فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره آنفلونزای پرندگان

اختصاصی از فی گوو تحقیق درباره آنفلونزای پرندگان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره آنفلونزای پرندگان


تحقیق درباره آنفلونزای پرندگان

فرمت فایل :        Word    ( قابل ویرایش)         تعداد صفحات : 25 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیماری آنفلونزای پرندگان نوعی از آنفلونزای A می باشد که در جمعیت حیوانات بخصوص ماکیان (بیماری در سایر حیوانات نظیر خوک ، سگ ، گربه و ... نیز دیده شده است) ایجاد می گردد و می تواند در انسان نیز موجب ایجاد نوع حاد با مرگ و میر  بالا شود . سویه H5N1 که توانایی ایجاد فرم حاد بیماری را در انسان دارد اخیرا در جمهوری روسیه و قزاقستان در بین پرندگان شیوع یافته بطوری که تاکنون 120 هزار قطعه ماکیان در روسیه و 9 هزار قطعه ماکیان در قزاقستان تلف یا معدوم شده است (تاکنون 150 میلیون قطعه طیور در آسیای جنوب شرقی بعلت ابتلا به این نوع سویه ویروس معدوم یا تلف شده است  ). پرندگان مهاجر از جمله غاز و اردک منبع طبیعی می‌باشند و بعلت مهاجرت این پرندگان از جمهوری های یاد شده کشور ما نیز در خطر بروز موارد بیماری در بین پرندگان اهلی و وحشی بومی ‌و به تبع آن افراد انسانی می‌باشد. هر چند انتقال ویروس از پرنده به انسان به آسانی صورت نمی‌گیرد و موارد انسانی گزارش شده نیز بیشتر در ارتباط با تماس مستقیم با پرندگان آلوده یا تلف شده بوده است لیکن در صورت موتاسیون و فراهم شدن شرایط انتقال ویروس به انسان و همچنین کسب توانایی انتقال ویروس از انسان به انسان دیگر (هنوز تأیید نشده است) می‌تواند منجر به یک پاندمی ‌آنفلوانزا گردد. طیور در معرض خطر ابتلا جوجه‌ها، بوقلمون، اردک و غاز می‌باشند و انواع بومی‌این پرندگان به دلیل احتمال تماس با انواع پرندگان مهاجر بیشتر امکان بروز  بیماری را داشته و می‌توانند بعنوان منبع بیماری مطرح ‌باشند.

آنفلوانزای مرغی عفونتی است که توسط ویروسهای مختلف آنفلوانزای پر ندگان ایجاد می شود.این نوع ازویروسها ی آنفلوانزابطورطبیعی در بین پرندگان بیماری ایجادمی کند.پرندگان وحشی ومهاجردرسراسرجهان این ویروس رادردستگاه گوارش حمل می کنند،اما معمولا" علایم بیماری را نشان نمی دهند .
این بیماری بسیار مسری میباشدوقادرست بسیاری ازپرندگان اهلی ازجمله ماکیان،اردک وبوقلمون و...رابیمارکندوسپس موجب تلفات بالایی بشود.پرندگان بیماربطوردایم ویروس راتوسط ترشحات بینی ومد فوع دفع می کنند. پرندگان حساس درتماس بااین ترشحات دچارآلودگی میشوند وعلایم ازخود نشان میدهند.
پرندگان اهلی در صورت تماس مستقیم با پرندگان وحشی وپرندگان بیمارویا تماس باسطوح آلوده مانند قفس ویااستفاده از آب ودان آلوده به ویروس آلوده میشوند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره آنفلونزای پرندگان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.