فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد وضعیت خودروسازان قبل و پس از عضویت در سازمان تجارت جهانی

اختصاصی از فی گوو تحقیق درمورد وضعیت خودروسازان قبل و پس از عضویت در سازمان تجارت جهانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درمورد وضعیت خودروسازان قبل و پس از عضویت در سازمان تجارت جهانی


تحقیق درمورد وضعیت خودروسازان قبل و پس از عضویت در سازمان تجارت جهانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:36

 

  

 فهرست مطالب

 

چکیده

مقدمه

قرن دوم حیات صنعت خودروسازی جهانی

مبانی علمی

معرفی SD

پیشینه پژوهش

مفهوم سازی اوضاع زیرساخت­های رقابتی شرکت ایران خودرو

تحلیل نتایج


سناریوی اول (حوزه کلان)

سناریوی دوم (حوزه خرد) ـ افزایش سرمایه گذاری جهت کاهش استراتژیک هزینه‌ها

سناریوی سوم (حوزه خرد) ـ افزایش سرمایه گذاری جهت ارتقاء سطح کیفیت محصولات شرکت

سناریوی چهارم (حوزه خرد) ـ افزایش سرمایه گذاری جهت گسترش پایگاه­های سرویس­دهی و ارتقای سطح خدمت رسانی به مشتریان شرکت

سناریوی پنجم (حوزه خرد) ـ افزایش سرمایه گذاری جهت کاهش زمان تحویل محصولات شرکت

نتیجه­گیری

سخنی با مدیران

منبع

پی نوشت ها

 

 

مقدمه
در حالی­که تاکنون 180 کشور جهان(2) رسما" به عضویت سازمان تجارت جهانی در آمده­اند و یا جهت پیوستن کامل به آن به عنوان عضو ناظر مشغول مذاکرات دو یا چند جانبه هستند، اما همچنان پیوستن کامل ایران به این سازما ن مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد جهانی در هاله­ای از ابهام قرار دارد. اگرچه پیوستن به این سازمان یک ضرورت و الزام اجتناب­ناپذیر برای کشورهای غیر عضو از جمله ایران در دنیای با تغییرات پر شتاب امروز که پیوسته با ادغامها و ترکیبهای اقتصـادی همراه است، به حســـاب می آید، اما مطالعات نشان می­دهد(بهکیش 1380)، حذف حجم عظیمی از بخش­های صنعتی و بنگاه­های اقتصادی کشورمان در آستانه­ پیوستن کامل به این سازمان، و تبعات کوتاه­مدت ناشی از آن، از جمله بحران بیکاری و عدم توزیع عادلانه­ی درآمدها، واقعیتی است­که مدیریت کلان کشور را به چالش می­طلبد. مجله اکونومیست(2000) طی گزارشی اعلام می­کند: " در حالی که کل بخشهای صنعتی دنیا به 137 گروه تقسیم­بندی می­شوند، ایران طی 30 سال گذشته در بیش از 106 مورد از آنها سرمایه گذاری کرده، که بیش از 80 درصد از آنها به دلیل فقدان مزیت ناموفق بوده، و پیش­بینی می­شود که در بدو پیوستن کامل ایران به این سازمان، تنها 20 درصد از آنها در گردونه رقابت واقعی باقی بمانند". همچنین مطالعه­ای دیگر(خالصی – 9731) می­افزاید: صنعت خودرو، صنعت بسیار تاثیرگذاری بر پیکره­ اقتصاد ملی و جهانی است، به طوری که حجم قابل توجهی از درآمد ملی ایران (حدود 5/3 درصد از GDP ) را به خود اختصاص داده و حدود 500 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این بخش از اقتصاد کشور اشتغال دارند. گزارشهای اعلام شده توسط آنکتاد نیز نشان می دهد، در مقیاس جهانی هم، اهمیت صنعت خودرو به گونه­ای­ است­که، متوسط شاخص فراملی­گرایی برای 12 شرکت بزرگ خودروسازی دنیا که در فهرست100 شرکت برتر جهان نیز قرار دارند حدود 50 درصد است و طی دو دهه­ گذشته سهم این بخش از اقتصاد از تجارت جهانی، سالانه 8/8 درصد بوده وحجم مبادلات مربوط به آن از 149 میلیارد دلار در سال 1998 به 486 میلیارد دلار در سال 2000 افزایش یافته است. بنابراین، پژوهش در مورد آینده صنعت خودروی ایران (که متاثر از تحولات ساختاری در صنایع خودروسازی جهانی و قوانین سازمان تجارت جهانی است)، در یک محیط رقابتی پویا اهمیت ویژه­ای پیدا می کند. این مقاله یافته­های مطالعه­ای را ارایه می­دهد که زیرساختهای رقابتی بخش صنعت خودروی ایران را قبل و بعد از پذیرش الزامات سازمان تجارت جهانی، و لزوم بسترسازی در آنها را مورد بررسی قرار داده است. چالشهای اساسی دراین مطالعه عبارتند از:
- اوضاع زیرساختهای رقابتی برای بخش صنعت خودروی ایران درشرایط انحصار ( قبل از پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی) چگونه است؟
- آیا زیرساختهای یادشده قبل از قرارگرفتن در یک محیط رقابتی واقعی نیاز به بهبود و ترمیم دارند؟
- پارادایم­های در حال ظهور در صنایع خودروسازی جهانی که ریشه­های فناوری دارد، چه هستند؟ 
- پذیرش الزامات این سازمان، چه تاثیراتی را بر زیر ساختهای رقابتی صنعت­خودروی ایران خواهد گذاشت؟
- درشرایط رقابت واقعی، و با حضور رقبای خارجی، چه حلقه­های با بازخورد منفی­ای شکل خواهد گرفت که موجب تضعیف و یا حذف مدل های رشد در زیرساختهای رقابتی بخش صنعت خودروی کشور در شرایط انحصار می­شود؟
- چگونه می­توان موتورهای رشد تضعیف شده را در شرایط رقابت کامل تقویت کرد؟
- آیا تقویت موتورهای رشد ، ضمانت بقای شرکتهای خودروساز ایرانی را فراهم خواهد ساخت؟ 
اگرآری- در قالب چه سیاستها و استراتژی­هایی؟ اگر نه- چرا؟ و موانع و گلوگاه­ها چه هستند؟
مقاله حاضر ضمن ارایه تصویری اجمالی از اوضاع حال و آینده صنعت خودروسازی ­جهانی، و همچنین مرور الگو و مبانی علمی پژوهش، با استفاده از متدولوژیSD (SYSTEM DYNAMICS) به تحلیل و ارایه­ پاسخهای مناسب، برای چالشهای پیش گفته می­پردازد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد وضعیت خودروسازان قبل و پس از عضویت در سازمان تجارت جهانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.