فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فصل دوم ادبیات تحقیق هوش معنوی کامل می باشد

اختصاصی از فی گوو فصل دوم ادبیات تحقیق هوش معنوی کامل می باشد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فصل دوم ادبیات تحقیق

هوش معنوی

 

 

 

 

 

 

توجه       توجه

با فرمت ورد

  

 

کامل               کامل   

 

دیگر لازم نیست ساعتها و روزها وقت و هزینه خود را برای صرف پیدا کردن مطالب و منابع جدید متغیر مورد نظر خود کنید.

چکیده

منابع جدید می باشد

با فرمت ورد

اشاره کامل به فصل دوم تحقیق.

منابع آخر فصل موجود است.

 

 

هوش معنوی چیست؟

مولفه‌های هوش معنوی در اسلام:

ارتباط هوش معنوی و سایر هوش‌ها:

مقایسه هوش معنوی و سنتی

جایگاه عصب شناختی هوش معنوی:

عوامل موثر در رشد هوش معنوی:

هوش معنوی و سلامت روانی:

و...

 

 

چند نمونه برای مثال

 

هوش معنوی چیست؟

 

با وجود کوشش‌هایی که برای بررسی پدیده‌ی هوش انجام شده، به لحاظ پیچیدگی و چند ساحتی بودن و نیز عوامل متعدد دخیل در آن، هنوز صاحبنظران به همسویی کلی در مورد ابعاد گوناگون هوش وحتی تعریفی دقیق از آن دست نیافته‌اند. کولومبو و فریک (1999) علت ین امر را در متفاوت بودن معنای هوش در زمینه‌های تخصصی و نظام‌های گوناگون روان‌شناسی می‌دانند. گذشته از این پیچیدگی،‌اندرسون (2000) نیز تأکید دارد. که هوش، وابسته به فرهنگ است زیرا یک فرد ممکن است در یک فرهنگ با هوش و در فرهنگی دیگر کودن در نظر گرفته شود. (اندرسون، 2000 به نقل از‌هاید، 2004) به هر رو با همه معناهای گوناگون، هوش، یک همسویی کلی و زیربنایی برای مفهوم هوش در توانایی حل مساله وجود دارد (هاید، 2014).

یکی از قدیم ترین تعاریف در مورد هوش به سر فرانسیس گالتون (1884) بر می‌گردد. طبق تعریف او، هوش تابع مهارتهای حسی و ادراکی است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود (بهرامی، 1377). پیاژه، هوش را صورتی از تعادل یابی تعریف می‌کند که تمام ساخت‌های شناختی به سوی آن هدایت می‌شوند. (سیف، 1380). آنچه از بررسی تعریف صاحب نظرانی همچون گاردنر، هیلگارد، و کسلر و... از هوش بر می‌آید، آن است که همگی «هوش» را قابلیت بهره گیری از نرم افزارهای وجودی تعریف می‌کنند. (عبدالله زاده و همکاران، 1388).

 

 

شواهد نشان میدهد که تمرین‌های معنوی، افزایش دهنده آگاهی و بینش نسبت به سطوح چندگانه هشیاری (تعمق) هستند و بر عملکرد افراد تاثیر بسزایی دارند. وارنر (به نقل از امرام، 2005) در پژوهش خود با‌اندازه گیری میزان توجه و اجرای آزمون انعطاف شناختی در دو گروه آزمایشی کنترل، نشان داد که تعمق (انجام تمرین‌های تعمق برتر یا تی ام) رشد ذهنی را به شکل مثبت تحت تاثیر قرار می‌دهد. (وارنر به نقل از امرام 2005). همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که ارتباط معکوسی بین بهزیستی معنوی با پریشانی‌های روان‌شناختی، میزان پیشرفت بیماری در بین افراد بزرگسال مبتلا به بیماری‌ایدز وجود دارد (بورمن، جی اف و همکاران، 2008).

 

 

 

مطالعه‌ای در خصوص راه افزایش آگاهی در خصوص کشف سرطان پستان از طریق دستیابی معنوی و غیر معنوی در بین زنان سیاهپوست افریقایی اجرا شد،‌نشان داد گروهی که اطلاعات آموزشی را از طریق کتابچه آموزشی معنوی دریافت کرده بودند به طور معنوی داری بیش تر منجر به پاسخ‌های مبنی بر ارتباط خصوصی، خود ارزیابی و پاسخ‌های معنوی شده بود. این نتایج پیشنهاد داد یک راه دستیابی به طور معنوی برای افزایش آگاهی در مورد سرطان پستان، ممکن است اثر بخش تر از رویکرد غیر معنوی باشد. شاید به این علت که مرکز دریافت پیام زمان را بیش تر تحریک می‌کند (هولت سی ال، 2008).

 

 

هوش‌های چندگانه:

میان پژوهشگرانی که نمونه‌های مختلفی در مورد هوش مطرح کردند،‌هاوارد گاردنر (1993، به نقل از وگان، 2003) در این زمینه کمک کرد تا افراد حالت چند وجهی هوش را درک کنند. گاردنر، (1993) برای فراهم آوردن مبنای نظری تئوری خود آزمونهای خاصی را تدارک دید که نشان میداد یک هوش، نباید استعدادهای معمولی باشد بلکه لازم است بصورت هوشی واقعی از جامعیت کافی، سود ببرد. او ملاکها و معیارهایی را برای این منظور بکار برد و برای تعیین آنها حوزه‌های مختلف علوم، همچون روان‌شناسی، نورولوژی، بیولوژی، علوم اجتماعی، مردم‌شناسی، هنر و علوم انسانی را مطالعه نموده و ملاکهایش را از علوم مختلف جمع آوری کرده است. بسیاری از مردم با مطالعه نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر به این فکر می‌افتند که چرا گاردنر (1993) آنها را هوش نام نهاده است نه استعداد یا قابلیت. گاردنر، با در نظر گرفتن سخنانی از قبیل «او زیاد باهوش نیست ولی استعداد خارق العاده‌ای در موسیقی دارد» در استفاده از لغت هوش برای توصیف این مقوله، کاملا هشیارانه عمل کرد. او در مصاحبه‌ای عنوان کرد. اگر من می‌گفتم مهارت و توانایی افراد هفت نوع است، ممکن بود مردم با بی تفاوتی آن را تایید کنند اما استفاده از لفظ هوش در مورد آنها این منظور را می‌رساند که خواسته ایم از پدیده‌ای واحد، مفاهیم متنوعی استنباط کنیم که برخی از آنها را پیش از این هرگز جز و مقولات هوش به شمار نمی‌آوردیم. انواع هشت گانه هوش که او پیشنهاد کرده است همراه با ذکر مثال عبارتند از:

  • هوش زبانی (کلامی): یعنی توانایی به کارگیری لغات بصورت شفاهی یا نوشتاری. این هوش توانایی بکارگیری ماهرانه نحو، آواشناسی، معناشناسی و جنبه‌های عملی را شامل می‌شود. (آرمسترانگ، 1384). این هوش بیشتر در مدرسه کاربرد دارد. (گاردنر، 1993، گاردنر، 1999 به نقل از گاردنر، 2000).
  • هوش منطقی ریاضی: این نوع هوش در ارتباط با جهان و‌اشیا رشد می‌کند؛ یعنی توانایی استفاده درست از اعداد و ارقام و بیان استدلالات منطقی و درست.
  • هوش مکانی و نضایی: توانایی تفکر در قالب تصاویر و تجسم‌ها و توانایی درک، متغییر شکل و خلق دوباره جنبه‌های متفاوت دنیای بصری-فضایی است. معمارها، عکاسان، خلبانان و مهندسان مکانیک دارای چنین هوشی هستند.
  • ......

دانلود با لینک مستقیم


فصل دوم ادبیات تحقیق هوش معنوی کامل می باشد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.