کردنی، ماهی، نمک به همراه غذا و عواملی همچون وزن بدن، فعالیت فیزیکی، پرفشاری خون، دیابت، دخانیات، سطح تحصیلات و وضعیت تاهل در ایجاد سرطان پستان انجام گرفته است.

روش بررسی: ابتدا ضریب همبستگی پیرسون دوطرفه بین میانگین بروز سرطان پستان در سالهای85-80 وتناسب عوامل خطر شایع بیماریهای غیرواگیردار، محاسبه شد. عوامل خطری که ضریب همبستگی شان از لحاض آماری معنی دار بود، جدا شدند و وارد مدل رگرسیون خطی چندگانه شدند تا ارتباط آن عامل، در طی این سالها هم بصورت انفرادی و هم در صورت وجود عوامل موثر دیگر بررسی شوند.

یافته ها: بر اساس آمارهای موجود سرطان پستان، شایعترین سرطان در زنان ایران ودر مجموع سومین سرطان شایع کشور می با شد. بر اساس ضریب همبستگی پیرسون، بین بروز سرطان پستان در زنان با ابتلابه دیابت درزنان، مصرف ماهی درهفته، تحصیلات دانشگاهی و عدم مصرف میوه جات در هفته ارتباط مثبت معنی دار وجود داشت. ولی بین بروز سرطان پستان با عدم مصرف ماهی در هفته، بیسوادی و مصرف میوه جات در هفته ارتباط منفی معنی دار وجود داشت. در آنالیز رگرسیون تحصیلات دانشگاهی، درصد مصرف میوه جات در هفته و ابتلا به دیابت در زنان، دارای ارتباط معنی دار بودند.

نتیجه گیری: از آنجایی که این مطالعه از نوع اکولوژیک می باشد در تفسیر نتایج آن باید مواظب مغالطه اکولوژیک بود. این مطالعه فقط می تواند فرضیه هایی درباره عوامل احتمالی سرطان پستان در ایران ایجاد کند که اثبات آن مستلزم انجام مطالعاتی دیگر از قبیل همگروهی و موردی شاهدی می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی ارتباط سرطان پستان با شایعترین عوامل خطر بیماریهای غیر واگیردار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.