فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تاثیر مهارت های مالی بر موفقیت کارآفرینان در کسب و کار های کوچک و متوسط

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله تاثیر مهارت های مالی بر موفقیت کارآفرینان در کسب و کار های کوچک و متوسط دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده:

تقریباً مدت زمان زیادی است که اندازه مقایس خوبی برای سنجش میزان سودهی و فعالیت شرکت­ها به حساب نمی­آید و کلماتی همچون "شرکت" جای خود را به واژه "کسب و کار" داده­اند. امروزه شرکت­های با اندازه کوچک و متوسط بخش عمده ای از فعالیت های مربوط به کسب و کار را در تمامی جهان ایفا می­کنند. پیدایش واژه کارآفرین و کارآفرینی نیز به گونه­ای ملموس با واژه کسب و کارهای کوچک پیوند خورده است. از دید نویسندگان کارآفرین محور اصلی خلق کسب و کار­های جدید است و توجه به ویژگی­ها و مهارت­های مورد نیاز برای ایجاد یا توسعه یک کسب و کار کوچک اجتناب ناپذیر. طیف وسیعی از مهارت های مالی می توانند بر موفقیت کارآفرینان تاثیرگذار باشند که از جمله این عوامل می توان به تاثیر برنامه ریزی برای پرداخت بدهی ها، شفافیت اطلاعات مالی، محاسبه بهای تمام شده، محاسبه سود خالص، ماهیت عملیات مالی، برنامه ریزی برای خرید مواد اولیه، برنامه ریزی فروش کالای تولید شده، محاسبه ریسک و بازده، پیش بینی هزینه های آتی توسعه کسب و کار، هزینه فرصت سرمایه گذاری برای آینده و تاثیر محاسبه نرخ بازده داخلی پروژه ها اشاره کرد. این تحقیق از نوع کاربردی بوده و از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است .

واژگان کلیدی:

مهارتهای مالی ، کارآفرین، هزینه فرصت، شفافیت، سود خالص، بازده، ریسک

مقدمه:

ایجاد کسب و کار های کوچک و متوسط به اقتصاد کشور ها به خصوص به اقتصاد کشور های جهان سوم کمک بسزائی می نماید. دولت، صنعتگران، کارآفرینان و سرمایه گذاران برای بهبود عملکرد در اینگونه شرکت ها باید مهارت و دانش خود را در زمینه مختلف بخصوص در زمینه مالی بهبود بخشند. در دنیای امروز که هر روز شکل تازه ای از ارتباطات اقتصادی به وجود می آید و کارآفرینان و شرکت ها و موسسات با یکدیگر در ارتباط می باشند و تغییرات مالی آن ها بر یکدیگر تاثیر دارد و روز به روز این فعالیت ها پیچیده تر می شود . این عوامل باعث می شود که نقش مهارت مالی به عنوان فراهم کنندگان اطلاعات مالی با استفاده از استاندارد های حسابداری برای استفاده کنندگان بیشتر مشخص گردد. علاوه بر این مشخص شده است معیارهای همچون طول عمر (بقا) شرکت و نیز اندازه شرکت نشان داده است که با مهارت های مالی مرتبط می باشند.

انواع مهارت های کارآفرینان:

الف- مهارت‌های شخصی کارآفرین : مهارت های شخصی فرد را قادر می سازند تا دانش، نگرش و ارزشهای وجودی خود را به توانائیهای  واقعی و عینی تبدیل کند و بتواند از نیروهای وجودی در جهت شادابی و ایجاد زندگی مثبت برای خود و  دیگران بهره گیرد.مهارت های شخصی آن مهارت ها یا تکالیفی هستند که به عملکرد مستقلانه و موفقیت آمیز یک فرد در زندگی بزرگسالی نسبت داده می شوند. (کلارک1، 1991 به نقل از آقاجانی، 1381).

ب- مهارت‌های مدیریتی کارآفرینی: مهارت های مدیریتی تابع سلیقه ها و یا رفتارهایی که عادات افراد آنها را تعریف نموده نیستند. مهارت مدیریتی از سرچشمه علم و دانایی نشأت گرفته و همگان به خوبی می دانند که مدیریت یک علم است و این علم از یک منطق و سیستم تبعیت می کند که رفتارهای مدیر تابع آن سیستم است و نه بالعکس.(دانشنامه رشد،1389)

ج- مهارت‌های فنی کارآفرینی: مهارت های فنی به آن دسته از مهارت ها گفته می شود که کنجکاوی، دقت نظر، ابتکار، آموزش و رفع مشکل اجزاء اصلی آن را تشکیل می دهد. در مهارت های فنی فرد هر روز در حال کسب تجربه، یادگیری، نوآموزی و در عین حال تجربه اندوزی است و به سمت تعالی حرکت می کند (دانشنامه رشد، 1389)

 

مقاله به صورت ورد قابل ویرایش می باشد 

تعداد صفحات مقاله 5 صفحه می باشد 

فایل مقاله بعد از خرید قابل ویرایش می باشد 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تاثیر مهارت های مالی بر موفقیت کارآفرینان در کسب و کار های کوچک و متوسط
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.