فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هزینه یابی بر مبنای فعالیت - Activity-based costing

اختصاصی از فی گوو هزینه یابی بر مبنای فعالیت - Activity-based costing دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

یک مقاله با عنوان هزینه یابی بر مبنای فعالیت - Activity-based costing

حاوی فایل پاورپوینت و ورد

 

فایل ورد - 51 صفحه

پاورپوینت - شامل 80 اسلاید

همچنین فونت های مورد نیاز قرار داده شده است

قابل استفاده برای دانشجویان رشته مدیریت و حسابداری

 

----------------------------------

 

 

 

چکیده

هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (Activity-based costing) تکنیکی است برای تخصیص دقیق منابع مستقیم و غیرمستقیم یک سازمان بر مبنای میزان مصرف آنها در فعالیت‌های صورت‌گرفته.

هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت، مبتنی بر این فرض است که فعالیت‌ها در درون هر بنگاه منابع را مصرف می‌کنند و محصولات و خدمات حاصل انجام فعالیت‌ها است. در این روش ابتدا کلیه فعالیت‌های سازمانی شناسایی شده و به عنوان موضوعات هزینه ثبت می‌شوند و همه هزینه‌های سازمانی به این موضوعات تخصیص می‌یابد. در مرحله دوم بر مبانی شاخص‌های تعریف شده هزینه‌های جذب شده به محصولات تولیدی یا خدمات ارائه شده تسهیم می‌شود.

در این مدل هزینه‌یابی، تمرکز بر هزینه‌های غیرمستقیم سازمانی است بر خلاف روش‌های مرسوم که بیشتر روی هزینه‌های مستقیم متمرکز است، به علاوه ردیابی عوامل هزینه به مدیریت امکان بهینه‌سازی فعالیت‌ها و حذف فعالیت‌های غیر ضرور یا تغییر روش در انجام فعالیت‌ها را جهت کاهش قیمت تمام شده محصول/ خدمات می‌دهد.

در واقع ABC یک روش هزینه‌یابی است که اطلاعات مفیدی درباره سهم هر کدام از مشتریان در مجموع سودآوری شرکت به مدیران ارائه می‌دهد. همچنین این روش به مدیران کمک می‌نماید تا راههای ارتقای عملکرد و اجرای استراتژیهای صحیح سودآور را شناسایی نمایند. یکی از مهمترین توانایی‌های ABC تبیین این موضوع است که هزینه‌های کلی مرتبط با خدمات مورد تقاضای مشتریان نقشی حیاتی در تعیین سهم هر یک از مشتریان در سود خالص دارند.

در این مقاله به بررسی مبانی و مزایای ABC پرداخته اهداف و مکانیزم اجرائی آن و نمونه‌هایی از کاربردهای آن نیز ارائه می‌گردد.

 

 

نتیجه گیری با گسترش روزافزون مباحث مربوط به سازمان تجارت جهانی و پیوستن تدریجی کشورهای مختلف به این سازمان، لزوم توجه به تکنیک‌های نوین مدیریت هزینه بیش از پیش احساس می‌شود. سیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت پدیده نوینی است که تفکر هزینه یابی سنتی حسابداری مدیریت را به
شدت دگرگون ساخته است.  در حال حاضر سیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت ، به طور گسترده در صنایع مختلف کشورهای جهان به کار گرفته می‌شود. به منظور اجرای موفق سیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت، لازم است کلیه شرکت‌ها و تولیدکنندگان صنایع مختلف، ضمن حفظ کیفیت و کارکرد محصولات خود، توجه ویژه‌ای به این مقوله سودمند در کاهش قیمت‌های محصولات خود بنمایند تا با رقابتی کردن محصولات خود، سهم خود را در بازار افزایش و سودآوری خود را افزایش دهند. این سیستم دارای مزیت های زیادی است و می تواند، بویژه در موارد زیر، کاربردهای عمده ای داشته باشد: 1.      بهبود سیستم هزینه یابی و تخصیص هزینه های شرکت به طور مطلوبتر 2.      تعیین بهای تمام شده و قیمت گذاری محصولات به صورت منطقی تر و دقیقتر 3.      کنترل عملیات شرکت و برنامه ریزی کارا در آینده 4.      کمک به تصمیم گیری های کاراتر، صحیحتر و دقیقتر مدیریت 5.      ارزیابی صحیحتری از عملیات مالی مدیران اما، دسترسی کامل به این مزایا، بدون توجه به عوامل رفتاری امکانپذیر به نظر نمی رسد. مهمترین سازه های رفتاری موثر در تدوین و اجرای موفقیت آمیز سیستم ABC عبارتند از : 1.      فرهنگ بین المللی، جامعه و سازمان نسبت به ABC 2.      فرهنگ مدیران 3.      شیوههای ارزیابی مدیران، 4.      نحوه ایجاد کنترل در سازمان 5.      سازه های رفتاری موثر در تسهیم هزینه های شرکت البته در اجرای این روش علاوه برموارد فوق، هزینه اجرایی بالا سیستم ABC نیز محدودیت هایی را برای استفاده از این روش به وجود می آورد.


دانلود با لینک مستقیم


هزینه یابی بر مبنای فعالیت - Activity-based costing
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.