فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بهینه سازی سطح مقطع، هندسه و توپولوژی ستون ها در سازه های فضاکار با محدودیت کمانش با استفاده از الگوریتم وراثتی

اختصاصی از فی گوو بهینه سازی سطح مقطع، هندسه و توپولوژی ستون ها در سازه های فضاکار با محدودیت کمانش با استفاده از الگوریتم وراثتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بهینه سازی سطح مقطع، هندسه و توپولوژی ستون ها در سازه های فضاکار با محدودیت کمانش با استفاده از الگوریتم وراثتی


بهینه سازی سطح مقطع، هندسه و توپولوژی ستون ها در سازه های فضاکار با محدودیت کمانش با استفاده از الگوریتم وراثتی

• پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه با عنوان: بهینه سازی سطح مقطع، هندسه و توپولوژی ستون ها در سازه های فضاکار با محدودیت کمانش با استفاده از الگوریتم وراثتی  

• دانشگاه سیستان و بلوچستان  

• استاد راهنما: دکتر محمدرضا قاسمی – دکتر جواد سلاجقه  

• پژوهشگر: فردین اژدری  

• سال انتشار: تابستان 1382  

• فرمت فایل: PDF و شامل 129 صفحه

 

چکیــــده:

منظور از بهینه سازی در مهندسی عمران یافتن طرحی است که ضمن رعایت ضوابط فنی حداقل وزن را نتیجه دهد. سازه‌های فضاکار یکی از انواع سازه‌هایی است که در مهندسی عمران کاربرد روز افزونی دارد. بنابراین بهینه سازی این سازه‌ها که از عضوهای زیادی تشکیل شده‌اند کمک بزرگی از نظر اقتصادی خواهد بود. در سازه‌های فضاکار برای نگهداشتن سقف در ارتفاع مورد نظر از ستون‌های محیطی استفاده می‌شود. وجود یا عدم وجود بعضی از این ستون‌ها باعث تغییرات تنش در بعضی از اعضاء و نهایتاً منجر به تغییرات وزن سازه می‌گردند. در سازه‌های فضاکار دو لایه تعیین مناسب ارتفاع بین دولایه و همچنین تعیین ارتفاع بین لایه‌ها در سازه‌های فضاکار گنبدی شکل، از قدم‌های اساسی در طراحی این نوع سازه‌ها محسوب می‌شوند. از آن جا که در ایران آیین نامه خاصی جهت طراحی این نوع سازه‌ها تدوین نشده است، لذا ارتفاع‌های مذکور با توجه به ابعاد مدل تعیین خواهد شد.

یکی از مشکلات موجود در مساله بهینه سازی همگرایی موضعی می‌باشد. بنابراین استفاده از ابزاری که بتواند بر مشکل مذکور غلبه نماید، ضروری به نظر می‌رسد. الگوریتم وراثتی که یکی از روش‌های بهینه سازی الهام گرفته از طبیعت است بر این مشکل فائق آمده است.

در این تحقیق همواره بهینه سازی کلیه مقاطع مد نظر است. دیگر اهداف عمده عبارتند از بهینه سازی سازه‌های فضاکار دولایه با در نظر گرفتن توپولوژی ستون‌ها، کمانش کلیه اعضاء و تعیین مناسب‌ترین ارتفاع بین دو لایه. بدیهی است به منظور تامین پایداری جانبی این سازه‌ها افزودن بادبند در محل‌های مناسب (بین ستون‌ها) ضروری می‌باشد. همچنین در سازه‌های گنبدی شکل با قطر دهانه ثابت، یافتن وزن حداقل سازه بستگی به موقعیت گره‌ها و بارگذاری آن‌ها دارد. بدیهی است با تغییر موقعیت گره‌ها، سطح بارگیر گره‌ها نیز متغیر خواهد بود. لذا تعیین بهترین موقعیت گره‌ها با در نظر گرفتن حفظ انحنای گنبد، بمنظور دستیابی به حداقل وزن سازه به عنوان هدف دیگر این نوشتار منظور گردیده است.

نتایج تحقیق نشان می‌دهد که در طراحی سازه‌های فضاکار دولایه، علاوه بر تعیین ارتفاع مناسب بین دولایه، می‌توان بعضی از ستون‌های محیطی را نیز حذف نمود. همچنین در سازه‌های فضاکار گنبدی شکل، ضمن تعیین بهترین موقعیت گره‌ها با در نظر گرفتن انحنای گنبد، وجود ستون‌های محیطی در سازه الزامی می‌باشد.

به منظور نیل به اهداف فوق اقدام به تهیه نرم افزاری گردید که کلیه مراحل تحلیل، طراحی و بهینه سازی سازه‌های مذکور را با در نظر گرفتن شرایط اخیر بوسیله الگوریتم وراثتی انجام می‌دهد.

______________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** توجه: در صورت مشکل در باز شدن فایل PDF ، نام فایل را به انگلیسی Rename کنید. **

** درخواست پایان نامه:

با ارسال عنوان پایان نامه درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن پایان نامه در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت پایان نامه مورد نظر خود نمایید. **


دانلود با لینک مستقیم


بهینه سازی سطح مقطع، هندسه و توپولوژی ستون ها در سازه های فضاکار با محدودیت کمانش با استفاده از الگوریتم وراثتی

مقایسه رفتار غیر خطی بادبندهای با مقیاس بزرگ در ساختمان های بلند فولادی با سایر سیستم ها

اختصاصی از فی گوو مقایسه رفتار غیر خطی بادبندهای با مقیاس بزرگ در ساختمان های بلند فولادی با سایر سیستم ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقایسه رفتار غیر خطی بادبندهای با مقیاس بزرگ در ساختمان های بلند فولادی با سایر سیستم ها


مقایسه رفتار غیر خطی بادبندهای با مقیاس بزرگ در ساختمان های بلند فولادی با سایر سیستم ها پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: مقایسه رفتار غیر خطی بادبندهای با مقیاس بزرگ در ساختمان های بلند فولادی با سایر سیستم ها
دانشگاه علم و صنعت ایران
استاد راهنما: دکتر ثنایی – دکتر نیکنام
پژوهشگر: رضا رئوفی
دی 1380
فرمت فایل: PDF و شامل 145 صفحه

چکیده:
امروزه ساختمان‌های بلند به عنوان یکی از ارکان اصلی شهرهای توسعه یافته محسوب می‌شوند. تحلیل و طراحی ساختمان‌های بلند نیز به یکی از تخصص‌های مهم در مهندسی عمران تبدیل شده است. این پایان نامه به بررسی یکی از جدیدترین سیستم‌های مقاوم در برابر بارجانبی یعنی بادبندهای با مقیاس بزرگ (ابربادبند) می‌پردازد.
این سیستم در سه ارتفاع مختلف با سیستم‌های قاب لوله‌ای و قاب با بادبندی معمولی مقایسه شده است. با توجه به ساختمان‌های بلند موجود در کشور ارتفاع ساختمان‌ها 40 و 20 و 10 طبقه در نظرگرفته شده است. به منظور تحلیل مدل‌های ساخته شده از نرم افزار ‏‎Ansys 5.51‎‏ استفاده شده است. تحلیل انجام شده در این پروژه آنالیز دینامیکی غیرخطی می‌باشد. هم رفتار غیرخطی مصالح و هم تغییر شکلهای بزرگ در آنالیز دیده شده است.


می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/212n.zip/download

مشاهده آنلاین و دریافت فایل نمونه:
https://drive.google.com/file/d/0B3BBM5yT_t4ZTHZhZGRGSFowTlU


** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


مقایسه رفتار غیر خطی بادبندهای با مقیاس بزرگ در ساختمان های بلند فولادی با سایر سیستم ها

بررسی قابلیت اعتماد پل های بتنی راه آهن با توجه خاص به پل زرین شهر اصفهان

اختصاصی از فی گوو بررسی قابلیت اعتماد پل های بتنی راه آهن با توجه خاص به پل زرین شهر اصفهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی قابلیت اعتماد پل های بتنی راه آهن با توجه خاص به پل زرین شهر اصفهان


بررسی قابلیت اعتماد پل های بتنی راه آهن با توجه خاص به پل زرین شهر اصفهان پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: بررسی قابلیت اعتماد پل های بتنی راه آهن با توجه خاص به پل زرین شهر اصفهان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
استاد راهنما: دکتر رضا رهگذر
پژوهشگر: علیرضا اوحدی
زمستان 1380
فرمت فایل: PDF و شامل 97 صفحه

چکیده:
پل‌ها از عناصر کلیدی بزرگراه‌ها و شبکه راه آهن می‌باشند و احداث آن‌ها نسبت به بقیه اجزای راه بسیار پزهزینه‌تر می‌باشد. شبکه راه آهن ایران دارای بیش از 140200 کیلومتر خطوط راه و بیش از 5060 کیلومتر خطوط راه آهن می‌باشد. که در این طول این خطوط در حدود 10000 پل مهم موجودند که دهانه‌ای بیش از ده متر دارند .
پل‌های بتن آرمه موجود در شبکه راه آهن ایران براساس آئین نامه‌های موجود در پل سازی و بتن طراحی و ساخته شده‌اند اما در این آئین نامه‌ها ضرایب افزایش بار و کاهش مقاومت مقطع در تمام حالات مقادیر ثابتی می‌باشند و از آنجا که امکان افزایش بار و عوامل پیش بینی نشده دیگر از جمله خوردگی در عضوها، ترک‌های ناشی از خستگی و تغییر شکل‌ها در طول عمر سازه در نظر گرفته نشده است قادرند تاثیر به سزایی در کاهش مقاوت سازه ایجاد نمایند. در نتیجه لازم است این عوامل در طراحی و کنترل مقاطع پل‌ها مورد بررسی قرار گیرند. با توجه به توضیحات بالا و تحقیقاتی که در زمینه بررسی و آنالیز قابلیت اعتماد پل‌ها انجام شده است. در این پایان نامه با توجه به مفاهیم پایه آنالیز ریسک و تئوری‌هایی که برای بررسی و آنالیز قابلیت اعتماد سازه‌ها موجود می‌باشد یک پل موجود در شبکه راه آهن کشور بعد از آنالیز اولیه، با بررسی تاثیر تغییرات بارها و ابعاد مقطع در ضرایب جزئی برای طراحی مقطع، ضرایب جدید و شاخص ایمنی β برای تیرهای این پل راه آهن بدست آمده است که بعد از بررسی‌ها مشخص می‌شود که به کاربردن روش اعمال شاخص ایمنی در طراحی باعث کاهش مقدار فولاد در مقابل تغییرات ممان ناشی از بار زنده به بار مرده می‌باشد و همچنین همین اثر بر روی فولاد برشی نیز در مقطع می‌باشد. در نهایت مقادیر جدیدی برای کاهش هزینه‌ها در طراحی فولاد مقطع ارائه شده است.


می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/220n.zip/download

مشاهده آنلاین و دریافت فایل نمونه:
https://drive.google.com/file/d/0B3BBM5yT_t4Zc253OTlPODA4bjQ


** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


بررسی قابلیت اعتماد پل های بتنی راه آهن با توجه خاص به پل زرین شهر اصفهان

بهینه سازی پارامتریک میراگر جرمی تنظیم شده (TMD) تحت تحریک لرزه ای سینوسی

اختصاصی از فی گوو بهینه سازی پارامتریک میراگر جرمی تنظیم شده (TMD) تحت تحریک لرزه ای سینوسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بهینه سازی پارامتریک میراگر جرمی تنظیم شده (TMD) تحت تحریک لرزه ای سینوسی


بهینه سازی پارامتریک میراگر جرمی تنظیم شده (TMD) تحت تحریک لرزه ای سینوسی مقاله با عنوان: بهینه سازی پارامتریک میراگر جرمی تنظیم شده (TMD) تحت تحریک لرزه ای سینوسی
نویسندگان: شورش احمدی خطیر ، سید محمد میرحسینی
محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی عمران – دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل - 17 و 18 اردیبهشت 93
فرمت فایل: PDF و شامل 8 صفحه می باشد.

چکیده:
امروزه میراگرهای جرمی تنظیم شونده به طور گسترده در جهت کاهش ارتعاشات نامطلوب در سازه‌های مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن جا که پارامترهای میراگر TMD در زمان ارتعاش سازه ثابت می‌باشند بنابراین تنظیم مطلوب پارامترهای میراگر TMD قبل از تحت ارتعاش قرار گرفتن سازه بسیار حائز اهمیت است. این سیستم از لحاظ رفتاری، شکل پذیری نسبتاً بالایی داشته و قابلیت بالایی در استهلاک انرژی از خود نشان می‌دهد. شکل پذیری به عقیده برخی محققین مهمترین عامل رهانیدن سازه در زلزله‌های قوی از خطر انهدام است. با توجه به اثرات متفاوت زلزله‌های نزدیک گسل با زلزله‌های دور از گسل مشخص شده است که نگاشت‌های نزدیک گسل دارای مدت زمان موثر کمتری نسبت به نگاشت‌های دور از گسل بوده و دارای یک یا چند پالس ویژه با دامنه زیاد و دوره تناوب متوسط تا بلند می‌باشند که باعث افزایش دامنه طیف پاسخ در محدوده پریود بلند می‌شود. برای کنترل جابجایی سازه تحت زلزله طبس میراگر جرمی فوق تحت تحریک لرزه‌ای سینوسی مورد تحلیل قرار گرفته است. پارامترهای بهینه TMD موجود را با انجام مطالعه پارامتریک به دست خواهیم آورد. جهت یافتن مقادیر بهینه پارامترهای TMD که به ازای آن‌ها پاسخ سازه حداقل می‌شود، بایستی پاسخ سازه را تحت بارگذاری خاص، برای مقادیر مختلف میرایی و سختی میراگر محاسبه و نقطه بهینه را پیدا می‌کنیم. مسئله فوق با استفاده از نرم افزار Opensees و Matlab انجام شده است. امید است نتایج این پژوهش مورد استفاده بهینه مهندسین قرار گیرد.


** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


بهینه سازی پارامتریک میراگر جرمی تنظیم شده (TMD) تحت تحریک لرزه ای سینوسی

بررسی رفتار لرزه ای سد بتنی قوسی افزایش ارتفاع یافته

اختصاصی از فی گوو بررسی رفتار لرزه ای سد بتنی قوسی افزایش ارتفاع یافته دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی رفتار لرزه ای سد بتنی قوسی افزایش ارتفاع یافته


بررسی رفتار لرزه ای سد بتنی قوسی افزایش ارتفاع یافته مقاله با عنوان: بررسی رفتار لرزه ای سد بتنی قوسی افزایش ارتفاع یافته
نویسندگان: مجتبی دامرودی ، امیرجواد مرادلو
محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی عمران – دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل - 17 و 18 اردیبهشت 93
فرمت فایل: PDF و شامل 9 صفحه می باشد.

چکیده:
در حال حاضر موضوع کاهش عمر مفید سدها، یکی از مهمترین مسائل مربوط به سدها می باشد. عواملی همچون رسوب گذاری مخزن، عدم اطلاعات صحیح پایه ای و ... عمر مفید سدها را کاهش می‌دهند و برای تامین نیاز آبی رو به رشد جامعه، بررسی افزایش حجم مخازن سدهای موجود ممکن است مفید واقع گردد. علیرغم انجام چند مورد افزایش ارتفاع سدهای بتنی قوسی توسط مهندسین مشاورین، تحلیل رفتار لرزه ای این سازه ها به ندرت انجام گرفته است. در این مطالعه رفتار لرزه ای سد بتنی قوسی افزایش ارتفاع لوزان با استفاده از یک نرم افزار اجزاء محدود مورد بررسی قرار گرفته است. برای آنالیز لرزه‌ای ، ازرویکرد تاریخچه زمانی استفاده شده و در تحلیل‌ها، اندرکنش کامل دینامیکی سد - مخزن و پی در نظر گرفته شده است. همچنین پی صلب فرض شده و اثرات افزایش ارتفاع سازه بر پاسخ سازه شامل توزیع تغییر مکان‌ها و تنشها در حالت لرزه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


بررسی رفتار لرزه ای سد بتنی قوسی افزایش ارتفاع یافته