فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت آماده : مطالعه موردی مجتمع ورزشی زورخانه (درس طراحی معماری 4)

اختصاصی از فی گوو دانلود پاورپوینت آماده : مطالعه موردی مجتمع ورزشی زورخانه (درس طراحی معماری 4) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت آماده : مطالعه موردی مجتمع ورزشی زورخانه (درس طراحی معماری 4)


دانلود پاورپوینت آماده : مطالعه موردی مجتمع ورزشی زورخانه  (درس طراحی معماری 4)

بنیاد های ورزش زورخانه ای در ایران باستان

در ایران کهن ورزش و مسئولیت اخلاقی همزاد و همراه بوده اند.

پاسداری از زندگی خانوادگی و قومی و ملی در برابر تجاوزات بیگانگان، بدن نیرومند و چابک و مقاوم را ایجاب می کرده است ، این امر بدون درک مسئولیت اخلاقی به خاطر دفاع از مقدسات و  شرافت انسانی نمی توانست میسر باشد.

از این رو ورزش در ایران باستان هم در کسب فضایل اخلاقی  و هم در هدف های نظامی شکل گرفت.

ایرانی زرتشتی تندرستی و برومندی و نیرومندی را از شرایط اولیه ی زندگی می دانست.

هرودوت  تاریخ نویس باستان می نویسد : ایرانیان فرزندان خود را از پنج سالگی تا بیست سالگی به سه امر عادت می دهند : اسب سواری، تیر اندازی،‌و راستگویی.

«به جوانان پارسی  از 16 سالگی می آموزند که چگونه تیر و کمان و زوبین را به کار ببرند...

اگر ایرانیان شکار را ورزش عمومی ساخته اند و با عملیات چابکانه با استادی از پی صید تاخت و تاز می کنند بدان جهت است که هیچ وسیله ای را برای آماده شدن به جنگ بهتر و مناسب تر از ورزش شکار نمی دانند.»

مورخین یونان باستان در موارد متعدد دیگر از ورزش های پهلوانی و جنگی ایرانیان باستان سخن می گویند:

 

 

چنانکه گزنفون در کتاب کوروشنامه از آموختن ورزش های گوناگون به جوانان  ایران و باز استرابون از انواع ورزش ها به شرح سخن می گوید :

« راه پیمایی، اسب سواری، تیر اندازی پیاده و سواره، زوبین اندازی پیاده و سواره، شنا، پرتاب فلاخن،‌پرش، شکار، برای گوی پیاده و سوار ... ریاضت برای تحمل سرما و گرما که ایرانیان به آنها مبادرت می ورزیدند.»

گزنفون  : « ایرانیان اقسام دانستی های ورزشی را فرا می گرفتند و چون تمام این مراحل را می گذراندند به خصال پهلوانی متمایز می گشتند و انان را گردک یا جوان گرد می نامیدند. ایرانیان به علت علاقه به کشتی و نیرومندی همیشه به جنگ تن به تن روی می آوردند.»

این آموزش های ورزشی با آموزش های معنوی و پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک همراه بوده تا تا مرد دلیر و برومند و جنگاور ایرانی هم به شکوه  نیرومندی و هم به فر فضایل اخلاقی آراسته باشد.

ویژگی های پسندیده ای که بعدها در ورزش باستانی (زورخانه ای) رایج و معمول است و ورزشکاران و پهلوانان به صفات جوانمردی و نوع دوستی و فداکاری پای بند و به اصول انسانی نیز معتقد می باشند.

 

این فایل کاملا اصلاح  شده و شامل : صفحه نخست  و متن اصلی می باشد و به صورت پاورپوینت با فرمت ( ppt) به همراه تصاویر و نمونه ها و همچنین جانمایی آنها در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداداسلایدها : 58

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آماده : مطالعه موردی مجتمع ورزشی زورخانه (درس طراحی معماری 4)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.