فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طراحی سازه های فضاکار مبتنی بر روانشناسی محیط و ترجیحات احساسی کاربران

اختصاصی از فی گوو طراحی سازه های فضاکار مبتنی بر روانشناسی محیط و ترجیحات احساسی کاربران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سابقه و هدف: پژوهش حاضر به منظور کاربرد شیوه های روانشناسی در طراحی سازه های فضاکار و تاثیر آنها بر شاخص های روانشناختی انسان همچون احساسات ارائه شده است. با بهره گیری از اصول روانشناسی محیط در ایجاد مکان های فیزیکی و معماری، مطابق با نیازهای انسان می توان محیطی پایدار را ایجاد کرد و بر حالات ذهنی ، نگرش و رفتار انسان هایی که در آن محیط هستند، تأثیر گذاشت. سازه های فضاکار نمایان به عنوان بخش مهم و موثر در شکل گیری محیط های مسقف شده با آن نیز از این نظریه پیروی می نمایند.

روش: این مقاله متشکل از دو بخش اصلی است: در بخش اول ضمن معرفی علم روانشناسی محیط، به معرفی روش مهندسی کانسی به منظور طراحی محصولات صنعتی براساس ترجیحات احساسی کاربران پرداخته شده و فرآیند و مراحل مورد نیاز برای دخالت دادن احساسات کاربران در طراحی سازه های فضاکار شرح داده شده است. مراحلی چون: جمع آوری نمونه های از پیش طراحی و ساخته شده، جمع آوری واژگان کانسی، ارزیابی نمونه های برگزیده بصورت بالینی و یا پرسشنامه ای، مطالعه همبستگی واژگان کانسی و خصوصیات فیزیکی، طراحی محصول مبتنی بر ترجیحات احساسی در بخش دوم، پژوهش مطالعات روانشناختی برای ارزیابی سازه های فضاکار شفاف که در سال 2009 در آلمان صورت پذیرفته، ارائه شده و سپس نتایج حاصل از پژوهش انجام گرفته در دانشگاه مازندران پیرامون ارزیابی روانشناختی سازه های فضاکار ارائه می گردد.

نتیجه گیری: می توان با بکارگیری اصول روانشناسی محیط در مباحث طراحی محیط به ویژه در طراحی محیط های مسقف با سازه های فضاکار نمایان، ویژگی های روانشناختی و احساسی کاربران را در طراحی اینگونه سازه ها مشارکت داده و رضایتمندی کاربران را افزون نمود.

 

سال انتشار: 1393

تعداد صفحات: 17 

فرمت فایل: pdf


دانلود با لینک مستقیم


طراحی سازه های فضاکار مبتنی بر روانشناسی محیط و ترجیحات احساسی کاربران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.