فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

انقلاب اکتبر١٩١٧ روسیه و شبح کمونیسم برفراز ایران

اختصاصی از فی گوو انقلاب اکتبر١٩١٧ روسیه و شبح کمونیسم برفراز ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

انقلاب اکتبر١٩١٧ روسیه و شبح کمونیسم برفراز ایران


انقلاب اکتبر١٩١٧ روسیه و شبح کمونیسم برفراز ایران

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات12

 

انقلاب کبیراکتبر١٩١٧ روسیه، امسال ٨٩ ساله شد. این انقلاب سترک تاریخی تحت رهبری حزب کمونیست (بلشویک) روسیه به رهبری لنین پیروزشد. باقیام کارگران پتروگراد در ٢٥ اکتبر١٩١٧(بنابه تقویم سابق روسیه) و ٧‌نوامبر بنابه تقویم جدید، حکومت بورژوائی موقت، تحت رهبری کرنسکی، سرنگون شد و حکومت شوراهای کارگران، دهقانان و سربازان قدرت دولتی را به تصرف درآورد.

باپیروزی پرولتاریا، لنین کلیه‌ی قراردادهای اسارت‌باری را که تزاریسم روسیه درهمدستی با استعمارگران امپریالیست برسایر ملل جهان و ازجمله به ایران تحمیل کرده بود، ملغا نمود و حق ملل ساکن روسیه را درتعیین سرنوشت خویش، اعلام داشت.

بدین ترتیب شلیک توپهای انقلاب اکتبر، رهائی میلیاردها انسان کار و زحمت و تحت استثمار وستم را به اقصا نقاط جهان نوید داد.

پس از قیام پرولتاریای پاریس و استقرار کمون که عمر کوتاه ٧٠ روزه‌ای داشت و به دست بورژوازی داخلی فرانسه و درهم‌دستی با نیروهای اشغال‌گرپروس (که پاریس را به محاصره انداخته بودند) به خاک و خون کشیده شد، انقلاب اکتبر دومین حکومت پرولتاریا بود که توانست درمقابل انواع توطئه‌ها و جنگهای داخلی بورژوازی و مرتجعین روسیه و به محاصره درآمدن کشورشوراها توسط ارتشهای امپریالیستی، ایستاده‌گی نموده و قدرت دولتی را دردست خود نگه‌دارد.

برای اولین بار اکثریت جامعه دموکراسی واقعی یعنی حکومت کارگران را به‌خود دید و دموکراسی پارلمانتاریستی که از طریق آن کرسیهای مجلس پیوسته برای نماینده‌گان بورژوازی رزرو می‌شود و حکومت اقلیت براکثریت بنا می‌گردد را ازصحنه‌ی روسیه بدورانداخت.

این انقلاب زنجیرهای نطام طبقاتی مردسالار را ازهم گسست. زنان حق برابربامردان درکلیه ‌ی عرصه‌های اجتماعی و ازجمله حق رای را به دست آوردند. درحالی که دراروپای سرمایه داری هنوز زنان انسانهای درجه ٢ به حساب می‌آمدند و از این حق محروم بودند.

این انقلاب کسب علم دانش رایگان را به همه‌ی شهروندان به ارمغان آورد و بهداشت و درمان رایگان را به آنها ارزانی داد.

این انقلاب مالکیت خصوصی بروسایل تولید و مبادله را که دردست معدودی از افراد متمرکز شده بود ملی اعلام کرد و ضربه‌ی سختی را برپیکر نظام طبقاتی استثمارگر وارد ساخت.


دانلود با لینک مستقیم


انقلاب اکتبر١٩١٧ روسیه و شبح کمونیسم برفراز ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.