فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه در مورد بررسی ویژگیهای جغرافیایی و اقلیمی شوشتر

اختصاصی از فی گوو پایان نامه در مورد بررسی ویژگیهای جغرافیایی و اقلیمی شوشتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه در مورد بررسی ویژگیهای جغرافیایی و اقلیمی شوشتر


پایان نامه  در مورد بررسی ویژگیهای جغرافیایی و اقلیمی شوشتر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب *

 فرمت فایل :Word  (قابل ویرایش و آماده پرینت )

  تعداد صفحه:114

  فهرست مطالب :

 

: موقعیت منطقه

آبهای تحت الارضی منطقه منابع آب

آبهای سطح الارضی:

 

1ـ1: موقعیت شهرستان

 

شهرستان شوشتر یکی از شهرستانهای استان خوزستان است که با 3427 کیلومتر مربع مساحت در شمال استان بین 48 درجه و 35 دقیقه تا 49 درجه و 12 دقیقه طول شرقی از نصف‏النهار گرینویچ و 31 درجه و 36 دقیقه تا 32 درجه و 26 دقیقه عرض شمالی از خط استوا قرار گرفته است.

 

این شهرستان در سال 1385 دارای دو نقطه شهری بنامهای شوشتر و گتوند و دو بخش به نامهای مرکزی و گتوند و هفت دهستان بنامهای جنت مکان، عقیلی، سردارآباد، شعیبیه، شهید مدرس، میان آب و میان آب شمالی می‏باشد. همچنین بر اساس آخرین تقسمیات سیاسی این شهرستان دارای 249 آبادی دارای سکنه و 111 آبادی خالی از سکنه است.

 

 

 

1ـ2: ویژگیهای اقلیمی و طبیعی منطقه

 

ـ اقلیم:

 

اقلیم هر منطقه نتیجه ترکیب عناصر متنوع آب و هوائی است که در زمانی طولانی و در تطابق با موقعیت جغرافیائی هر ناحیه پدیدار می‏شود. عناصری چون گرما، رطوبت، فشار هوا، باد، قدرت و کمبود تبخیر بخار آب و از جمله پدیده‏های تاثیرگذار بر شرایط اقلیمی محسوب می‏شوند که اثرات اکولوژیکی هر یک از این متغیرها بر چهره زمین بویژه پوشش گیاهی، نوع کشت مکانیزم تشکیل خاک، متلاشی شدن یا فرشایش سنگها و تجلی یافته و در نهایت بر نوع و شکل فعالیت انسانها و نوع مصالح بکار رفته در بنای ساختمانها تاثیر می‏گذارد. به منظور بررسی اقلیم شهرستان و شوشتر به بررسی درجه حرارت، جریانات جوی، تبخیر و بارش پرداخته می‏شود.

 

درجه حرارت:

 

بر اساس اطلاعات آماری ایستگاه سینوپتیک شوشتر سردترین ماه سال بهمن ماه به شمار می‏رود که متوسط دمای روزانه در این ماه 4/15 درجه سانتی گراد و حداقل و حداکثر مطلق دما بین 8/3 تا 6/24 درجه سانتی‏گراد متغیر می‏باشد. همچنین بر اساس این آمار گرمترین ماه سال مرداد ماه است که متوسط دمای روزانه در این ماه 3/37 درجه و حداقل و حداکثر مطلق دما بین 6/29 تا 6/49 درجه سانتی‏گراد گزارش شده است.

  


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه در مورد بررسی ویژگیهای جغرافیایی و اقلیمی شوشتر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.