فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد جوشکاری

اختصاصی از فی گوو مقاله در مورد جوشکاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد جوشکاری


مقاله در مورد جوشکاری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه20

بخشی از فهرست مطالب

تعریف جوشکاری

 

  • جوشکاری فشاری
  • جوشکاری ذوبی

 

جوشکاری نقطه ای

 

جوش قرقره ای یا درز جوش

 

جوش سر به سر

 

جوشکاری به روش اولتراسونیک

 

جوشکاری فلش

 

روش جوش سرد

 

جوشکاری اصطکاکی

 

تعریف جوشکاری ذوبی

 

تعریف جوشکاری گاز

 

 

 

گازهای قابل احتراق

 

طرز تهیه استیلن

 

استیلن C2H2

 

ایمنی نگهداری کاربید

 

خواص حرارتی گازها

 

اکسیژن عامل احتراق

 

اکسیژن

 

مقدمه:

 

بشر از ابتدای تمدن سعی می کرد که با اتصال دادن اجسام برخی از نیازهای خود را برطرف کند. این اتصالات از به هم بستن شاخه های درختان و دوختن تکه های پوست حیوانات شروع شد و با گذشت زمان، فن اتصال اجسام مختلف پیشرفته تر شد. کشف فلزات و همبسته های آنها یعنی آلیاژها، با خواص متنوع نیاز بشر را در متصل کردن قطعات فلزی بیشتر و روشهای تازه ابداع شد. از جمله اتصالاتی که بیش از دو قرن پیش مورد استفاده بوده می توان پرچ، پیچ . جوشکاری کوره ای را نام برد. بناهای تاریخی متعددی که در آنها از این نوع اتصالات استفاده شده ایت و کماکان زیبایی و استحکام خود را حفظ کرده اند در کشورهای مختلف وجود دارد؛ از جمله می توان : برج ایفا در فرانسه، تاوربریج در انگستان، گلخانه کاخ شن برون در اتریش و پل معلق اهواز در ایران را نام برد. البته اتصالات فوق جوابگوی خواسته های انسان صنعتگر و پیشرو را مرتفع تکرد و تلاش برای ابداع روشهای بهتری ادامه یافت . استفاده از حرارت ناشی از سوختن و ذوب موضعی محل اتصال قطعات فلزی باعث تحول بزرگ در این فن شد و بر این اساس روشهای جوشکاری زیادی بوجود آمد.

 

جوشکاری را می توان جزء صنایع مادر به حساب آورد زیرا کمتر کارخانه یا موسسه تولیدی و صنعتی را می توان یافت که در آن حداقل یک کارگاه جوشکاری فعالی وجود نداشته باشد سرعت عمل، ارزانی، کیفیت خوب ، اتصال در مقایسه با پرچ و پیچ سبکی اتصال تمام شده و سادگی اجرای اتصال باعث پیشرفت و گسترش روزافزون صنعت جوشکاری شد.

 

صاحبان صنایع با برخورد ار تنوع در تکنیک جوشکاری امکان یافتند تحول شگرفی در تولیدات صنعتی به وجود آورنده و فرآورده های فلزی را با سرعت بسیار زیادی تولید کننده.

 

امروزه در بسیاری از صنایع ، نظیر صنایع هواپیمایی، صنایع برودتی و حرارتی، صنایع فضایی و هسته ای گروه های جوشکاری به کار اشتغال دارند و ضرورت دارد، که از دانش وسیعی برخوردار شوند، تا به طور مؤثر، و با کارایی بیشتر ایفای نقش کنند.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد جوشکاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.