فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره جمع آوری و تصفیه فاضلاب

اختصاصی از فی گوو مقاله درباره جمع آوری و تصفیه فاضلاب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره جمع آوری و تصفیه فاضلاب


مقاله درباره جمع آوری و تصفیه فاضلاب

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:51

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت موضوع

اهداف پژوهش

اهداف کاربردی

اهداف نهایی

سؤالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

بخش اول : لزوم جمع آوری و تصفیه فاضلاب

کلیات

انسان برای ادامه حیات به 3 عامل مهم زیر نیاز دارد :

-        آب

-        هوا

-        غذا

بدیهی است هر یک از عوامل فوق برای زندگی انسان و ادامه حیات او باید شرایط خاصی را داشته باشد .  عدول از شرایط خاص برای این عوامل مخصوصا آلودگی آنها زندگی انسان را با مخاطراتی که بعضا جبران نا پذیر است و ممکن است مرگ را بدنبال داشته باشد مواجه می سازد .

آب که مصداق « و جعلنا من الماء کل شی حی » گهواره حیات بوده و زندگی از آن آغاز گردیده است ، ادامه دهنده حیات نیز می باشد و مهمترین عاملی است که وظایف فیزیولوژی بدن انسان را انجام می دهد و احتمالا بیش از هر ماده اولیه دیگری در ساختمان بدن بکار رفته و بیش از هر چیز در زندگی و حیات حیوانات و گیاهان که مستقیما در زندگی انسان موثر هستند نیز بکار رفته است . شواهد تاریخی و بررسیهای علمی پیدایش زندگی را از آب به اثبات رسانیده است .

اگر توجه کنیم آب موجود در بزاق 5/99 درصد ، خون 79 درصد ، بافت قلب 79 درصد ، ریه ها 79 درصد ، پوست 72 درصد ، چربیها 30 درصد ، بدن ماهیها 75 درصد و اکثر دانه های گیاهی و محصولات کشاورزی 10 تا 90 درصد می باشد و اگر بدانیم که آب وظیفه اصلی اخذ مواد غذایی گیاهان از زمین و انتقال آن به سلولهای گیاهی را به عهده دارد و اگر بپذیریم که زندگی موجودات آبی که در حال حاضر 40 درصد پروتئین مورد نیاز انسان را تامین نموده و در آینده این رقم به 60 درصد خواهد رسید به آب بستگی دارد ، اهمیت و نقش آب در ادامه حیات بیش از پیش آشکار خواهد شد .

علاوه بر موارد ذکر شده ، آب در توسعه اقتصادی انسان که در حقیقت توسعه و گسترش صنایع است نقش اساسی داشته و بدون آن توسعه صنایع امکان پذیر نیست . بجز توسعه صنایع توسعه کشاورزی که مهمترین امکان تامین غذای مورد نیاز انسانهاست نیز به آن بستگی دارد .

بر اساس شواهد تاریخی اجتماعات اولیه انسانی همواره در نقاطی تشکیل گردیده که دسترس به مقدار آب برای تامین نیازهای ابتدائی بشر مقدور بوده است و چه بسا بر سر تصاحب آبهای اندک بین انسانهای اولیه همواره نزاع در می گرفته است.

قابل تصور است که انسان در ابتدا هرآبی را با هر کیفیتی به مصرف می رسانیده ولی با پبشرفتهای علمی که به مرور نصیب او گردیده در کیفیت آب برای مصارف مختلف سختگیرتر شده و هر آبی را مصرف نمی کرده است ودرحال حاضر نیز که شاید اوج وضع علمی انسان است دیده می شود که برای هر مصرفی از آب استاندارد خاصی وضع نموده ونسبت به کیفیت آب بیش از پیش سخت گیرتر شده است.

اضافه می نماید که خوشبختانه همزمان با پیشرفتهای علمی که انسان به آن دست یافته راههای تبدیل انواع آبها به کیفیت خاص نیز نصیب انسان شده است، بطوریکه در حال حاضر با روشهای موجود تصفیه، انسان قادر است از هر منابع مختلف آبی، آب مورد نیاز خود را بدست آورد.

از اخبار و احادیثی که بطرق گوناگون از معصوم علیه السلام به ما رسیده چنین استفاده می شود که سازمان و قوام آفرینش خدا بر آب نهاده شده است ویا به معنی بهتر ماده اصلی آفرینش زمین و آسمان وآنچه در آنها موجود می باشد آب بوده است. بدین ترتیب خداوند متعال زمین وآسمان و موجودات را از آب بوجود آورده است. در اینکه آب مورد بحث یعنی اولین آفریده خدا آیا همین آبیست که امروز در دسترس ماست.بحث زیادی شده وبهر صورت چه منشاء آب آفرینش اولیه و آب موجود یکی باشد یا نباشد وجود این موضوع در قرآن و اخبار و احادیث اسلامی و اثبات اینکه منشاء پیدایش موجودات عالم آب بوده از طریق علمی، بزرگان دنیا و بلکه همه متفکران را وادار به تعظیم و تکریم در برابر اسلام و محتویات حیات بخش آن نموده است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره جمع آوری و تصفیه فاضلاب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.