فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی فرایند درآمد با استفاده از روشهای علمی ونقش فناوری اطلاعات در جهت بهره وری

اختصاصی از فی گوو بررسی فرایند درآمد با استفاده از روشهای علمی ونقش فناوری اطلاعات در جهت بهره وری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی فرایند درآمد با استفاده از روشهای علمی ونقش فناوری اطلاعات در جهت بهره وری


بررسی فرایند درآمد با استفاده از روشهای علمی ونقش فناوری اطلاعات در جهت بهره وری

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 40 صفحه

 

 

 

 

 

چکیده

تلاش بشر همواره در راستای ایجاد امکانات بهبود زندگی، بهره مندی از شرایط عادی، فرهنگی و اجتماعی بهتر و بیشتر بوده و برای رسیدن به آن تولید بیشتر و بهینه را هدف اساسی خود قرار داده است. ازطرفی تولید بیشتر و بهینه میسر نمی شود مگر ازطریق تولید بهره ور.یکی از راه های رسیدن به تولید بهره ور استفاده از فن آوری می باشد چرا که کارنامه حیات بشریت مملو از ابداع فن آوری های متعددی است که جملگی در جهت تسهیل زندگی انسان مطرح شده اند. فن آوری های  اطلاعات و ارتباطات که از آنان  به عنوان فن آوری های جدید و یا عالی ، یاد می شود ، بیشترین تاثیر را در حیات بشریت داشته اند.فن آوری اطلاعات و ارتباطات،بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی  بشریت به دنبال داشته و تاثیر آن  بر جوامع بشری بگونه ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتی است . جامعه ای که در آن دانائی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش ، دارای نقشی محوری و تعیین کننده است . مهمترین رسالت فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، ارائه امکانات و زیر ساخت لازم برای تولید و توزیع دانش می باشد. استفاده موثر و موفقیت آمیز از دانش ، عامل اصلی شکوفائی و توسعه و موفقیت اقتصادی جوامع و کشورها می باشد.

بنابراین برای رسیدن به این هدف نیاز به استفاده از روشهای نوین مدیریتی و همچنین کمک گرفتن و غافل نشدن از نقش بسیار مهم فناوری اطلاعات و آمار در این زمینه می باشیم.

کلمات کلیدی

درآمد ،شرکت های تک محصولی ،بهره وری، راه های افزایش بهره وری، مدیریت تغییر،فناوری آمار و اطلاعات، فناوری اطلاعات سبز

 

مقدمه

درآمد در شرکت هایی مانند آب وفاضلاب که عمده فعالیت آنها استحصال آب وفروش آن می باشد بر اساس فرمول زیرمحاسبه میگردد:
                                            درآمد= مقدار فروش آب به مترمکعب  *  نرخ هرمترمکعب آب 
جهت افرایش درآمد ،با توجه به فرمول فوق نرخ آب بها توسط شورای اقتصاد تعیین می گردد وشرکتهای آب وفاضلاب هیچ گونه اختیار در تغییر آن ندارند بنابراین جهت افزایش درآمد می بایست آیتم مقدار فروش براساس مترمکعب افزایش یابد.یا اینکه با پایین اوردن هزینه ها باعث ثابت ماندن و یا ارتقاء درامد ها شویم.که یکی از راه های کاهش هزینه ها بالا بردن بهره وری شرکت هاست.

یکی از مهمترین اهداف در هر سازمان ارتقاء سطح بهره وری آن است و با توجه به اینکه انسان در ایجاد بهره وری نقشی محوری دارد درخواستهای او در سازمان اثری کلیدی بجا می گذارد. در این مقاله به صورت خلاصه به تعاریف، تاریخچه، اهمیت بهره وری و همچنین عوامل مؤثر در ارتقاء ایجاد شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی و عوامل مؤثر در  کاهش بهر وری نیروی انسانی و  نقش فناوری اطلاعات در این زمینه می پردازیم.

تعریف درآمد

سود یا درآمد چیست؟
سود یا درآمد یعنى هر آنچه انسان از راه تلاش و کار مانندکشاورزى، تجارت و حرفه و فن بدست مى‏آورد، و یا آنچه بدون‏تلاش بدست مى‏آید مانند ارث که پیش‏بینى نشده. پس معیار درآمد، هر آنچه انسان بدست آورد.

وبنابر تعریف‌ ارائه‌ شده‌ در مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌، درآمد عبارت‌ است‌ از افزایش‌ در حقوق‌ صاحبان‌ سرمایه‌ بجز مواردی‌ که‌ به‌ آورده‌ صاحبان‌ سرمایه‌ مربوط‌ می‌شود. مفهوم‌ درآمد، هر دو گروه‌ ” درآمد عملیاتی‌“ و ” درآمد غیرعملیاتی“ را در برمی‌گیرد.

درآمد عملیاتی

درآمـد عملیاتی‌ عبـارت‌ از درآمدی‌ است‌ کـه‌ از فعالیتهای‌ اصلی‌ و مستمر واحد تجاری‌ حاصل‌ می‌گردد و با عناوین‌ مختلفی‌ از قبیل‌ فروش‌، حق‌الزحمه‌، سود تضمین‌ شده‌، سود سهام‌ و حق امتیاز مورد اشاره‌ قرار می‌گیرد.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی فرایند درآمد با استفاده از روشهای علمی ونقش فناوری اطلاعات در جهت بهره وری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.