تاکنون به اندازه کافی مطالب عمومی در حوزه مدیریت محتوا مطرح کردهایم. زمانی گفتیم که «عصر محتوا» ایستگاهی جدید برای قطار توسعه است . از این به بعد به شکلی دقیقتر به بحث استراتژی محتوا میپردازیم. در این نوشته به طور خاص، صرفاً تعاریفی را که صاحبنظران در این حوزه مطرح کردهاند بررسی میکنیم.
از حدود سال ۱۹۹۰، اصطلاح «استراتژی محتوا» به صورت جدی رواج یافته است. راشل لاوینگر در کتاب «استراتژی محتوا: فلسفه اطلاعات»، بحث استراتژی محتوا را به نوعی، یک طراحی خلاقانه برای معماری اطلاعات میداند. به شکلی که ساختمانی زیبا و جذاب و کاربردی، از محتوای قابل استفاده و در دسترس بنا شود. نخستین و سادهترین تعریفهای استراتژی محتوا، این حوزه را به فضای وب محدود دیدند.
استراتژی محتوا وتاثیر ان در کسب وکار