فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله هنر هخامنشی

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله هنر هخامنشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله هنر هخامنشی


دانلود مقاله هنر هخامنشی

هـنر هخـامنشی:

هنر هخامنشی اوج هنر خاور نزدیک است. این هنر تعمدا عناصری را از ملت های همسایه به عاریت گرفته و به کمک تلفیق تخیلی و ترکیب هماهنگ توانسته به آفرینش برخی از زیباترین نمونه های هنر باستانی خاورنزدیک اعم از هنرهای کوچک و بناهای عظیم بپردازد.نمونه مشخص آن تخت جمشید است. در تخت جمشید فستیوالی از آثار هنری جهان مشاهده می گردد، از هنر اورارتو گرفته تا هنر آشور و مصر و حتی یونان. این ها همگی حاکی از جهانی بودن این حکومت است یا به تعبیری دیگر تخت جمشید، پایتخت جهان محسوب می شد و هر هنرمند از هر ملتی کمال آثار هنری خود را در این مکان ایجاد می کرد و به نحوی سعی در مشارکت در ساخت این بنای جهانی دارد. هنر هخامنشی برخلاف نظر عده ای که تصور می کنند هنری است التقاطی،باید گفت که این طور نیست.(بویل1368: 24)

هنر هخامنشی، در واقع هنری است شاهانه و دارای عظمت و جلال عظمت در مواد و مصالح ساختمانی و عظمت در اندازه ها و نیز عظمت در رنگ که با پرده ها و سایر تزیینات به عمل آمده است. هنر ایرانی هخامنشی، هر چند هنری است شاهانه اما غیرانسانی نیست. ایرانیان در کار فلز یعنی در طلاسازی، نقره کاری، برنز و مس کاری نیز مهارت داشته اند.از جمله مشخصات مهم هنر هخامنشی به قرار زیر است:

  1. هنر هخامنشی ظریف و عاری از خشونت هنر همسایگان و خاصه هنر آشوری است.
  2. هنر هخامنشی در زمینه ترسیم حیوانات و بعضی از نباتات هنری است شبیه به طبیعت و شیوه ناتورالیست، در ترسیم درخت ها و مرغ های خیالی و علامت اهورامزدا و... هنری است تجریدی و ابداعی و در نقش هیاکل آدمی هنری است عاری از جزییات یعنی فقط به ترسیم شکل اکتفا نموده و کاری به جزییات قیافه و حالات یک حالت سکون و آرامش عاری از سبعیت احساس می گردد و تصویر پادشاه نیز همواره بزرگتر از دیگران ترسیم شده است.
  3. حجاران هخامنشی مخصوصا در نقش حیوانات استاد بوده اند. نقش حیوانات در آثار هخامنشی ساده و ظریف و دقیق است و می توان گفت که از این نظر هیچ ملتی به پای ایرانیان نمی رسیده است.
  4. دیگر از مشخصات هنر هخامنشی صراحت طرح و نقش و قدرت و استحکام و دوام اثر هنری متعادل آن است.

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن    45  صفحه آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا باز کنید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله هنر هخامنشی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.